Училището за летци в Долна Митрополия отваря врати от 2020 г.

Груба грешка е, че беше закрито, смята вицеадмирал Пламен Манушев
17 апр 2019 18:10, Василия Пейчева
85
Училището за летци в Долна Митрополия отваря врати от 2020 г.
Снимка: БТА

Военновъздушното училище в Долна Митрополия ще бъде възстановено и ще започне да функционира от 2020 г.

Парламентарната комисия по отбрана одобри единодушно да се открие "Висше военновъздушно училище "Георги Бенковски". То ще бъде държавно висше военно училище, създадено на базата на сегашния факултет "Авиационен" на Националния военен университет "Васил Левски" – Велико Търново.

Още по темата
До решението се стигна след като преди седмици премиерът заръча до 6 май да бъде възстановено Военновъздушното училище в Долна Митрополия. Тогава министър-председателят изтъкна, че няма логика да се дадат толкова пари за самолети, ако пилотите не са подготвени за тях.

Зам.-министърът на отбраната Атанас Запрянов посочи, че откриването на военновъздушно училище е значимо предвид процеса на усвояване на нови системи за командване и управление на самолети и вертолети.

Вицеадмирал Пламен Манушев пък посочи, че навремето военновъздушното училище не е трябвало да бъде закривано.

"Военновъздушното училище не трябваше да се закрива. Това е груба грешка, защото летецът трябва да израства при летци, морякът - при моряци. Летците трябва да са в авиационна среда, а не под началството на военния университет, където приоритетите са други", каза той.

Депутатът от ГЕРБ предупреди и че не трябва да се подхожда с толкова оптимизъм, тъй като ще трябва да се положи огромен труд, за да може висшето военновъздушно училище да се утвърди.
 


85
Още от Общество
Манолев даде оставка, Борисов я взе. Било морален стандарт
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
79
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
"Ама кога са успели неолибералистите и демократите да го закрият.Те дали могат да правят нещо друго освен да закриват,да разрушават и да крадат."

To peaлно не е закрито, а просто се води Факултет Авиационен към НВУ. Иначе всичко си е същото. Никакъв смисъл няма от тия рокади, освен ако някой не иска да излъже простолюдието, че уж върши нещо полезно като открива училища.
78
1
 
5
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 дни
Ама кога са успели неолибералистите и демократите да го закрият.Те дали могат да правят нещо друго освен да закриват,да разрушават и да крадат.
77
1
 
0
 
! Отговори
Долен Митрополит преди 4 дни
Windows flighing simulator.
В нормалните държави военните пилоти се обучават с целта, че след като се пенсионират на около 40-45 годишна възраст, ще преминат в гражданската авиация. А пък който иска да се научи да кара малък самолет, добре е първо да подскача малко с парашут.
76
0
 
0
 
! Отговори
български тостер преди 4 дни
Само бойни делтаплани!!! Делтабомби, делтаракети и т. н.
75
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Даже и ти, въпреки, че си наистина уникално бавен, съм убеден, че ако извадиш едни 100 000 лева, ще ти дадат лиценз. И ще можеш да пилотираш. Или ако си намериш връзки, за да се обучиш за без пари в Долна Митрополия и после леко да приравниш до гражданска, както масово правят там.
74
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
"Нали било много лесно пък сега трябвало да са научени ? Кое е вярното ?"

