Георги Тодоров освободи част от ръководния екип на "Холдинг БДЖ"

Причината - влошеното състояние на подвижния състав и закъснения на влакове
29 юни 2021 14:06, Красимир Ангелов
29
Георги Тодоров освободи част от ръководния екип на "Холдинг БДЖ"
Снимка: БГНЕС

С протоколни решения министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров освободи от длъжност Григори Григоров, председател на Съвета на директорите и Никола Василев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД.

Мотивите са свързани с влошаването на показателите на експлоатационната дейност на дружеството в сравнение с 2020 г.

От началото на годината са реализирани 71 333 мин. закъснения на 4710 влака в пътническите превози, а силно влошеното състояние на подвижния състав и лоша организация при товарните превози, са довели до отлив на товародателите, съобщиха от МТИТС.

"БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД от години изпитва липса на изправен подвижен състав, като в същото време са забавени изпълненията на ремонтните програми на мотрисни влакове и модернизацията на локомотиви. Също така изготвената поръчка за доставката на 15 електрически локомотиви Siemens "Smаrtron" е в отклонение на европейските изисквания за оперативна съвместимост и националния план за внедряване на системата за управление на влаковото движение (ERTMS).

Резултатите от назначените два одита по отношение на две проведени процедури по реда на ЗОП от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, които са за ремонт на вагони и за охрана, констатират нередности и административни нарушения. Проверките на цялостната документацията също така отчитат наличие на неверни информации и необосновани действия за провеждане на открити процедури, което се отнася до целесъобразността и прозрачността на проведените поръчки, отчитат от МТИТС.

Фактор за некомфортното пътуване за ползвателите на услугата, предоставяна от БДЖ, е и занижената хигиена във влаковете, което е свързано с неспазването на минималните изисквания за качество, съгласно Регламент (ЕС) 1371/2007.

В "БДЖ - Товарни превози" ЕООД се отчита загуба на основни товародатели, непогасени задължения към Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за инфраструктурни такси и електрическа енергия, както и неизпълнение на ремонтни програми, се чете още в мотивите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
5
 
! Отговори
Родолюбец преди 2 години
Държавната администрация и фирми са пълни с бездарници и некадърници,от опит го знам !!!!!За това са виновни всички правителства за 32 години престъпна,крадлива либерал-зеленясала демокрация!!!Но най-много е виновен Боце Бански с 11години!!!!Назначените от него тапири нямаха равни по простотия и наглост!Е щом главатаря е тапир ,няма начин и шайката да не са тапири,ха,ха!!!!
19
0
 
8
 
! Отговори
Вилхем Краус преди 2 години
Щетите, които аз нанесох на БДЖ са видими и до ден днешен!
18
2
 
5
 
! Отговори
машинка касичка преди 2 години
е сега вече изборите ше са прозрачни :) даже на цялото БДЖ трябва да се забрани да гласува :)
17
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Карат се кой да кара влака и кой да помпи гумите. Ще дойде време кога Радев няма да е презедент- тогава какво ще правите. Догодина януари- кой откъде е.
16
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Изчегъртвай до последната калинка!
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сега някой те саботирал - с това се оправдаваш. След 2 седмици с какво ще се оправдаваш?
14
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Олекна ми! Изборите ще са честни само с ръководители от мутри вътре.
13
8
 
6
 
! Отговори
Не знам преди 2 години
Толкова много било откраднатото, а ББ живее в бащината си къща. През това време Копейкин си взе къща на езерото, а Рашков къща с 12 клозета.
12
3
 
6
 
! Отговори
Русев преди 2 години
С редица негативни действия, БДЖ отблъсква с всеки изминат ден пътници. Защо вечерният влак от Бургас за София минава през северната ЖП дъга в района на Кремиковци, като там няма спирки за пътници на този влак. Това води ежедневно учвличаване времетраенето на пътуването с 1 час, за пътници, които трябва да слизат на Гара Искър. Същият влак от Центална гара за Бургас минава през Подуене и гара Искър. Няма елементарна логика за тези т.н. "управленчески решения" ......
11
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Браво, смени ръководството. Сега БДЖ ще почне да цъфти, мале, мале. Ох, докога ще слушаме за смени, да бяха ги направили още първата седмица. Какви ще са политиките, как да се променят нещата? Това са въпросите, на които търсим отговори.
10
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
който и да дойде, закъснения следващите 3-4 години а и повече ще има, защото само отсечката Белово-Септември и Казичене - Елин Пелин оня ден като пътувах от Пловдив направиха закъснение от 60 минути, а то е всеки ден предполагам, заради единия коловоз, другия го правят "модерен" и после и тоя по който сега се движат, а проекта сега е от Септември до Елин Пелин, май е по-добре да го закрият БДЖ, стига са крали.....
9
0
 
0
 
! Отговори
Вие ми се смеехте: преди 2 години
Ще ти кажа следното нещо - който не е изпатил от царска к.ууу.р.ва само той може да се смее и царските к.у.р.в.иии се смеят на него с идеята и тебе ще те прецакаме!
8
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Що ли не му вярвам, че немските Сименс Смартрон локомотиви не отговарят на европейските изисквания за съвместимост? Пак ще има някое дело срещу България, заради тези калинки.
7
3
 
6
 
! Отговори
МАШИНИСТ преди 2 години
е моят татко машинист ще съм и аз... до сега са закъснявали, но като разбишкаш системата, вече няма и да тръгват композиции... комунистите са забравили СТАЧКИТЕ НА ТРАНСПОРТНИТЕ РАБОТНИЦИ ДО КАКВО ДОВЕЖДАТ, баровците си пътуват с колите, но те и не бачкат, работниците пътуват с влакове
6
0
 
0
 
! Отговори
Аз не разбирам: преди 2 години
Какво противоречие сте намерили в теорията ми за царските к.у.рр.в.и - всеки завоевател като Симо гледа на ключови позиции да сложи свой хора и им е заложена задача - да затъркат държавните сектори и всичко да попадне в частни ръце ... което е невъзможно .... Без държавата няма как да съществува частен сектор - нещо имам проблем с очите - къде и да погледна навсякъде царски к.ууу.р.ви, а много е вероятно тия хора дето ги уволняваш да са след царски и на пачи яйца кво да направят???
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако някой успее да оправи бакиите на БДЖ, трябва да го направят премиер.
4
0
 
7
 
! Отговори
Перник преди 2 години
Всяка сутрин влаковете пристигащи от Перник закъсняват с по 30 - 40 минути.Закъснението не се изписва на информационните табла.Разстояние от 30 км се пътува за 90 минути.
3
1
 
3
 
! Отговори
Тия пък преди 2 години
15 мин на влак, това си е почти навреме.
2
2
 
10
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Най-сърдечни поздравлениякъм министъра.БДЖ е морално остаряа организация, в която работят и която се ръководи от индивиди със съмнителни интелектуални качества. Широко е разпространено роднинското назначаване на безбройни и никому ненужни административни службички.В момента са в ремонт челните коловоди и коловозите от 1-6.В резултат на това липсва каквато и да е организация , както по ремонта така и по организирането на движението.
1
5
 
7
 
! Отговори
МИНИСТЪРЧЕ преди 2 години
и сега до края на мандата си ще оправи всичко в БДЖ-то, а и тези длъжности са важни фактори в организирането на изборите