България – строителна площадка! Евтини магистрали, прозрачни търгове...

В НС: Николай Нанков отговори задочно на критиките на опозицията
3 май 2018 18:00,
54
България – строителна площадка! Евтини магистрали, прозрачни търгове...
Архив: Булфото

България наистина прилича на строителна площадка - строят се магистрали, ремонтират се пътища, мостове, тунели. Обществените поръчки са публични и прозрачни, работи се на светло - под прожекторите. Това каза регионалният министър Николай Нанков по време на изслушването му относно напредъка по приоритетните пътни проекти.

С думите си Нанков задочно отговори на критиката на опозицията за некачествен строеж на пътищата и на президента Румен Радев, който миналия месец призова "да включим прожекторите и да осветлим процесите в България".

Регионалният министър настоя, че обществените поръчки се провеждат прозрачно и по всички правила, а доказателството за това е големият брой участници. Той отчете, че за изминалата година са стартирали пътни проекти за приблизително 1,4 млрд. лева и са сключени договори за строително-монтажни дейности за почти 500 млн. лева.

Като основен приоритет Нанков посочи изграждането на АМ "Хемус". По думите му тя може да е напълно завършена през 2024 г.

"До края на годината ще се изпълняват 77 км, нови 85 ще се търгуват и остават само около 90 км от Велико Търново до Буховци, които през 2019 г. ще търгуваме и ще започнем тяхното изграждане", отчете той.

За другия приоритетен проект - АМ "Струма" регионалният министър посочи, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде завършен с 8 месеца по-рано. Той допълни, че се очаква през май следващата година да започне и изграждането на най-тежката и скъпа отсечка - Кресненското дефиле, която ще коства около 800 млн.

Нанков допълни, че другите приоритетни проекти са пътят между Видин и Ботевград, работи се и по проектирането на магистралата Русе-Велико Търново.

Министър Нанков нарече спекулации, че пътищата в България са скъпи и настоя, че по данни цената на 1 км магистрала у нас е най-евтина.

"България строи най-евтините магистрали в Европа. По официалната информация средната цена на 1 км магистрала в България е 3 млн. и 100 хил. За сравнение в Сърбия е 5,5 млн., в Румъния 6,43 млн., в Гърция - 10,28 млн., в Словакия - 13 млн., в Македония - 5,5 млн., аргументира се министърът и настоя, че най-скъпата магистрала у нас е отсечка на АМ "Люлин", строена през 2006 г. за цена от 8,1 млн. евро.

Според левицата пък изслушването на регионалния министър е било "кризисен PR без съдържание" и обвиниха, че не са били обсъдени проблемите.

"Красивите трасета няма да заблудят хората, да намалят катастрофите. Магистралите у нас се строят не за безопасно движение, а за да се усвояват милиарди", отсече червеният Таско Ерменков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
2
 
1
 
! Отговори
Това е! преди 5 години
Най-евтините магистрали ........Като виждаме качеството на тротоара пред НДК и как плочките се кривят в 3D пространство ................ ЯСНО ни става и качеството на магистралите!
46
2
 
3
 
! Отговори
az преди 5 години
Прозрачни търгове-я, пак! Този ни се подиграва в очите, поне да си мълчи.Че то предварително се знае, коя фирма, ще вземе поръчката, даже се създават поръчки за определена фирма, само и само да се налапа!
45
1
 
4
 
! Отговори
На кой му пука преди 5 години
Все строят, пък не спряха да умират хора по пътищата!
44
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
***!!
43
2
 
9
 
! Отговори
Не мога да повярвам преди 5 години
Не мога да повярвам на наглостта на този човек! Единствено е прав, че България прилича на строителна площадка - прах, мръсотия, разхвърляни ***! Пътищата ни - пълна скръб. Магистралите се строят зле и затова на 3 години имат нужда от ремонти. Ще видим след 30 години. Единствената полза е, че поне вече има отчуждено трасе. А такова сухо сравнение на цените е направо абсурдно. Да отиде да види какво има една нормална магистрала в "белите" държави и да говори когато и тук го има! Жалка история.
42
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А регионалният министър какво ще каже за изграждането на канализация в София? Тя е много на заден план. Без нея не се оправят улици и хората в западна София живеят от 70 години в мизерия.
41
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това момченце-пелтече много напърши гребенчето, ама не му идва на ум, че краденото може да го е делил с шефа, но присъдата му ще е индивидуална!
40
5
 
3
 
! Отговори
Гешо преди 5 години
Без магистралите сме за никъдеЗа да има инвестиции трябват магистрали , а това означава работа и пари
39
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те и Южната Дъга щяха да я довършат през 2017 ама йок.
38
10
 
4
 
! Отговори
Изнервен преди 5 години
До аник. Тази плоча е много изтъркана. Знаем ви плювачите за какво се хващате - на 100 км магистрала се появяват 10 м некачествена работа (все пак *** трябва да се прояви), но ревете, че всичко е лошо.
37
3
 
15
 
! Отговори
Kit Chelin преди 5 години
Да запомним цифрата от 77 км. за магистрала "Хемус" и ще си говорим в края на годината. Н.Н. прави това, което му е наредено. Той не знае къде се намира и в кой свят живее. Само слушка и изпълнява, затова е и поставен на този пост. А иначе полемиките между Герб и БСП е за пред нас, те си имат фирмите, олигарсите, делят и лапат, а ние мълчим като агнета и чакаме заколението си. Дано на някои не им писне и да стане непоправимото в държавата ни. Трябва наистина пълна промяна.
36
0
 
4
 
! Отговори
Байфидан преди 5 години
Ташко пак се е изказал супер тъппо.
35
2
 
9
 
! Отговори
крадат милиарди преди 5 години
Спец службите да проверят ограбването на БЪлгария и народа с над 4 500 000 000 живи кървави лева през БДЖ обществени превози..НАвремето малкия мук Николай Василев набута БДЖ с цели 0.230 милиарда за ненужни мотриси а сегашните цели 4 500 000 000 ..НЯМа пътнически влакове няма и товарни/както знаеме няколко хиляди вагона с а откраднати от БЪлгария ..
34
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вървете в Сърбия, но и в Белград, да видите какво означава "Строи се". Там и нощем строят.
33
7
 
2
 
! Отговори
прожектор преди 5 години
Никой ли не подари фенерче на руменчо.
32
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен"С тия пари за магистрали населението щеше да се удвои."Все си мислех, че съм чул най-смешният виц за цял живот, ХАХАХАХАХХАХХАХАХАХАХА
31
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ме интересува ,че някаде било и по лошо,за мен почти всичкокоето се строи в България е некачествено ,освен имотите и дворците на нашите властоимащи и нищо не е прзрачно ,та дори и да е прозрачно ,никой няма да повярва !
30
3
 
18
 
! Отговори
Вярващ гербер преди 5 години
Процедура за строителство на магистрала:1.ОП се печели за 1,5 млн./км.2.После се подписват 3 анекса за по 2 млн./км. Гл.Специалист:/п/ /Мента Стоянова/
29
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С тия пари за магистрали населението щеше да се удвои.
28
7
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безсмислени са защото няма движение по тяг освен турски тирове. Населението си стои в София, а провинцията е запустяла.