В защита на превозвачите - да се мобилизира държавата!

Може да се търси подкрепа от други държави, каза Петър Мутафчиев
Обновена: 16 май 2018 06:58 | 15 май 2018 22:37,
27

Българските превозвачи се надигнаха единодушно срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда да се приеме в страните от ЕС.

Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.

Според бившия транспортен министър Петър Мутафчиев в защита на превозвачите трябва да се мобилизира цялата държавна власт.

"Трябва да се търси баланс между позицията на всички държави-членки в ЕС. Може да търсим обединена позиция с други по-малки държави. Нужно е подкрепа на поне 35% от държави като Гърция, Кипър и други", категоричен е бившият министър на транспорта в "Денят ON AIR".

По думите му има около 60 хил. камиона извън България, които пътуват в международния трафик.

"Това е най-бързо развиващият се бранш у нас. Трябва да има ясни цели и стратегии, които да предприемем. Всеки в ЕС гледа от своята камбанария. Макрон бе избран за президент и дойде в България, за да говори по тази тема", уточни той пред Bulgaria ON AIR.

Мутафчиев е на мнение, че голяма роля в решаването на въпроса е в ръцете на правителството. Ако то успее да реши проблемa, управляващите заслужават сериозни адмирации.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
1
 
! Отговори
ognyanz преди 5 години
До Анонимен 24: "Превозвачите искат да запазят правото си да плащат ниски заплати на шофьорите си" - да, вярно е. Въпроса е: могат ли да им дадат европейски заплати без да фалират? Ако сме сигурни, че могат, да се съгласим с това, което предлага Макрон. Командировъчни като в Западна Европа, спане по хотели (а камиона в охраняем паркинг), връщане до България на всеки три седмици. Не ми се вярва да могат да си го позволят. Да ги оставим ли да фалират?
23
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никой не може да оспори силното лоби на превозвачите!Да вдигнат те българското правителство и парламент (профсъюзи на се забелязват!) срещу шофьорите!?Но най голямата лъжа е ,че българския БВП се крепи от международните превозвачи.
22
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 24Щом работят, значи им изнася. А и заплатите им не са ниски.Вероятно ги цакат със осигуровките, но тава не е болката на французите.
21
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Превозвачите искат да запазят правото си да плащат ниски заплати на шофьорите си и да не се харчат за хотели. Шофьорите трябва да работят в ЕС, но с български заплати и да спят като кучета по кабините на камионите си вместо да им се осигури нощувка в макар и евтин хотел.
20
4
 
4
 
! Отговори
Американ преди 5 години
Озлобения и завистлив цъpвyлaн така и не разбира мръсния френски опит за убиване на конкуренцията. На цъpвyлa му дай да хленчи, не да мисли..
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ква защита на превозвачите вееее! Блокира се всичко френско и да го нюхат! 100% техния износ за нас е по - голям от нашия за тях.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Във всички браншове са такива ***. А ТИЯ ОТ НАЦИОНАЛНИЯ СТАТИСТИЧЕСКИ ИНСТИТУТ САМО ГИ ПРЕБРОЯВАТ
17
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какви фирми в Бг.! Нагласени с държавни пари с поставе лица от партии. ВОДАЧИТЕ КАТО РОБИ, ШЕФОВЕ ПАРТИЙНИ АКТИВИСТИ.СИ ЖИВЕЕЯ НА ГЪРБА НА РОБИТЕ.НА ЗАПАТ ВСИЧКО Е ЧАСТНО
16
1
 
5
 
! Отговори
Muncho преди 5 години
Da se mobilizira cjalata vlast i da dokazem, che iskame da si ostanem skotove i da ziveem v dalavera.Ne stava evropeici ot nas.Ikonomijata e maika na mizerijata.
15
1
 
6
 
! Отговори
Loyko преди 5 години
Ne sme dozivjali da ziveem kato beli hora.Tova e istinata....Horata ni davat shans i posoka , nie si iskame mizerijata.
14
3
 
8
 
! Отговори
MNENIE преди 5 години
С този Закон ще е По-добре за Транспорта . Ако изключим Крадците на Нафта и Нелегалните Превозвачи . Така е с Влаковете и Корабите .
13
4
 
3
 
! Отговори
вввввввввв преди 5 години
до гурбетчия ... че сте му дали и плюсчета ... шефа ще ти плати едни дръжки ... ще затвори фирмата при тези условия ... а ти после имаш избор .. бачкаш в бг ... или вув френска фирма за 1500 ...1700 евро ... от тях махни френска квартира и храна ... не дай боже да пушиш ... и ... по добре да си беше стоял в бг
12
3
 
6
 
! Отговори
vvvvvvvvvvvvvvv преди 5 години
французойците за да ни унищожат фирмите са готови на всичко ..а за оная *** дума ..демокрация ..въобще не ми се говори ...французоец ме задължава да спя в хотел ..кое му е демокрацията на това ... или да се прибирам на 3 седмици у дома ... или да плащам на френска фирма която ще кореспондира между мен и фр полиция ... то пък ква демокрация чакаме от мюсулманска държава ...
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ко даде 1000 лева на кирия се пробвам
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шефе ти с твоята кола ли ще превозваш
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До шефа на гилдията началник не ме обичаш знам *** си гледаи ракията че като ги видя с шевката два часа пияни насред града да се кача повръща ми се ама нали са у твоята кръчма
8
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами нали всички мафиоти са превозвачи.А и държавата е мафиотска. Логично е да ги защити.
7
4
 
28
 
! Отговори
Гурбетчия преди 5 години
В защита на превозвачите-никога.В защита на шофьорите-винаги.Развали им се рахатлъка, ще им се наложи да плащат повече пари,а те горките не са свикнали.
6
2
 
28
 
! Отговори
Дам преди 5 години
Нали все ревем, че заплатите не били като в ЕС. Ми сега франсетата искат да ги изравнят в тоя отрасъл, ама нашите драпат да не стане. Роби им трябват.
5
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В защита на Мафията са това гейско правителството 3 месеца ме въртят на шиш в Европа да живея в тоя железен ковчег-кабина пък и заплатата не е сигурна ама кой ни пита нас международните шофьори тия проклети журналисти все работодателите мафиоти интервюират