Ще спре ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

Евродепутатите Андрей Новаков и Петър Витанов - в "Брюксел 1"
19 сеп 2021 14:30, Александър Попов
166

Спира ли продажбата на дизелови и бензинови коли от 2035 г.?

"Това предложение на ЕК ще се срещне с отпор в ЕП," коментира евродепутатът от ЕНП /ГЕРБ Андрей Новаков в предаването "Брюксел 1" с Милена Милотинова по Bulgaria ON AIR.

Предложението на ЕК е от 2035 година продажбата на дизелови и бензинови автомобили да бъде спряна. Това означава те да бъдат заменени с електромобили или такива на водород.  

"Имаме ли достатъчно изградена инфраструктура за електромобили? Ако не - кой ще плати за нея? Отговорът е - нямаме. Бензиностанциите се изграждат на пазарен принцип, същото трябва да е и със зарядните станции. Когато електромобилите станат достатъчно атрактивни, хората ще започнат да ги купуват, без да забраняваме другите автомобили", смята Новаков.

"Наясно съм, че бъдещето принадлежи на чистите технологии, но въпреки това смятам, че този преход трябва да е плавен", каза Новаков.

По думите му Зелената сделка е сделка, защото има две страни, които трябва да се съгласят.

"В момента имаме само една страна, която предлага. Аз искам да оставим чиста природа на нашите деца, но не искам да им оставим бедни родители", допълни пще той.

По думите му когато наложиш силово една технология, тя по естествен път става скъпа и недостъпна.

"Най-големите 5 автомобилни производители са обявили, че приключват с производството на двигатели с вътрешно горене - в различен порядък - някои от 2025-а, други - от 2040-2050 година", твърди евродепутатът Петър Витанов от С&Д/БСП.

"Такава е тенденцията. Проучванията на автомобилните производителите показват, че през 2026 година цените на електрическите автомобили ще бъдат изравнени с тази на двигателите с вътрешно горене. И това - без допълнителните стимули, които ЕС възнамерява да даде за алтернативно придвижване с цел намаляване на вредните емисии. Първо, защото цената на е-батериите ще падне наполовина - от 120 евро на киловатчас. Счита се, че достъпността идва при 80 евро на киловатчас. 80 евро ще бъде цената през 2024 година, през 2025 година цената ще падне под 50 евро. Затова ВАН-овете ще бъдат конкурентни през 2025 година, средният клас - 2026 г, а най-малките електрически автомобили - 2027 г.", смята Петър Витанов.

Целият разговор за електромобилите и бъдещето на въглищните райони у нас във връзка със Зелената сделка - вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


166
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
102
5
 
0
 
! Отговори
Хомосексуалист преди 2 години
На запад в цивилизованите демократични държави хомосексуализмът отдавна е уставен за обществена норма на държавно ниво в ЕС и дори се учи от децата в училищтната програма. Хомосексуалните бракове не произвеждат деца които отделят въглеродни емисии. Много хора на запад се отказват от деца за да намалят въглеродните емисии.
101
2
 
0
 
! Отговори
??? преди 2 години
До До 88 = 95 - Пак със самотния ***. Пръево, дори не ми се иска да дискутирам колко глупав е този термин, но второ - ако имаш такива желания, кажи на жена си и заживей щастливо с колегата си Иван или като се казва скритата ти любов. Но има и нещо - Ти не си всички. Не всеки живее на майната си, не всеки има малки деца, не и за постоянно. Когато бях в София, миналата година, имах 8 колеги, идващи с личните си автомобили, 5 без деца, трима с деца в университета. Всички живееха на макс 2км...
100
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ако обаче Западът прави планове за прехода към въглероден неутралитет, това не означава, че Русия също трябва да се движи в тази посока. Европа си поставя за цел да изостави петрола, газа и въглищата, тъй като има проблеми с производството на въглеводороди, те трябва да бъдат закупени. Русия е от другата страна на барикадите.
99
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Kанцлерът Ангела Меркел и германското правителство наложиха пълна забрана на ядреното електричество до 2022 г., като част от правителствената стратегия от 2001 г., наречена Energiewende или "Енергиен завой", за да започнат да разчитат на слънчевата и вятърна енергия, както и други така наречени "възобновяеми източници". Целта на този ход е била Германия да стане първата индустриална държава, която е "неутрална към въглерода". Стратегията засега към 2021 г. е пълен провал и икономическа катастрофа.
98
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ЕС (фашизмът) и СССР (комунизмът) нямат нищо общо. В СССР бързо осъзнаха каква глyпост е изказването на Хрусчов, че комунизма ще бъде постигнат 80те години на миналия век и спряха да говорят за това. Но в ЕС фашистите продължават да говорят за постигане на въглеродна неутралност и всичко да мина на вятърни перки и слънчеви панели и на електрически коли то 2050г без да имат и най-малка идея как да стане това.
97
2
 
