Проучват за нов мост над Дунав при Русе-Гюргево

България и Румъния откриват ГКПП "Кайнарджа"
21
Проучват за нов мост над Дунав при Русе-Гюргево
Снимка: архив, БулФото

Министерският съвет одобри меморандум между правителствата на България и Румъния за извършване на задълбочени проучвания за изграждане на нов мост на р. Дунав при Русе-Гюргево.

Още по темата

Анализът показва многократно нарастване през последните години на автомобилния трафик през Дунав мост 1, както и на търговския обмен по Рейнско-Дунавския коридор (коридор 7).

Съществуващото съоръжение е открито за експлоатация преди повече от 60 години и техническите му възможности не позволяват облекчаване на трафика.

Поради дългата му експлоатация се налага рехабилитация на конструкцията и спирания на движението. Това води до значителни задръствания, натоварване на инфраструктурата и други затруднения.

Изграждането на ново съоръжение при Русе-Гюргево ще облекчи значително съществуващия трафик, ще намали негативното въздействие върху околната среда и ще има цялостен положителен икономически ефект за двете страни, мотивират се управляващите.

Подкрепа за изграждането на ново съоръжение на р. Дунав при Русе-Гюргево е изразена и от местните и регионални власти на двете страни.

Министерският съвет прие и решение за откриване на граничен контролно-пропускателен пункт "Кайнарджа" в изпълнение на българо-румънско споразумение от 2012 г.

Одобрен е и проект на споразумение между Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Румънската морска администрация за предоставяне на достъп на кораби, нуждаещи се от помощ, до места за убежища.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не може ли по-нормално име да измислят.
20
1
 
0
 
! Отговори
Шоп преди 6 години
До OxooОт София за Будапеща най-бързо и удобно се пътува през Сърбия.-----------Ами пътувай през Сърбия, кой те кара да пътуваш през Румъния.Само дето сърбетата са манг али, та знае ли се.Такава просташка нация, застинала в 19-ти век, едва ли има.Освен може би в ***, но те по-скоро са застинали в 16-ти век.
19
2
 
2
 
! Отговори
ткб преди 6 години
Ей , правете мост при Силистра, че ще ви е.. п...... майна комунистическа. За 80 г. един мост не можахте да направите. Ако беше нормална държава щеше да има 10 моста на Дунав не 1.
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Завършат ли магистралата София-Белград, моста при Видин хептен ще го закъса.
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Напоследък има огромен трафик на товарни автомобили през Силистра, които ползват румънски ферибооти за преминаване на реката, като плащат солидни такси.В същото време за нас остават мръсотията и мизерията след чакащите камиони, защото понякога чакат по цяло денонощие за да преминат и познайте през това време къде си хвърлят *** и къде ходят по нужда, тъй като спират на булеварда.И нямало нужда от мост?Някой си взе рушвета явно, за да "не е нужно да се изгради мост тук" при тоя трафик.
16
1
 
4
 
! Отговори
До УФФФФФ преди 6 години
Точно заради такива настроения направиха втория мост при Видин, с идея да не дублират този при Русе, че да няма сърдити. Но сега е ясно, че сгрешиха и разбраха, че като си беден правиш мост там където имаш трафик и ще изкарваш пари. А като станеш богат, можеш да построиш мостове и за местния бизнес и локално придвижване.
15
0
 
6
 
! Отговори
Oxoo преди 6 години
До УффффПросто мост в Северозападна България няма нужда, освен за локални предвижвания. От София за Будапеща най-бързо и удобно се пътува през Сърбия. Дори да се направи магистрала до Видин и такава в Румъния пак ще е по-дълъг пътя. Някой го използват защото е по-евтино да пътуват в България и Румъния, отколкото в Сърбия. Но направят ли тол системата нещата се изравняват, а всеки ще избере по-бързия път, който за съжаление не е нашия. И при Лом да направят мост, няма кой да го натоварва...
14
1
 
3
 
! Отговори
Уффффф преди 6 години
До 12 ОxooКогато избират мястото на даден мост, в България сработват едни критерии, които не са в полза на използващите моста. Примерно, за какъв дявол направиха мост при Видин, а не при Лом, където е естественото му място? Отговорът може би е, че ако при Видин, ще пътуват по-дълго в България и евентуално това щяло да донесе допълнителни печалби за България. Разбира се това никой не го казва, а се измислят всякакви истинноподобни причини. Нещо подобно е и с третия мост на Дунав, пак при Русе.
13
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"пътища се правят" - е до моста във Видин още път няма ;)Правят други 2 ленти до този и става във всяка посока по 2 ленти - нов и стар мост, ще поема не двойно а четворно натоварване, защото като има ремонт на една лента няма да затварят от двете страни.
12
0
 
