Изтребителите "Грипен" – експертно решение, не са предопределени

Не сме връзвали ръцете на Бойко Борисов за изтребителите, настоя Герджиков
Обновена: 24 юни 2017 12:55 | 24 юни 2017 12:51, Василия Пейчева
147
Изтребителите "Грипен" – експертно решение, не са предопределени
Снимка: Архив, Reuters

Не сме връзвали ръцете на Бойко Борисов за изтребителите. Това каза бившият служебен премиер Огнян Герджиков, след като вчера премиерът Борисов заяви, че шведските изтребители "Грипен" са предопределени.

Още по темата
"Те можеха съвсем спокойно да решат и всичко друго. Нямаше обвързваща сила", уточни Герджиков пред bTV.

Вчера стана ясно от думите на военния министър Красимир Каракачанов, че офертата за изтребителите F-16 отпада, тъй като условията за разплащане не били приемливи. По думите му имало решение от предишното правителство, което ако нарушат сега, щели да бъдат обвинени.

Герджиков обясни, че служебният кабинет е одобрил "Грипен", защото е имало такова експертно мнение от военни специалисти. "Аз лично винаги отдавам приоритет на експертните решения пред политическите", отбеляза той.

Бившият служебен премиер коментира и работата на Народното събрание. Според него това, че парламентът работи трудно, има и своите плюсове, тъй като свръхпроизводството на закони показва безсилието на една държава.

Ние сме шампиони по непрекъснати промени в законите, заяви той. Герджиков даде пример с Кодекса за социално осигуряване, който от 2000 г. до средата на 2017 г. е бил променян 120 пъти.

Герджиков определи като поредната "тежка самодейност" и идеята на ГЕРБ за 10-годишна абсолютна давност на дълговете с промени в закона.

"Има абсолютна давност в публичните вземания, но в частните отношения ще бъде катастрофа", прогнозира Герджиков.

"Един съдебен процес в България много често трае над 10 г. По време на съдебния процес давността не тече, тя е спряла. Минат 10 г. и тези пари никога не мога да си ги взема, защото е изтекла давността. Това е страхотен стимул за длъжниците да бягат. Ще има едно криене, едни болни адвокати", обясни той.

Герджиков направи оценка и за служебния си кабинет. Той отчете като грешка, която не би повторил, прекалено многото кадруване по време на служебното правителство.

"Не бива един служебен кабинет да прави толкова много уволнения и назначения. Само там, където наистина се налага", посочи той. 

Герджиков заяви, че не би назначил за шеф на митниците Георги Костов, който при служебния кабинет беше уволнен като главен секретар на МВР.

"Това е въпрос на решение на сегашния кабинет. На бюрото на премиера бях оставил папка, в която пишеше неща, които не са от най-добрите", отбеляза Герджиков, но не пожела да навлиза в подробности.

Герджиков коментира, че отново би приел, ако го поканят за служебен премиер, защото вече е  натрупал допълнителния опит, който е много ценен. "Имам усещането, че нашият служебен кабинет в общи линии се справи много добре", заяви той.

Герджиков призна също, че с президента Румен Радев са се чули само веднъж след мандата.


147
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
98
1
 
0
 
! Отговори
до cazzo durro преди 2 години
По-скоро съветска статистика. Примерно съветската статистика за корейската война е - 1377 самолета на ООН, срещу 566 съветски машини - това вкл. и тези, свалени от наземен огън разбира се, но честно казано и на тази статистика не вярвам много.
Има една митична въздушна битка състояла се през студената война - падат много самолети и от двете страни, но статистика липсва.
97
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Грипен е два пъти по-скъп от Ф-16, при това с доста по-скромни възможности.
96
2
 
4
 
! Отговори
упс... преди 2 години
Какви са мечтите и желанията ни за придобиването на нов многофункционален изтребител са едно, а какви са реалните ни възможности съвсем друго!!!!

За нас Грипена е оптималното решение - като платформа итехническа подръжка.
Другата алтернатива е износена "щайга" Ф16 Блок 25.

За нов Ф-16 Блок 52+ пари НЯМА!
За моя Фаворит - F/A 18A/B Super Hornet пари НЯМА!

За СУ-30СМ или СУ-35С - прекрасни машини признават го най-добрите американски специалисти - Забравете!!!
БГ е членка на НАТО!
95
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Създателят на идеята за стелт технологията за бойната авиация е съветския учен физик - Петр Уфимцев.
----------------

Никаква технология не е създал този ***.
Само е нахвърлял няколко общи принципни положения, които са толкова близко до акъла, че е смешно да се говори изобщо за откривателство.

Все едно да кажеш, че някой е открил принципа на маскировъчните униформи - трябва да се сливат с околната среда.
Голямо "откритие"...
94
1
 
2
 
! Отговори
cazzo duro преди 2 години
До Танчо

В случая става дума за политика. Плевнелиев го формулира много точно. Няма логика членка на НАТО да е с шведски а не натовски самолети. Лош сигнал към съюзниците ни.
93
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Започвам първо с отказите:
Канада отказа да закупи първоначално предвидените 65 броя Ф-35. САЩ ще ги наказват.
Австралия се отказа да купува Ф-35 - прекалено скъпи.
Индия се отказа да участва в програмата за разработка и производство на Ф-35.
ПП. Програмата за стелт изтребителите Ф-35 и нейната цена са извън контрол, написа в туитър президента Тръмп.
Има още, но засега това.
92
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До до Ф.М. Достоевски

Извода на съветските воени е бил:
- ниска скорост и маневреност
- самолета може да бъде засечен от високочистотни радари
- стойноста на самолета е твърде висока.
Проекта е бил закрит в СССР.
----------------

Затова ли сега тичат да догонват влака с Т-50?
91
1
 
1
 
! Отговори
Танчо преди 2 години
Стига сте спорели за самолети. Тук става дума за пари и комисионни. Всичко е търговия и печалба. Кой колко ще продаде, пък ако не върви търговията - локална войничка или групировчица.
90
0
 
3
 
! Отговори
cazzo duro преди 2 години
До до cazzo duro 90

Ок, дай ми руска статистика. Дай ЕДИН случай на свален ф-15 от руски самолет. Не 10, ЕДИН ми дай:)
89
2
 
1
 
! Отговори
до Ф.М. Достоевски преди 2 години
Създателят на идеята за стелт технологията за бойната авиация е съветския учен физик - Петр Уфимцев.

