Причината вертолетът да падне - авария на опашния винт

За Каракачанов не може да се говори за пилотска грешка
Обновена: 12 юни 2018 14:30 | 12 юни 2018 12:45, Камелия Цветанова
101
Причината вертолетът да падне - авария на опашния винт
Снимка: Булфото, архив

Повреда в опашния винт е най-вероятната причина за падането на военния вертолет МИ-17, смята министърът на отбраната Красимир Каракачанов, който посети във ВМА единствения оцелял при инцидента - бордния техник Алексей Каменов.

Още по темата
Около 20.30 часа снощи при изпълнение на тренировъчен полет вертолет Ми-17 от 24-а авиобаза Крумово загуби височина и падна от около 30 м. 

При катастрофата загинаха командирът на екипажа капитан Пламен Пантилеев и вторият пилот капитан Стоян Неделчев.

Каракачанов обясни, че нальотът на вертолета е бил над 3 часа и не е имало признаци за повреда.

Той допълни, че с падналия вертолет в деня на инцидента са летели няколко екипажа.

"Не става въпрос за специални умения, двамата пилоти са опитни. Хеликоптерът не е изпълнявал някакви сложни управления, за да допуснем неподготвеност, нетренираност на пилота или грешка от негова страна", обясни военният министър.

Преди инцидента хеликоптерът със същия екипаж е бил поне половин час във въздуха.

Каракачанов увери, че машината е била в изправност, а през 2016 г. е минала на ремонт през "Терем".

"Армията много отдавна е заложник на политиката. Заложник на празни приказки и на безхаберие 28 години", коментира министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Хубаво де, като е стара руската техника, нали купиха "Кугъри"? Милиони дадоха, къде ръждясват сега?!
29
1
 
7
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До ж 23Да си говорим за статикаСемейството Ми-8 от което директно произлизат още две семейства на амфибиите Ми-14 и на бойните хеликоптери Ми-24/25/35 се произвежда от 1967 година. Само транспортните хеликоптери в горе долу 3 поколения(Ми-8/Ми-17/Ми-171) са произведени в над 17 000 бройки като вертолетите летят от Полюс до Полюс и от морското равнище до Хималаите.Наследник Ми-38 не може да се наложи защото Ми-171 произвеждан със съвременни технологии е относително евтин и доказано надежден
28
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Каракачанов подаде ли оставката ?До кога ще избиват български военни със стара руска техника,вие бихте ли карали Москвич на 30 години ???????????
27
1
 
10
 
! Отговори
НАЙ-ВЕРОЯТНО преди 5 години
е умора на материал, или липса на смазка в механизмите. Може да е грешка на техниците, може да е слабост на организацията на профилактичните прегледи за откриване на микро пукнатини
26
1
 
9
 
! Отговори
Ремонт преди 5 години
Бил минал ремонт 2016г ... афе братчед такива машини се проверябат 2-ти в годината. Ама мали няма пари, карай може да затриете 2 живота.Скапана държава
25
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Щом нямало да изпълняват сложни управления след 3 нальотни часа за какво въобще са го дигнали в въздуха да лети таз машина след ремонт кат след всеки ремонт на всеки нальотен час трябва да се провери тя докат придобие експлоатационен сертификат,а може повече време с проверки в зависимост за какъв ремонт е отправен и извършен съответно по норми за технически прегледи и заменки на части,детайли,системи,блокове,връзки,още повече че машината е предишен модел и за нея има утвърдени норми инструкции.
24
2
 
6
 
! Отговори
АВАРИИ СТАВАТ преди 5 години
по целия свят, ама ПОЧЕСТО с техника, която е стара и не се ремонтира добре поради лиса на средства. ПРОФИЛАКТИКАТА НЕ Е достатъчно подробна , а през пръсти.
23
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Крайно време е да ги бракуват тия съветски хеликоптери.Бог да ги прости момчетата.
22
14
 
6
 
! Отговори
ж преди 5 години
За съжаление причината е ненадеждната руска техника, статистиката го доказва.
21
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А Шкембето няма ли да понесе политическата отговорност.Или в Тикволандия такива неща са непознати.
20
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Моме, едно заглавие не можеш да напишеш правилно! Има опашата лъжа, но няма опашат винт, а "опашен".
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не е ли минал технически преглед преди полета?
18
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В Япония министърът на транспорта си подава оставката ако сумарното годишно закъснение на влаковете надвиши 3минути!!! Колко военни пилоти и колко хеликоптера трябва да загубим, че българският военен министър да подаде оставка?
17
0
 
2
 
! Отговори
Nalbant Draganov преди 5 години
E, krib, ban, bsk, orajeinite, farma, partiinite vi clubove, petrolni, tutunevi, rozovi, zlatni, zinkovi, bentonitovi, porzelanovi, gipsovi, cementovi, azotni, stroitelni firmi, sodeni, asfaltovi, mramorni, firmite za prodajbi i naem na bg imoti, turisticheskite operatori, plajnite diskoteki, kazinata, igralnite zali na turisticheskata ministarka Angelkova i turisticheskia bransh ot bg ikonomika da vi kupuvat sega eftini reservni chasti i rezevni eftini piloti ot sasednite darjavi...
16
4
 
8
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Да добавя 7Експерте разбираш ли какви глупости ПЛЕЩИШ???В опашката лагерите на вала на опашния винт не са един и дваМисля че са 6 броя ако е вярна схемата която съм гледалЛагерите се ГРЕСИРАТНе се смазват с маслоако да приеме че лагерът остане без грес датчикът(а те са 2 за стружки и за температура) ще проглушат ушите на екипажаОсвен това всички тези механични системи са проектирани да работят поне 30мин след бойни повреди вкл загуба на маслото в редукторната кутияВажи за всички верто
15
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оставката бе шеббек, оставката си дай, то е ясно като бял ден, че е техническа повреда!!!
14
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако са били полски части, какво искаш повече ?
13
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като лапате парите да бяхте се замислили да отделите някой лев и за поддръжка на техниката а не само да го пиши във тефтера
12
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Баце да купи москвичи на старо. То си е като малък танк, липсва му само оръдие, а като аварира на първия баир... е, може да върви и с бутане!
11
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вече никой няма да иска да служи в такава армия. В мирно преходно време след 1989 г. жертвите са повече от балканските войни.