Ти наистина си много бавен.
Ами лесно е. Всичко им е направено, не се грижат за нищо. То затова масово са НЕНАУЧЕНИ, защото и пълен гaлош да си, пак ще можеш да пилотираш съвременен самолет. И е факт, че наистина масово са пълни гaлоши. И във военната авиация и в гражданската. Кое не разбра? Питай. Ще ти се обясни.
73
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 73

Нали било много лесно пък сега трябвало да са научени ? Кое е вярното ?
72
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Отделно, че днешните самолети, особено пътническите имат една купчина автоматизация. Имат круиз контрол някои, имат автопилоти, навигации, дублирани прибори, всичко им го мислят инженерите. После като чуем, че паднал самолет всички се чудят как така паднал... Ами ей така! Пилотите са масово неграмотни и разчитат на елекрониката и каквото им е направил инженера, това е. Който не е дал пари, той не е станал пилот. Като едни обикновени шофьори са все едно. Ама ти откъде да знаеш...
71
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 71

Ти пробвай пък ми прати писмо чрез свети Петър. Нищо че не съм запознат.
70
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
"Пробвай. Като се пребиеш се обади от оня свят."

Ето, ти си живият пример за човек, който не е запознат и това личи по всичко, обаче спориш. И спориш именно защото само си гледал по филмите. Ако беше запознат нямаше да спориш.
69
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 69

Пробвай. Като се пребиеш се обади от оня свят.
68
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Да пилотираш самолет не е голямата работа. Не е както си го мислят хората, че едва ли не трябва да си Рамбо и да си супер умен. Глупости са това. През комунизма например в Долна Митрополия пилоти масово са приемани с 4-ки, а инженери с 6-ци. Вие ако въобще бяхте виждали жив пилот с очите си и ако въобще бяхте разговаряли някога с такъв, който да е българин, щяхте да се убедите сами, че тия хора са много простовати, даже мислят бавно, супер кyхи са. Арогантността отделно. Идея си нямате...
67
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Масово са такива! Едно време са били заради партийните заслуги на дядовците си. Разни ятаци и партизани, АБПФК позьори разни. И сега опитват същото да направят като в миналото. Ако имаш връзки, ставаш, ако нямаш връзки не ставаш. А някакви наивни хорица си мислят, че някое момченце заради мечтите му да е боен пилот и заради отличната му оценка, ще го пуснат. Да, да... Ама... Не! Ахахах!!! На тия и без друго не им е замисъл да стават такива. Това наистина им е само бонус по пътя към големите пари
66
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 66

Е може да има някой такъв да се обучава, но никогя няма да приближи до самолет. Връзкари има навсякъде, но пилот става само тоя, който умее. Иначе просто умира.
65
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
"Тия глупости за пилот, който не вижда ги разправяйте на някой друг."

Ахаха!!! Ходи питай! Ще бъдеш изненадан като ти кажат, че е имало такъв да се обучава там за сметка на държавата. :)))
64
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 62

Тия глупости за пилот, който не вижда ги разправяйте на някой друг.
63
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Разходите по обучението за сметка на България, а западняците получават готови пилоти без да са

---
Eкзактли! И то само разни наредачета ще се учат там. То поне да бяха заслужили момчета, че да се гордеем с тях, ами то... Язък!!!
62
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
Голяма раота сме, цяло Висше ВВУ отваряме за 8 нови самолета!
Никой не казва по колко пилота и обслужващ персонал ще бълва годишо това ВВВУ, и най-важното какво ще ги правим тези авиатори!
Аз имам една теория! Обучаваме пилоти и наземен персонал които ще придобоият и повечко часове нальот и на новите ф-16,и после сбогом БГ ВВС, и здравейте западни авиокомпании идвам да работя за вас за много пари!
Разходите по обучението за сметка на България, а западняците получават готови пилоти без да са
61
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
"Така и не схванахте, че тук става въпрос за бойни пилоти."

Много добре схванахме. Само ти не схвана, че всички са схванали. Там не отиват момчета по заслуги. Спомням си аз пък като бях във военното училище, се обучаваше един за пилот, който дори сам си разказваше, че е с операция на очите. И си спомням, че за да те разпознае кой си, се доближаваше близо до теб и те оглеждаше от глава до пети. Прави сметка! И тоя ли ти е бойния пилот???
60
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 дни
До Анонимен 60

Нали изкате някой да ви пилотира Ф-16 за които толкова се радвахте, че ще купуваме. Пилотите не се раждат готови.