Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Те ще обслужват основно влакове от София за Бургас и Варна
498
Борисов: БДЖ вече има най-добрите локомотиви в света!

Премиерът Бойко Борисов заяви, че БДЖ разполага вече с най-добрите в света локомотиви.

Изключително мощни, бързи, икономични, близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата, заяви министър-председателят, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на "БДЖ-Пътнически превози".

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години. Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината, съобщиха от правителствената пресслужба.

Премиерът Борисов се запозна на място с техническите възможности на новото поколение локомотиви, които разполагат с интернет, видео наблюдение, системи за сигурност и поддържат зададената от машиниста скорост. В същото време БДЖ продължава изпълнението на програмата си за рециклиране на 15 вагона в български заводи, чрез което подпомага тяхната дейност в условията на усложнената пандемична ситуация.

Вагоните ще бъдат изцяло подновени, модернизирани, климатизирани и ще обслужват основни влакове по маршрута между София-Бургас и София-Варна заедно с новите локомотиви. "Така хората ще пътуват комфортно до Варна и Бургас и ще ползват всички удобства“, подчерта още Борисов.

Министърът на транспорта, информационни технологии и съобщенията Росен Желязкова заяви, че капиталовите инвестиции за железопътната компания през следващите години ще достигнат близо половин милиард лева.

"Новите локомотиви са първата сериозна инвестиция в подновяването на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години насам", допълни Желязков. Той отбеляза, че за следващия програмен период специално внимание ще бъде обърнато на железопътната инфраструктура в Северна България. "Обновяването на подвижния състав се движи паралелно и с обновяването на останалата инфраструктура", заяви още Желязков.

Новите локомотиви са два пъти по-мощни и в същото време по-енергийноефективни с около 20%. Развиват скорост от 160 км/ч - подвижен състав, с който БДЖ не разполагаше към момента. Машините са изключително комфортни за машинистите като интериор и начин на управление и са пригодени изцяло към новите системи за сигурност и контрол при движение.

Борисов разгледа и един от рециклираните вагони, производство на завода в гр. Септември. До края на настоящата година се предвижда да има 100 такива вагона, като 15 от тях вече са в движение. "Без да предложим качество, не може да искаме хората да се качват и да пътуват във влаковете. Така стана и с градския транспорт в София. Когато станах кмет на София, най-младият тролей беше на 40 и няколко години", напомни Борисов.

Представител на "Пътнически превози" изтъкна, че без помощта на държавата тази инвестиционна политика е било невъзможно да се реализира. Той посочи, че рециклираните вагони са изключително енергоспестяващи, давайки пример с това, че около 40 минути са били нужни за затоплянето на един стар вагон, докато за тези времето е само 12 минути. Същевременно гарантираният живот на рециклирания вагон е 30 години, защото е изработен от много здрави елементи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


498
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
384
5
 
3
 
! Отговори
1 преди 3 години
До уточнение"Новите електровози на Сименс са хубави и вдигат до 160 км/ч.Но нямат нищо общо с вече познатите в цял свят свръхбързи влакове ,движещи се с над 500 км/ч""В цял свят"? Буквално са една шепа страните, които имат такива влакове. По-малко от 10.Вие правите ли разлика между "локомотив" и "влакова комозиция"? Щото въпросните влакове стрели са влакови композиции, там нищо не се разкача.
383
0
 
12
 
! Отговори
Митю Ампера преди 3 години
Тествайте го за КОВИД!
382
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До До Анонимен 394/397"Явно и ти си расъл в царевичака. Хората ротестират с/у простотията и простащината !А ти можеш ли да кажеш с чии пари се оправи дружеството ?"Каква "простотия и простащина"? Това, че е казал, че БДЖ вече има съвременни модерни локомотиви ли?С какви пари? Обясни, нали много ги разбираш нещата.
381
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Лаидиото отново се изцепи.
380
13
 