Американците сериозно се заинтересуват прочитайки една от неговите статии издадена в СССР и решават да опитат.

В СССР две КБ та също работят в тази област и създават два прототипа.
Извода на съветските воени е бил:
- ниска скорост и маневреност
- самолета може да бъде засечен от високочистотни радари
- стойноста на самолета е твърде висока.
Проекта е бил закрит в СССР.
88
0
 
0
 
! Отговори
до cazzo duro преди 2 години
По принцип, за военните статистики важи следното - ако военните кажат, че са дали 10 жертви, срещу 100 на противника, то най-вероятно статистиката е 50:50.
Разбирам че много уважавате американската военна статистика, но е добре да се публикуват и данни на противоположната страна. За обективност, не за друго. Между другото спорът кой колко свалил се води разгорещено по авиофорумите от години. Военните хич не обичат да говорят за свалени самолети и изгубени битки.
87
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Самолетът може много, но пилотът ще загине при 7-8G.
Рузките с вини от векове само догонват Запада и накрая са винаги с рилото в калта.
Какви визуални боеве, за какво му е да влиза във визуален бой, като радара вижда противника 10-15 секунди преди онзи да те е видял.
За 5-6 секунди си пуснал ракетите и си направил обратен завой.
86
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Единичната цена на Ф-35 не е 300 млн.
Никоя държава не се е отказала от него.
Маневреността на Ф-35 е не по лоша от тази на рузките ***.

Всеки руски *** се управлява от компютър, защото от 40 години насам ВСИЧКИ изтребители умишлено се правят аеродинамически неустойчиви, за да са по-маневрени.
Това, което пробутваш за "аеродинамично несъвършенство".

Най-ограничаващият фактор за маневреността са лимитите на човешкия организъм.
85
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И един дребен пример: Б-2 е много добър стелт бомбардировач, но струва толкова пари /над 1 млрд бройката/ че САЩ предпочитат да ползват други самолети. Чат-пат го вдигат от кумова срама и за реклама, но на практика машината е почти неизползваема - с парите за 5-6 броя Б2 се строи самолетоносач, който носи поне две ескадрили - не може да става дума за сравнение.
84
0
 
3
 
! Отговори
cazzo duro преди 2 години
Маневрен, маневрен, маневрен..................Руската опорно точка:)) Кви маневри, другари, кви пет лева!! "Работата" на един изтребител не е да прави авиошоу!! Предназначението му е да сваля вражеските!! А статистиката е повече от показателна:

Ф-15- /Су МиГ/ 103:0 !!!

Ф-16 - Су/Миг- 89:0 без да се броят израелските победи

Толкова по въпроса.
83
1
 
0
 
! Отговори
до Ф.М. Достоевски преди 2 години
Както при руснаците, така и при американците, говорим не за самолети от 4-то поколение, а за такова от поколение 4++, което е - самолет с аеродинамика от 4-то поколение и електроника /авионика/ от 5-то. Както при руснаци, така и при американци, основните самолети на въоръжение са от поколение 4++. Нещо повече - американците вече разбраха че стелт-овете не са панацея и удължават експлоатацията на повечето си стари самолети вкл. добрия стар А-10 wardog.
82
2
 
0
 
! Отговори
до Ф.М. Достоевски преди 2 години
Поправка: Единичната цена на Ф-35 е 300 млн. Ако САщ бяха направили последната поръчка, следната му цена щеше да падни на 160 млн., но те се отказаха. Стелт технологията има нужда от сложна електроника, която да контролира самолета и да компенсира аеродинамичните недостатъци. Накратко - стелт самолета е труден за засичане, но като маневреност е по-близо до тухла. Той не води близък бой, тъй като при визуален контакт няма никакъв шанс.
81
3
 
0
 
! Отговори
до Ф.М. Достоевски преди 2 години
Ф-35 има много проблеми - много страни вече отказаха поръчките, вкл. САЩ, които се отказаха от последната поръчка за 150 броя, което е причина за настоящата единична цена от 30 млн. долара. Ф-22 - още не е участвал в бой, но вече има един свален над Сирия от комплекс С-300 или С-400. Освен това Ф-22 е забранен за продажба от сената. Няма как стелт самолет да е по-маневрен от такъв с конвенционална аеродинамика, тъй като стелт-технологията изисква много аеродинамични компромиси - това е физика.
80
0
 
3
 
! Отговори
Ф.М. Достоевски преди 2 години
Нито Ф-22, нито Ф-35 имат някакви проблеми, и двата вече са на въоръжение и носят бойно дежурство.

Рузките б0клуци са 20 години назад, фейслифт на самолети от 4-то поколение.

Ф-35 е точно толкова маневрен, колкото и всяка руска ютия на Су или МиГ.
А Ф-22 е изобщо недостижим.
79
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен

Единственото предложение за нов самолет е това на Грипен.
------------

Някой те е излъгал.
И Грипените са стар планер със сменена авионика, също като Ф-16.