1
 
! Отговори
Охоо преди 6 години
До УффффСъгласен съм, че ако направят 10 моста трябва да са разпределени, но когато говорим за трети мост (при положение че един от тях е доста стар и има нужда от все по-голяма поддръжка) и при това доста натоварен е логично третия мост да е на точка, към която има натиск от товари. Свищов остава малко в страни от трафика от Турция, а и румънците не възнамеряват да правят пътища различни от оста Букурещ-Будапеща. Така че мост при Свищов би бил безсмислен следващите поне десет години.
11
3
 
4
 
! Отговори
Уффффф преди 6 години
Свищов е добър вариант за следващ мост над Дунав, а пътищата се оправят - те на са проблем. Принципно не е правилно да се правят много мостове на едно място, а на останалите да няма нито един. Утре като решат да направят още десет моста, всичките ли пак при Русе ще ги нацвъкат?
10
0
 
4
 
! Отговори
пффф преди 6 години
хайде мислете малко по-перспективно. Един мост, трябва да свъзва важни икономически точки и да се комбинира с останалата инфраструктура. Защо все още няма магистрала Русе-Варна-Бургас-Турция? Тогава реално би имало смисъл от втори мост. А мост при Свищов е безполезен. Пътя до там е ужасен. Кой ще го ползва при такива условия? Студентите за да си допиват отсреща ли?
9
3
 
3
 
! Отговори
Охоо преди 6 години
Затова и мост при Русе е най-оправдан. Силно натоварен трафик от Турция през Свиленград и Прохода на Републиката. В обозримо бъдеще и пътя Търново-Русе ще бъде направен. Така това трасе ще е бързо и предпочитано от превозвачите от Турция за Европа и Русия. И най-важното няма алтернатива и конкуренция за него. Така мостове при Русе винаги ще са доста натоварени и съответно ще се изплащат по-лесно. Просто държавата най-накрая трябва да почне да събира по-големи суми от превозвачите за пътищата
8
0
 
7
 
! Отговори
Oxoo преди 6 години
Мостът при Видин наистина е в нищото, но и трафикът е основно от София или Гърция. Голяма част от него обаче минава през Сърбия и се качва на магистрала. Нито в България, нито в Румъния скора няма да бъде изградено алтернативно трасе, а и няма нужда да се дублира вече изграденото от сърбите. Просто те ни изпревариха.Мост при Свищов също ще бъде в нищото. Първо трябва да се изгради път в България до там, а в Румъния се забиваш по стария път за Унгария, който е бавен и натоварен.
7
0
 
7
 
! Отговори
Малко е преди 6 години
не един, а поне 3 нови трябват...
6
1
 
8
 
! Отговори
Я, па Я преди 6 години
По добре магистрала "Бонония" - Видин-Монтана-Бертковица-Петрохан(тунел)-Своге-София. Това ще направи Дунав-мост 2 наистина европейско трасе. Сега е мост в нищото (местно значение).
5
1
 
9
 
! Отговори
inatut преди 6 години
Най-добре е свищов зимнич. От двете страни на реката пътищата до тези градове са по равното, няма обраните завои и пресечения терен както е при Русе - Бяла.А и това реално е най-късото разстояние между София и Букурещ. Да не забравим, че и до двата града има ЖП линия.
4
1
 
8
 
! Отговори
anon преди 6 години
по-добре на друго място го направете. някъде по-средата м/ъ дунав мост 1 и 2
3
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В момента достъпът до Дунав мост при Русе е по един ужасно разбит международен път, осеян с дупки, повдигнати участъци асвалт, много завои и наклони. Постоянно стават катастрофи. Преди да се мисли за нов мост трябва да се обърне внимание на пътя, който ще го свързва.
2
4
 
11
 
! Отговори
До 1 преди 6 години
При Силистра също може, но сега едва ли е най-доброто решение за следващ мост над Дунав. По мое мнение при Свищов или при Лом е най-добре за България. Втори мост при Русе не е добро решение и има смисъл само ако единият мост е затворен, но тогава и мост при Свищов би свършил същата работа.