65-годишни шофьори – може! Но през 2 г. на преглед

Джипито ще издава документите, които ще струват 10 лева
30 юли 2018 07:40,
181
65-годишни шофьори – може! Но през 2 г. на преглед
Снимка: flickr

Пенсионерите, които имат шофьорски книжки и са над 65-годишни, ще се явяват през две години на медицински прегледи. Едва тогава ще могат да си презаверяват свидетелствата за правоуправление.

Това предвиждат промените в Закона за движение по пътищата, които все още не са гласувани, но приемането им се очаква в края на годината.

Към момента законодателят е предвидил, че на всеки десет години те трябва да минават прегледи при личния лекар, а с документа, който им се издава,  ще могат да си получават новите книжки.

Заради зачестилите инциденти с възрастни хора обаче вече се обмисля нов вариант, в който пенсионерите да трябва да представят пълни изследвания, за да получат отново свидетелствата си. Те, както досега, ще струват 10 лева и ще се издават от личния лекар.

"Не може книжката да е безсрочна. С всяка изминала година след тази възраст хората получават различни заболявания, сетивата им се притъпяват, а освен това много болести се обострят", обясниха от МВР пред "Монитор".

От там подкрепиха думите си и със статистика, според която загиналите при катастрофи възрастни хора са 179, а ранените за последната отчетна година са 1297.

Като водачи смъртта си са намерили 53-ма души на 65 години.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
150
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тези тестове и сега са просто даване на още едни пари без да има някаква полза. Най-добре е изобщо да се премахнат.
149
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Който си е здрав си шофира, а който не е здрав сам спира да шофира, без за това да е нужно да го разкарват на всеки две години по лекари и КАТ и да губи време и пари. Това за деменциите го забравете - такъв шофьор няма. Колкото до тестовете всеки знае колко формални са те.
148
20
 
3
 
! Отговори
Алекс преди 5 години
С напредването на възрастта хората си мислят, че виждат, чуват и реагират както преди десет години, но не е така. Такива неадекватни и опасни засичания, включвания в трафика и маневри правят старците по улиците, че и младите шофьори побеляват от тях. Хубаво е на 65+ години човек да се чувства млад, но истината е, че НЕ е млад, а заболяванията, вкл. деменциите прогресират бързо. Така че няма какво да се мрънка - който си е здрав, ще си мине тестовете и готово.
147
0
 
9
 
! Отговори
Ваня преди 5 години
До Анонимен-4: Погледнах си книжката! Издадена е, когато съм била на 66г и 4 месеца! като важи за ДЕСЕТ години и е записана годината и датата! По твоята логика - би трябвало да е за пет години, но не е !
146
13
 
5
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До ФактОпита е относително понятие - защото по документи по-възрастния се води по опитен защото има книжка от 50г., реално има стаж от 10 000 км. защото е ползвал колата си 1 път в седмицата за да отиде до лозето и 1 път в годината да отиде на почивка (в България). Има млади хора които по цял ден не слизат от колите и е напълно възможно за 5г. стаж да има 100 000км. Та кои от двамата според теб би реагирал по правилно? Този с 50г книжка и 10 000км или този с 5г. книжка и 100 000км?
145
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Имам съсед, който сега е на 95 години, на когото децата му забраниха да шофира, когато стана на 85 години, въпреки че си шофираше съвсем добре. Превантивна мярка, която му коства много време за пътуване с градския транспорт, а можеше да шофира съвсем безопасно поне до 90 годишна възраст.
144
3
 
19
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Времето за реакция е относително понятие. При по-възрастния шофьор, то може да се окаже по-кратко в сравнение с по-младия, заради опита, който по-възрастния шофьор има, както и заради безрасъдството на по-младите шофьори. Това младежите ще го разберат когато поумнеят след време, но сега ще искат по-възрастните от тях шофьори да ги няма на пътя.
143
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз на тъщата и забраних да ми кара колата, в момента в който се пенсионира. Като я знам как шофира, все едно всички с нея са длъжни да се съобразяват, не бих си дал детето тя да го вози.
142
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Шофьорите над 65 годишна възраст си шофират съвсем нормално. Всеки шофьор може да направи катастрофа, независимо от възрастта и е доста глупаво да даваш пример с някаква конкретна катастрофа. От всеки 100 катастрофи, колко са причинени от шофьор, който е на над 65 години? Колко са шофьорите на над 65 години от общия брой на шофьорите? Да не се окаже, че на практика възрастните шофьори не правят катастрофи, т.е. катастрофите причинени от възрастни шофьори са пренебрежимо малко.
141
7
 
