Кампанията за ЕП у нас протече вяло и с клишета

Политолог: Тя бе средство за компрометиране на опоненти
26 май 2019 15:00,
9

Кампанията за евроизборите в България протече вяло, без енергичност и с клишета от страна на политическите партии, заяви политологът доц. Здравко Попов.

По думите му тези избори са се използвали повече за компрометиране на политическите опоненти, отколкото за това да се чуе за бъдещето на страната и Европа.

"Европа е пред промяна и се чувства. Тя е свързана с оживяване на класическия проект - Европа на нациите. Този процес тече от времето на Маастрихтския договор, но стана доста очевиден в последните 4-5 години", коментира доц. Попов пред Bulgaria ON AIR.

Той посочи, че не бива да разглеждаме Европа като тъждествена на Европейския съюз, защото са различни като проекти.

Има съперничество между проекта за обединена Европа и този за Европа на нациите, смята политологът.

"Проблемът за интегрирана Европа така, както е заложен от основателите и поддръжниците му, предполага намаляване на суверенитетите", обясни той.

Според него в европарламента предстои промяна и увеличаване на представителите на националпопулизма.

"Би трябвало донякъде да видим позитив, защото най-после този дебат относно бъдещето на Европа на европеизма или национализма ще се срещнат в институцията и ние като граждани и гласоподаватели ще имаме възможността да видим какво представляват тези два полюса", заяви доц. Попов.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.