Московски категоричен: Държавата защитава превозвачите!

Официалната позиция е 100% в синхрон с интересите им
48
Московски категоричен: Държавата защитава превозвачите!
Ивайло Московски. Снимка: архив, БТА

Транспортният министър Ивайло Московски беше категоричен, че държавата защитава интересите на превозвачите ни пред Брюксел. „Ще настояваме нашите предложения да бъдат коректно разгледани, защото делът на българския транспорт в БВП е много сериозен“, коментира той пред журналисти в МС обвиненията на БСП, че кабинетът е предал превозвачите.

По думите му в бранша са заети над 100 хил. души, а много дейности са пряко зависими от сектора и това е сериозен обем от българската икономика, който не би трябвало да позволим да бъде атакуван.

Транспортният министър каза, че кабинетът има официална позиция, която е внесена в Европейския съвет и надграждана в двустранни срещи с министри от държавите в Съюза.

По думите му тя е на 100% в синхрон с интересите на българските превозвачи, като ги защитава и конкретизира къде са проблемите.

Още по темата

Московски посочи още, че ако социалистът Георги Свиленски счита, че интересите на превозвачите не са защитени в пълен обем, му предлага той да води преговорите, включително на ниво работна група.

По думите на министъра всяка държава от ЕС има различно мнение по отделните точки и това създава проблем.

Четири са основните притеснения на превозвачите ни, като сред тях е да няма задължение шофьорът да се връща вкъщи през определен брой седмици, а това да бъде негово право. Проблемен е и въпросът след кой ден да започва да тече командировка и да се изплаща по стандартите на съответната държава. Нашите превозвачи са се съгласили това да става след седмия последователен ден.

Третата проблемна тема е възможността шофьорите да ползват почивките си в кабините на превозните средства. Предлагаме това да става извън кабините, когато се създадат необходимите условия, включително за сигурността на превозното средство.

Министърът посочи и това, че ако рестрикциите влязат в сила към държавите от Централна и Източна Европа, не е ясно дали от този пазар няма да се възползват трети страни като Украйна, Молдова, Турция, Беларус, Русия и т.н.

Според Московски в предлаганото законодателство има дефицити и липсва анализ на цялото въздействие на такъв законопроект – как ще работи, как ще бъде контролиран и др.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
3
 
! Отговори
бдж преди 5 години
Московски отдавна няма авторитет като министър, за да му се има доверие.Не знам защо още го държат?. Може би го държат фирмите, които представлява - ПИМК, на Пеевски и други..Много му станаха гафовете - лошата некомпетентна управа на БДЖ, корупционните обществени поръчки в НКЖИ, фалшивите шофьорски книжки, корупцията в ДАИ, невъзможността му за защити превозвачите, покриването му от прокуратурата............
30
0
 
1
 
! Отговори
АМИ , ПРОСТО Е... преди 5 години
ПРЕВОЗВОЧИТЕ ИСКАТ ДА ВЗИМАТ ПО 6-ХИЛ.Э. /С КОМАНДИРОВАЧНИТЕ/... И ДА СПЯТ ПО КАБИНИТЕ НА КАМИОНИТЕ СИ , КАТО МУРГАВЕЛИТЕ НИ....ХА,ХА,ХААААААААААА , ЕС---ИСКА ДА ГО ДАВАТ ЗА ХОТЕЛИ И РЕСТОРАНТИ ---КАТО ВСИЧКИ ДРУГИ , БЕЛИ ХОРА...ХА,ХА,ХАААААААААААААА.....ГООООООЛЕМЕ ПРОБЛЕМ ,БЕ.....ХА,ХА,ХАААААААААААААА
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до АвторкатаАвторката няма да ти отговори защото е загрижена за свободата на словото и правото на информация. Съжали женицата и тя душа и ду носи, трябва да ги храни.
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До позитано 20И какво му е напрегнато на Борисов, дали ще намери в България продукти и храни за пишман лидерите на Европа без фалшификатите на същите тези лидери ли? Дали ще им намаже филия с палмово масло?
27
0
 
7
 
! Отговори
до Авторката преди 5 години
Коментарите за Произхода на Московски се трият веднага , не трябва да знаем или не трябва да говорим за това?
26
1
 
2
 
! Отговори
позитано 20 преди 5 години
Да , ама Корнелия не вярва.Иска Борисов да и си" отчита" в НС , точно в най напрегнатия за Борисов момент.Това ако не съботаж.....
25
1
 
9
 
! Отговори
МАЙ ГО ПРИКРИХА преди 5 години
Кога е делото на Московски за убийство на дете по непредпазливост?
24
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ВАЖНИ СА РЕЗУЛТАТИТЕ, А НЕ ПРАЗНОТО ДРЪНКАНЕ.
23
0
 
2
 
! Отговори
449 преди 5 години
Всичко,което обещавате е чиста лъжа-нищо няма да постигнете за шафьо рите!
22
2
 
1
 
! Отговори
vvvvvvvv преди 5 години
оня гелосаният .. като е мн загрижен за мен да ми махне ограниченията за каране ... за другите професии ..ако бачкаш един час повече ти плащат извънредни ... при нас глоба от 1000 евро ...
21
0
 
3
 
! Отговори
Yoan преди 5 години
Тц, тц, тц, нямам думи!
20
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Когато един шофьор е принуден от превозвачите да кара с месеци наред без нормална почивка, той се превръща в потенциален убиец на пътя. Превозвачите прибират големите печалби, а на шофьорите не плащат нищо. Ами да фалират. Аз съм за закона. И не си мислете че някой в европа ще се допитва до бг превозвачите. хората там се са прости.
19
2
 
8
 
! Отговори
Шейнар с шейЯраст преди 5 години
и превозвача от Боровец ли да защитава, онзи дето превизваше живо дете и го утрепа ли бе?
18
2
 
8
 
! Отговори
до:14 преди 5 години
Фирмите са тези, които плащат налози на държава и заплати, командировъчни и всичко останало...шофьорите са само функция...та затова реално държавата се интересува от фирмите, не от шофьорите, защото вторите са функция на първите!!!
17
2
 
19
 
! Отговори
до 14 преди 5 години
Ами хей така. Това където искат да го направят французите е в полза на работниците и вреда на фирмите. Отвори обявите за работа и виж какво търсят: "Българска фирма търси да назначи шофьор за курсове между Испания и Германия".Ще живееш в Испания и Германия, ще работиш в Испания и Германия, ще спиш в кабината на тира и ще ти плащат българска заплата.
16
4
 
23
 
! Отговори
Andreshko преди 5 години
Масковски категоричен. Държавата защитава убийците,щом аз още не съм в затвора за убийството на собственото си дете.
15
3
 
12
 
! Отговори
do БГ zasrami se преди 5 години
'И убийците на деца защитава явно държавата щом си още на свобода !' losho
14
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 10 е как държавата защитава "превозвачите " а шофьорите Не. Та шофьорите извън държавата ли са или "превозвачите" по държавни от шофьорите
13
0
 
10
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
до 4 и по кой друг начин се уреждат?Е, сега нали няма да искаш, да ти цитирам европейското законодателство. Самият факт, че Турция не е членка на ЕС, предполага малко по-различно отношение към нея и нейните граждани.
12
1
 
29
 
! Отговори
БГ преди 5 години
И убийците на деца защитава явно държавата щом си още на свобода !