4
 
! Отговори
Майка преди 5 години
Много ми е интересно колко от вас ще си качат детето да го кара някой дядо като този от снимката?
140
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На всяко кръстовище - камера. В реално време да се следят камерите и при всяко записано нарушение, веднага да се праща по пощата фиш с глобата. А при по-грубите нарушения, веднага да се праща партулка да спре нарушителя. Само така ще запонете да спазвате ЗДП.
139
0
 
8
 
! Отговори
ист преди 5 години
Поне 20 % от шофьорите са с психично или емоционално отклонение. Поне 10 % са с алкохол или наркотици в кръвта. Още поне 25 % са обикновени де.. били, които са *** и арогантни на пътя. Те ще се явяват ли на преглед, или са консуматори на горива и с акциз и ДДС пълнат бюджета.
138
3
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
А това, че младежите били по опасни - еми така сте ги възпитали. Така сте допуснали да станат институциите които трябва да ги дисциплинират. Така сте ги научили да карат и да се държат. Това, дали един човек има самодисциплината да кара спазвайки правилата не се определя от възрастта. И възрастните не спазват закона защото и те не го знаят (все пак има много промени за 50+г.). Но факта си е факт-възрастта влияе на очите, рефлексите, времето за взимане на решение и тн., все важни за шофиране неща
137
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Често ми се слчува да виждам коли по пътищаат управлявани "странно", както аз ги определям. В около 50% от случаите се шофират от жени, почти винаги млади, в около 45% от случаите ги шофират младежи под 30 годишна възраст и в около 5% от случаите ги шофират други шофьори, вкл. и по-възрастни.
136
2
 
13
 
! Отговори
To6 преди 5 години
И КАКВО СТАВА СЕГА, ПРЕЗ 2 ГАДИНИ ЛИЧЕН ЛЕКАР - 10 ЛВ. КАТ - ОПАШКИ ВИСЕНЕ, КЕФ, - ?? ЛВ. . А ДЖИГИТИ, ТИРАВЕ И Т.Н. ТЕ СА НЕВИННИ.
135
1
 
2
 
! Отговори
КАТ преди 5 години
Най-добре карата У-тата. Всички останали шофират, все едно никога не са минавали на изпит. Само учениците спазват правилника, защото всяко нарушение им коства много пари и време.
134
9
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Да младите също не карат както трябва, но поне времето им за реакция не е 2 години.А тази глупост със златния талон дето я имат 90% от пенсионерите-еми да разбира се, че човек с 50г. книжка и изминати 10 000 км. няма да има нарушения, той няма пробег. 1 пенсионер без периферия, с лупи по големи от предното стъкло, с рефлекси на падащ камък и с реален стаж от 20 000 км. е в пъти по опасен от младеж с бързи рефлекси, добри очи и стаж от 50 000 км.!По важно от времето от което имаш книжка е пробега
133
2
 
6
 
! Отговори
???? преди 5 години
Плюйте, колкото искате ,но чичо ми го блъсна 72 год -отнел му предимство и не го видял.Дядото се оказа почти сляп с едното око , а другото било с намалено зрение.Слава богу на него нищо му нямаше, но дъщеричката му 1 сед с мозъчно сътресение/беше с колан/ ипосле 6м . ходи по логопеди/заекаше/ и детски психолози от стрес.Нямам нищо против възрастните ,но годините не прощават.Не политизирайте нещата,това е медицински проблем.
132
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ежемесечен тест за наркотици трябва за младежите родени след 1980 година, а не мед.преглед на две години за нормалните шофьори.
131
2
 
8
 
! Отговори
един от многото преди 5 години
Шофирам доста и да ви кажа най-не дисциплинирани са възрастните шофьори.За повечето от тях мигач не съществува, карат по средата на двулентов път, (НЕ е практика но ми се е случвало повече от веднъж) да не спазват предимство, АЗ съм мъж но забелязвам че по зле са мъжете, жените не карат добре ногледат да спазват правилата.За мен по-скоро не медицински прегледи а опреснителни курсове е по-правилно.След тях по провинения подреждам младите водачи 18-30г.