От София до Скопие за час с влак, но до 2025 г.

400 млн. евро ще бъдат дадени за изграждането на жп линията
Обновена: 7 мар 2019 14:20 | 7 мар 2019 14:10, Бойчо Попов
29
От София до Скопие за час с влак, но до 2025 г.
Снимка: Blooomerg TV Bulgaria

До 2025 г. пътят между София и Скопие ще се изминава в рамките на час с влак. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който председателства първото заседание на Междуправителствената комисия за икономическо сътрудничество между България и Северна Македония.

Той посочи още, че за следващия програмен период от Оперативна програма „Транспорт“ ще бъдат отделени 400 млн. евро за изграждането и модернизацията на железопътната линия София-Перник-Радомир-Гюешево-граница.

От страна на Република Северна Македония е предвидена аналогична сума за изграждне на нова свързаност на границата и Скопие, уточни Желязков пред журналисти и добави, че се очаква влаковете по трасето да се движат със средна скорост от 160 км/час.

От българска страна остава да бъдат изградени още 2 км, но от македонска тепърва предстои изграждането на по-голямата част от трасето между границата и столицата.

Относно изграждането на пътна магистрала между София и Скопие Желязков обясни, че от българската страна е приоритет четирилентов път Рила-Тракия. „Но Македония има малко по-различни приоритети за скоростните пътища. Свързаността с Белград и Гърция са им по-атрактивни. Така или иначе за нас е най-важен железопътният транспорт между България и Македония“, каза министърът.

Той добави още, че процесът по сближаването между двете държави бележи десетилетия, а днешната среща е много е важна, защото е първата. „Най-важното, което се случи досега, е изграждането на доверие и по-добра комуникация и разбирателство. Много важно за насърчаването на инвестициите и увеличаването на стокообмена и оборота между двете държави е именно доверието и ясните правила на работа. Още снощи дълго разговаряхме с македонските ни колеги и препотвърдихме вече поетите ангажименти по отношение на железопътната инфраструктура“, коментира Росен Желязков.

Целия материал четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
1
 
! Отговори
bumbar преди 4 години
До Анонименсега кюстендил - софия е 3 часа, ако те се счупи влака.
26
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това значи Кюстендил-София 30 мин., не е невъзможно.
25
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То хубу, *** кой нормален ша тръгне от София за Скопие?
24
0
 
8
 
! Отговори
ХоХо преди 5 години
Миналата годона Тиквата обеща, че с влак до морето ще се пътува 3 часа , о не каза кога!Сега до Скопие за 1 час, но през 2125 г.
23
2
 
5
 
! Отговори
Ахмаков преди 5 години
Кой го боли.... За колко ще стигал до шибаното Скопие бе ***
22
0
 
8
 
! Отговори
i'm преди 5 години
"...да се движат със средна скорост от 160 км/час..." Ха-ха-ха-ха имат ли идея как се постига СРЕДНА скорост 160км/ч?
21
0
 
3
 
! Отговори
Слава на Герб кска преди 5 години
Новата балканска федерация е факт!Очакваме, Босна, Словения Гърция и Ч. ГОРА.
20
2
 
5
 
! Отговори
Верно преди 5 години
До АнонименИма нещо такова-що да пускаме влак до албански град?Още не е,ама след 10 години-гаранция.
19
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най добре е с каруци!Пък до 2025 Скопие я го има...я е албанско!
18
2
 
12
 
! Отговори
Малкия преди 5 години
Тати обеща да ми купи колело, ама друг път!;))
17
1
 
10
 
! Отговори
врата в полето преди 5 години
Може и да стигнете за 1 час...но все пак тръгнете по-рано ! Ако искате - още предния ден - тогава ще е сигурно ! ! !
16
1
 
20
 
! Отговори
До №11 преди 5 години
От Радомир до Кюстендил няма електрическа мрежа, защото има 9 тунела през Земенското дефиле, от които само някои са разширени за монтирането на ел. мрежата (разширяваха ги има - няма 15-20 години). От Кюстендил до Гюешево трасето не позволява повече от 15-20 км/ч, т.е. трябва да се изгражда почти наново. Освен това остава и 1 км тунел до македонско, така че тия 400 М може и да не стигнат. Въпросът е, че пак почнаха с голямата торба лъжи - и до 2035 не могат да сколасат да го направят.
15
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
амстердам - ню йорк 8 часаварна- софия 12 часасофия -скопие -1 час през 5023 год най рано
14
0
 
18
 
! Отговори
sas преди 5 години
160 км средна скорост, а разстоянието между софия и скопие е 230 км. Как бе, как за час? Като броите и разликата в часовата зона ли?
13
2
 
10
 
! Отговори
Северджанистан преди 5 години
Грешка с една единица...2125 г. ЕВЕНТУАЛНО!!!!
12
2
 
22
 
! Отговори
ВЪЗДУХАР! преди 5 години
Още един ЛЪЖЕЦ - ВЪЗДУХАР!В момента влакът изминава разстоянието София - Кюстендил (под 100 км) за 3 часа. От Кюстендил до Гюешево има още 25 км в някои участъци от които влакът се движи с пешеходна скорост (буквално), защото трасето не позволява повече.Та как точно ще се стига до Скопие за 1 час?И да лъжете като хората не можете!!!
11
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
София - Охрид - Вльора трябва да е с излаз на средиземно море и мост с Италия.
10
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма нищо по лесно от обещанието.Просто дърдориш глупости.Казвам го,защото знам,как ни обещаваха и за Шенген.А тия 400 милиона не са малко множко за релсов път,след като по голяма а част от трасето е изградена.
9
1
 
18
 
! Отговори
lelka преди 5 години
Тая новина събужда у мене поредица от въпроси. Какви влакове ще има до Скопие. Кой ще пътува с тяк, какви вагони ще се возят. Какви търговски връзки имаме с Македония, какви товари ще се превозват. Или някои хора са надушили нови пари за усвояване. Дали не е във връзка със скоростното приемане на Македония в НАТО?
8
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
2025 нали! Само че държавната концесия на БДЖ приключва 2024 година. За след това могат да кажат каквото си искат. Да не говорим, че БДЖ много, много отдавна вече е обещано на някой...