Държавата готви концесия за бъдещия тунел под Петрохан

За строителството му ще се търсят инвеститори
Обновена: 7 мар 2018 12:15 | 7 мар 2018 12:12, Веселина Йорданова
17
Държавата готви концесия за бъдещия тунел под Петрохан
Снимка: flickr

Държавата готви концесия за бъдещия тунел под прохода Петрохан. За строителството му ще се търсят инвеститори.

Жители от Северозападна България искат съоръжението от години, за да се развива районът икономически, но пари за него няма, даде да се разбере премиерът Бойко Борисов пред министрите.

"Няма финансово-икономическа обосновка към момента, затова се разбрахме да го предлагаме на инвеститори, които идват в България. Държавни пари към момента не можем да обещаем, можем да обещаем да подготвим всички процедури, които и в момента вървят и да направим опит за публично-частно партньорство", каза той.

В близките дни ще бъдат обявени обществените поръчки за най-тежките участъци от пътя Видин – Ботевград. Той е разделен на шест участъка, които се предвиждат за изграждане най-късно до 2022 г. и се очаква да струват около 1.6 млрд. Лева.

Общата дължина е 167 км, а за строителството държавата разчита и на приходите от въвеждането на тол системата, стана ясно от думите на регионалния министър Николай Нанков.

"Стягайте се, тол системата – 1.5 млн. лв. на ден губим от трафика", заръча им премерът Бойко Борисов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ginka from Pazardzhik не проявява ли интерес?
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
краднат като за последно - всичко ще се разграби и разпродаде и ще Избягат с парите , а ти Народе ще плащаш до 9 коляно окрадените Милиарди !
10
0
 
0
 
! Отговори
уест сайд преди 6 години
това тунелче е като моста у видин дето го говореха от 30 години ше станема германия а накрая ще стана припят украйна
9
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На всички е ясно тези пари от обществените поръчки как ще бъдат разпределени...
8
2
 
5
 
! Отговори
Гошо преди 6 години
Кога започвате тунела под Шипка и Магистрала Хемус до Варна ? Все забравени и забавени проекти, поради пренасочване на средствата.
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
10 лева е оптимистичен вариант. При този нулев трафик оттам таксата ще трябва да е поне 70 лева.
6
10
 
7
 
! Отговори
Ха-ха-ха преди 6 години
я пуснете едно тунелче с таксичка от 10 кинта примерно да видим отворените северозападналци дали ще плащат или ще си карат каруците отгоре защото ще им изгорят за 3 лв газ повече и ще спестят някоя кинта.
5
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да бе, *** "построи" вече магистралата Русе-търново и тунела под Шипка. Сега и тунел под Петрохан, ама ...друг път.
4
4
 
9
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
До сега говориха за Гинка от Пазарджик. След концесията за кого ли ще се говори? За Пенчо от Гъмзово, ири за Иван от Брусарци, или за пена от Салановци?Все уж лица , изненадали в последната минута Герб с възможности и намерения???
3
3
 
13
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
А за полицайте 100 милиона се намериха бързо бързо??? Като поразклатиха столчето на властта? Колко ли път може да се прокара с тия пари? Пари има в държавата, от всичко тя прибира 20 %, да не говорим за преките и косвени данъци. Но, много сте лакоми герберите, бе....Само прибирате, а когато давате-давате по махалите, преди избори, и на полицията, за да ви пази...
2
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А тунела под Шипка кога? Повече от 30 години само слушаме за него.
1
1
 
16
 
! Отговори
.... преди 6 години
Как ще има пари държавата, като разчита само на данъците на 2 милиона работещи, няма нищо държавно, а и окраде 2 милиарда за санирането. Не че няма и още да се добави, ама и това е достатъчно. Крадлива ***