1
 
! Отговори
Куку преди 3 години
БСП=фалит и глад
379
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Гласувайте за БСП, защото е втората по големина партия и шанса да се отървем от кръвопийци,крадци и да защитим българския интерес е по-голям чрез гласуване за БСП и обединение около БСП!Има малки свестни партии,но с тях няма да може да се променят нещата!
378
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Къде е и гражданска защита,която трябва са=е справя с бедствия,аварии,извъредни ситуации и такива случаи като кризата с коронавируса?Къде ?Всичко унищожихте в държавта,махайте се!
377
1
 
11
 
! Отговори
1 преди 3 години
До Развеселен,имахме и един президент такъв,като този индивид.
376
1
 
14
 
! Отговори
1 преди 3 години
Моля се на бог,слънцето наше,да доживее,и най-модерните изтребители модел 1973г. ф-16 които са платени но ще ги получим през 2027г.,за да може да подкара един,и след това да установи,че са най-добрите на света.
375
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По време на соца имаше така наречените кантонери. Те имаха периметър до 25 км. оглеждане на железния път, подпорни стени, канавки и всичко по сервитутната линия на жп пътя. Дребни ръчни работи оправяха сами , а при зародиш и ли авария веднага се викаше аварийна група от най близката жп секция. ЖП секциите поддържаха жп линията. Сега това го няма. Защо. Същото беше и по шосейните пътища. Имаше Окръжно пътно управление с аварийни бригади.
374
0
 
15
 
! Отговори
Боцко-Цоцко преди 3 години
Пак голямо хвалене! Три локомотива, които трябваше отдаавна да дойдат, а ако го слуша БДЖ-то е фръкнало направо, като летяща чиния!
373
3
 
3
 
! Отговори
До Пендел - комунист преди 3 години
Другарю ***, в пламенната си реч пропускате да споменете, че лицето на снимката гордо охраняваше вашият любимец, другаря Тодор Живков.Мога също така да ви поздравя за патротизма, с който се възползвахте от евтината ведомствена карта, която ви даваше право за жълти стотинки да спите в бунгала (и да серете в дупка). Ние, по-малко патриотите, трябваше да се задоволяваме с квартирите, които бабичките във Варна даваха под наем, за да можем да ползваме нормални тоалетни.
372
1
 
16
 
! Отговори
Чичо преди 3 години
Около този индивид няма ли някой нормален да го озапти-да не говори толкова много глупости наведнъж.
371
0
 
18
 
! Отговори
Бай Ставри Страстния преди 3 години
Бойко , ако знаеш какво влакче ще ти спретнем в Централния софииски затвор , ще се разхълцаш
370
0
 
17
 
! Отговори
Кафяв гербер преди 3 години
Време е да го освидетелствар този и да си отдъхнем от простотиите му
369
11
 
3
 
! Отговори
Пендел - комунист преди 3 години
По бай Тошово време беше по-добре!Имахме една магистрала до Пловдив и толкоз...До морето се пътуваше в спален вагон с локомотиви на кюмюp...После на морето спахме в бунгала, с обща баня и cepяхме в дупка, но по бай Тошово време беше по-добре!!!
368
0
 
15
 
! Отговори
даа преди 3 години
нека да пророкувам малко! резултата е: купища похарчена държавна народна пара ЖП влака София - Бургас пак ще пътува 5часа минимум и няколко 3-4 локомотива на цената на 15-20 ей това се казва далавера абе българи събудете се бе вие не се оставяте една баничка без извара да ви продадът за 1лв а този човек го оставяте да ви минава по всички парграфи абе събудете се бе хора вие ние сме проблема че търпим това и не ми говорете Череп радев Нинова във нас е проблема те са такива каквито ние дадем
367
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
най-добрите локомотиви...:)тежки наркотици, Боже, тежки наркотици...
366
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
абе държава, в която влизаш от турция/гърция, качваш се на магистрала софия-бургас, ама няма отбивка за бургас, защото така бил направен проектът през 1960г. и затова така го изпълнили през 2015г.....не ми я хвали
365
0
 
6
 
! Отговори
До Анонимен 394 преди 3 години
Явно и ти си расъл в царевичака. Хората ротестират с/у простотията и простащината !А ти можеш ли да кажеш с чии пари се оправи дружеството ?