3
 
! Отговори
Край преди 2 години
Първо колите с ДВГ ще станат много скъпи защото ще им наложат скъпи катализатори и множество филтри. Горивата ще станат много скъпи с много висок акциз. Хората ще се откажат сами от двг колите. Ще започнат да купуват ел. коли. Те също ще останат скъпи и няма да имат дълъг живот. Целта е индивидуалната мобилност да стане недостъпна за много от хората. Света има 7млрд човека - няма как да има 7 млрд коли. С двг колите това е напълно реално - има ги даже и по 300-400 лв. в движение.
96
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Питайте притежателите на електроавтомобили в Канада какви ядове берат при ниските температури, когато батериите бързо-бързо сдават багажа!
95
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Фашизмът беше въведен от едрия капитал да се противопостави най-вече на Русия когато започна да набира сили след първата световна война. Хората си мислят, че фашизмът е само концлагери, антисемитизъм и други политически форми. Не. Не само това. Фашизмът отново показва своето уродливо лице но в друга форма - LGTB, расово равенство, CO2 емисии, еко-фашизъм, ковид пандемия - затвори всички в къщи, намери общ враг в този който кара автомобил. Гледайте "Белый тигр" на Карен Шахназаров, фашизмът никога не си е отивал.
94
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 87 - За какво говориш? Какъв работник? Какви са тея криминологии и сценарии? Стига шикалкави.
93
2
 
4
 
! Отговори
До 88 преди 2 години
Ако си самотен *** не е нужно. Ама аз като карам едно дете на детска градина,друго на училище и след това и сам трябва да ида на работа,как ще се оправя без автомобил като и трите места са на километри от дома ми.
92
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В нито една свещена книга не се говори за климатични промени и за въглеродни емисии. CO2 е необходим на природата за растенията които го превръщат в кислород за да живеят. Напротив, в свещените книги се говори много ясно за катаклизми на Земята от съвсем друг род, а не за смешните емисии. Хората просто ще бъдат унищожени по време на катаклизмите. И никакви Грети Тунберг или СО2 неутрални Урсули "save the Planet" клоунади не могат да ги спасят. Тогава ще бъде зародена нова цивилизация и всичко ще започне отначало.
91
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хората ще спрат да купуват бензинови коли когато електрическите станат по добри и по евтини. Точно както замениха примерно телевизорите с кинескоп и мобифоните. Не защото някой ги забрани за защото новите технологии бяха по добри и по евтини.
90
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
СО2 е газ 1,4 пъти по-тежък от атмосферния въздух. СО2 е естествена съставка на въздуха и той СЕ УТИЛИЗИРА естествено от растителността. Растенията има нужда от СО2 за да живеят. Чули ли сте някой от екоталибаните , чули ли сте Гейтс да ви говорят за ЗАЛЕСЯВАНЕ ? Чули ли сте , чели ли сте в екоталибанските "стратегии" на ЕС за мащабни залесителни програми ? Не. и няма и да чуете. Вятърните перки са екологично бедствие. Те унищожават ландшафта , прогонват птиците и променят биосистемите. Перките произвеждат инфразвук - изключително вреден за здравето!
89
2
 
2
 
! Отговори
До 87 преди 2 години
Откъде накъде ще се намесвам в случаи,от които нямам никаква представа ?Ами ако работника е бил калпав и затова е уволнен?Пресен случай-един шофьор зарежда стока. Отива в полицията и казва,че са му откраднати 10 бона оборотни пари,щото ги бил забравил в камиона. То така се оставят 10 бона без надзор .И собственика не може да си възстанови парите и го уволни.Е тоя ли да тръгна да защитавам?
88
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 86 - Кажи го на Audi, BMW, Mercedes, Fiat и Tesla, че никой не произвеждал електромобили.
87
2
 
1
 
! Отговори
От 87 преди 2 години
Този който не ми ареса коментара - Защо? Кажи? Защо не ти харесва? Какво да променим, че да ти хареса? Защоо в България всичко е с краката на горе и е комично, колко много неща може да променим, много лесно, само ако желаем.
86
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 82 - Не съм твърдял, че ако са скъпи, не могат да си ги позволят. Ако искаш твърдение, ето ти следното - Не е нужно, всеки да се привдижва с личен автомобил, всеки ден, до работа. Това твърдя. Има си, ако искаш и 12 автомобила и уйекндите карайте по 800 км, ако така желаеете.
85
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 76 - И това ти е проблема, "От какъв зор" - а после "хората зли, никой не ми помага". А и мниого добре знаеш, колко народ хрантутиш с твоите данъци, или да започна да изброявам квартали. "Има си контолни органи" ... пххх. Това е, като да ми кажеш, че ако къщата на съседа гори, да не тръгваме да я гасим, ами да чакам на пожарната, която я има, но не е изгласила един пожар от 30 години. Защото това се случва. Защото тези "органи" не правят НИЩО.
84
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никой не прави ел коли. Чисто електрик се произвеждат и купуват от единици и са безумно скъпи и неефективни. Но производителите са изхитриха - взимат бензинов модел, и му наблъскват батерии и ел двигател. Данъчните искат да може поне 60км на ток и не плащаш данъци. А цената на ватомобила става почти двиойна. И много фирми ги купуват защото ги освобождават от данъци и 100% се води разход. А като минеш 60килоетра на ток, започва да гори бензин като ламя, защото колата тежи вече много повече.
83
2
 
2
 
! Отговори
До 82 преди 2 години
Ами като станат много скъпи колите,много хора няма да могат да си ги позволят.Нали твърдиш,че нямало проблем ако хората нямали коли.