Московски категоричен: Държавата защитава превозвачите!

Официалната позиция е 100% в синхрон с интересите им
48
Московски категоричен: Държавата защитава превозвачите!
Ивайло Московски. Снимка: архив, БТА

Транспортният министър Ивайло Московски беше категоричен, че държавата защитава интересите на превозвачите ни пред Брюксел. „Ще настояваме нашите предложения да бъдат коректно разгледани, защото делът на българския транспорт в БВП е много сериозен“, коментира той пред журналисти в МС обвиненията на БСП, че кабинетът е предал превозвачите.

По думите му в бранша са заети над 100 хил. души, а много дейности са пряко зависими от сектора и това е сериозен обем от българската икономика, който не би трябвало да позволим да бъде атакуван.

Транспортният министър каза, че кабинетът има официална позиция, която е внесена в Европейския съвет и надграждана в двустранни срещи с министри от държавите в Съюза.

По думите му тя е на 100% в синхрон с интересите на българските превозвачи, като ги защитава и конкретизира къде са проблемите.

Още по темата

Московски посочи още, че ако социалистът Георги Свиленски счита, че интересите на превозвачите не са защитени в пълен обем, му предлага той да води преговорите, включително на ниво работна група.

По думите на министъра всяка държава от ЕС има различно мнение по отделните точки и това създава проблем.

Четири са основните притеснения на превозвачите ни, като сред тях е да няма задължение шофьорът да се връща вкъщи през определен брой седмици, а това да бъде негово право. Проблемен е и въпросът след кой ден да започва да тече командировка и да се изплаща по стандартите на съответната държава. Нашите превозвачи са се съгласили това да става след седмия последователен ден.

Третата проблемна тема е възможността шофьорите да ползват почивките си в кабините на превозните средства. Предлагаме това да става извън кабините, когато се създадат необходимите условия, включително за сигурността на превозното средство.

Министърът посочи и това, че ако рестрикциите влязат в сила към държавите от Централна и Източна Европа, не е ясно дали от този пазар няма да се възползват трети страни като Украйна, Молдова, Турция, Беларус, Русия и т.н.

Според Московски в предлаганото законодателство има дефицити и липсва анализ на цялото въздействие на такъв законопроект – как ще работи, как ще бъде контролиран и др.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
11
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Лампичката свети ли? Поне Павлов е ваш човек!
10
3
 
27
 
! Отговори
Гурбетчия преди 5 години
Много правилно, държавата защитава ПРЕВОЗВАЧИТЕ,а не шофьорите.Какво да говорим повече?
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 4 и по кой друг начин се уреждат?Ами нишите да се уреждат, като черногорците или като хърватите все малки държави по малки три пъти от БГ
8
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Държавата защитава и шейнарите. Дядо Мраз от Москва с шейната се катурнал и едно от джуджетата паднало зад борда.
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не съм против министъра , но нека да се помисли и за такива като мен, които не могат в колектив да работят и да са безотговорни. Когато си частник носиш си отговорността сам и не търсиш партията.
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В ЕС освен от Франция, Германия има и хиляди частни камиони и от Македония, Хърватско,Словения, Австрия ,Унгария. Много по малки държави от България НО В ТРАНСПОРТА, МНОГО ПО УРЕДЕНИ.
5
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ДО 2 НЕ СЕ ГАВРИ МАКРОН С ТУРСКИТЕ ТИРАДЖИИ. ЗАЩОТО ТЕ СА СИ СОБСТВЕНИЦИ И ТЕХНИ ГЛОБИ И ДРУГИ РАЗХОДИ СИ ОТИВАТ ПО ИМЕННО НА ФИРМАТА. И е таман..Тука при нас не е таман, в България фирма "пунтика и пластика червен байрак" оод как ще и сложиш глоба ако стигнеш до съд.Тогава в съда идват "гнилите ябълки " така ли разбираш конкуренцията.
4
3
 
11
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Що Франция не се изгаври с турските ТИРАДЖИЙЕй още един всезнаещ! Това е вътрешна политика на ЕС. Турция и нейните шофьори се уреждат по друг начин. И, заради това Ердоган се натиска за ЕС!
3
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 3 НЕ ЧЕТЕШ ЛИ 100 000 ПРЕВОЗВАЧИ!!!!КАМИОНИТЕ С ТИР регистрация са под 1000. Това показва че другото извън камионите са на ЯСЛА. И ЗА ТАЯ ЯСЛА ОТИВАТ НАЙ МНОГО ПАРИ.2 Милионите собственици на такъв превоз от ЕС. НЕ ЖЕЛАЯТ ТАКА НАГЛО И МАНИПУЛИРАНО ДА ГИ РАБОТЯТ СОЦИАЛИСТИ - КОМУНИСТИ ПА БИЛИ ТЕ МНОГО УЧЕНИ, МНОГО СИНЕОКИ ИЛИ СВЕТЛОКОСИ.3 АКО те започнат протести , какво ще правите, С ПЛЮНКИ ЩЕ ВИ УДАВЯТ.
2
7
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Целта на Макрон, Меркел и Сие е друга. Тях хич не ги интересува кога, колко и с кого спят нашите шофьори. Целта на цялата операция е транспортните фирми да се преместят от България във Франция или Германия и да оперират оттам. Да плащат там разходи, данъци и осигуровки. Да си харчат и реинвестират печалбите там, не в България. Да привикат шофьорите и да ги назначат в регистрирани там фирми. Тираджии се търсят под дърво и камък. Готови, обучени, опитни, ра
1
11
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Що Франция не се изгаври с турските ТИРАДЖИЙ? Щот Ердоган не е Боррисов!