Инцидентът с "Фалкон"-а заради безразборно натискане на копчета

На косъм било да не остане нищо от самолета и от делегацията
Обновена: 12 апр 2019 16:38 | 12 апр 2019 16:18, Камелия Цветанова
138
Инцидентът с "Фалкон"-а заради безразборно натискане на копчета
Снимка: Булфото, архив

Организацията на "Авиоотряд 28" е сериозен проблем и това е причината за поредния инцидент с правителствения "Фалкон" с премиера Бойко Борисов на борда, смята експертът по авиосигурност Ангел Борисов.

Преди дни самолетът спука гума при кацане в Брюксел.

Още по темата
"Този отряд в структурата, която е създадена едно време още през 1972 г., в цяла Европа такъв правителствен отряд няма. Тези хора са с квалификация непрекъснато намаляваща, защото пилотите не могат да си изпълняват съответния нальот", каза пред bTV Ангел Борисов.

Той определи ситуацията като "резил".

"Блокиране на спирачно устройство, да се отлепи на гумата външната част – протектора. 30 години разследвам такива подобни неща – това означава интензивно спиране при кацане, натискане на спирачни устройства безобразно и се стига до срязване на гумата", обясни инцидента експертът.

Според него спирачките са използвани неправомерно.

"Следващата стъпка е спукване на гумата и започва премятане през крило и от самолета и от делегацията нищо нямаше да остане", предупреди още Борисов.

Според него е въпрос на време на стане много тежък инцидент.

Борисов и други авиоексперти са предложили вече решение на проблема – "Авиоотряд 28" да има право на търговска дейност, за да не ръждясват машините на земята, а пилотите да направят нужните часове нальот.

"Авиоотряд 28" има 100 души персонал, но нямат право на търговска дейност, защото не са регистрирани по Търговския закон.

"Е щом една сладкарница се регистрира за един ден, защо и те да не могат", попита експертът.

Ангел Борисов коментира, че държавните ръководители на останалите страни пътуват с редовни полети в първа класа, защото по-сигурно от това няма.

"Тренирани пилоти, самолетите летят всеки ден, храната е за 300 души", каза той.


138
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
121
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
някой ден може шофер без книжка да ги блъсне
120
1
 
5
 
! Отговори
разочарован преди 1 месец
пак сме без късмет това е било златен шанс за бедния ни народ!!!
119
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
28 отряда?
118
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Незнам има ли държава с толкова институции.ДАИ, АПИ, КАТ,ТОЛ, АВИООТРЯД 28.......
117
1
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
100 души персонал само за да могат 3-4 човека в държавата да обикалят по света на наши разноски. А за болните деца и пенсионерите пари разбира се няма.
116
3
 
29
 
! Отговори
обективен преди 1 месец
Нямаме късмет и това е.
115
5
 
23
 
! Отговори
аленафанела преди 1 месец
Отърва кожата Боко
114
14
 
7
 
! Отговори
до Скитник преди 1 месец
Самолета не в първа младост,
не съм карал самолет но карам кола, от десетилетия има технологии като абс но ако караш някой ретро автомобил трябва да помпаш спирачките за да направиш добър спирачен път.А дори може да попаднеш на автомобил които трябва да натискаш 2 пъти съединителя за да превключиш скоростите старата скоростна кутия.Така че вероятно липсват технологиите на въпросния самолет и трябва да се съобразяваш с наличността.
113
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
След приватизиранията Балкан и неговия фалит, така стоят нещата държава без авиация така че малкото останала авиация трябва да се подържа скъпо. Естествено е по добре да си имаме сериозна авиационна компания която може да изпълнява и чартърните полети на държавата ,така се прави в всички държави които имат сериозна авиация.Но костов не е на мнение че държавата трябва да има този потенциал и фалира Балкан,която имаше важни ресурси които бързо се превръщат в бърза печалба.
112
0
 
6
 
! Отговори
ундарталец преди 1 месец
Има такава държава
111
10
 
21
 
! Отговори
Скитник преди 1 месец
Ако всички "експерти" в тази държава са като него, спасение няма! Използвали са спирачките неправомерно - активирали ги, когато са искали самолета да спре?????
110
6
 
30
 
! Отговори
Щирлиц преди 1 месец
Според него спирачките са използвани неправомерно.

Ето това изречение обяснява нагледно що е то авиационен експерт,и има ли почва у нас!!
109
8
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пълни глупости!!! Тоя "експерт" да си хвърли тапиите! Аман от лобисти на държавните хрантутници!
108
17
 
46
 
! Отговори
До Анонимен 105 преди 1 месец
Хкрементче размазано, генерал Радев е първокласен пилот и е карал самолети, бая по-трудни за управление от тази луксозна кошница! Пилотирал е МиГ-29, F-16, F-15, F-18, Rafale, Gripen, L-39. Изпълнявал е всички фигури на висшия пилотаж, които могат да се изпълнят с тези самолети. Е, не е изпълнявал фигурите, които ги могат само Су-35 и Су-57. Пълзящите никого няма да могат да правят това, което правят летящите!
107
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен
"Не махайте авиоотряда, иначе Бибитко няма да може да похапва телешки медальони напът за игрището"
---
И "Бистришките тигри" с к'во ше ходят на мачове в провинцията, ако го махнете? :)
106
4
 
27
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 месец
Тоя “експерт” откъде го изкопахте?
105
2
 
20
 
! Отговори
Брат Вурст преди 1 месец
През 1998 г. правителството взема решение РВД да закупи специален самолет, със съответната апаратура, който да бъде използван за облитане на въздушното пространство. Транспортният министър изпълнява решението, но вместо да бъде поръчан специален самолет за облитане, през 1999 е сключен договор за самолет, предназначен за VIP полети с френската компания „Дасо интернешънъл“
104
54
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Радев ли е пилотирал?Сигурно с едната ръка е държал катапулта....
103
8
 
7
 
! Отговори
Гошето преди 1 месец
Как така досега са могли да кацат, а в този случай са се държали като *** тези пилоти? Сигурно са били пияни.
102
3
 
51
 
! Отговори
nekoj преди 1 месец
А кой ще вози "Банскянските Тигри" за мачлета?