Надеждният достъп до интернет е от ключово значение за бизнеса

Петър Кованлъшки, Регионален Мениджър Корпоративни продажби във Виваком
Спонсорирано съдържание | 21 юли 2017 07:37,
Надеждният достъп до интернет е от ключово значение за бизнеса

Г-н Кованлъшки, вие отговаряте за отношенията на ВИВAКОМ с бизнес представителите в София. Как новата роуминг регулация се възприема от клиентите на компанията и по-специално от фирмите?
 
И фирмите, и физическите лица приветстват новите условия за разговори в роуминг и ги оценяват като предимство и възможност да намалят своите разходи. Може би знаете, Виваком беше първият телеком, предлагащ планове, в които всички включени минути за национални разговори са валидни и в роуминг, както и много повече мегабайти. Това стана около два месеца преди влизането в сила на новото законодателство и абонатите ни все още имат възможност да се възползват от тях.

  
А имате ли по-специални предложения за корпоративните ви клиенти?
 
Имаме клиенти, които притежават транспортни фирми с шофьори из цяла Европа. Имаме и такива, които активно работят с европейски компании и често ги посещават. В зависимост от плана, който ползват нашите клиенти, ние предлагаме различни  квоти от мегабайти, които са част от месечната такса и не се заплащат допълнително. При по-високите такси количеството предоставени данни респективно е по-високо.

Могат ли вашите клиенти да ползват 4G в роуминг?
 
Към днешна дата в 68 държави в целия свят Виваком предоставя на своите клиенти възможност да ползват 4G мрежата на оператора партньор в съответната страна и работим постоянно, за да разширим този списък. Например, ако сте в Гърция на апарата ще се изпише LTE или 4G и това означава, че вие ползвате 4G мрежата на партньора, с когото имаме споразумение.
 
Какво трябва да направя, за да ползвам 4G, ако съм ваш клиент?
 
Необходимо е да имате 4G карта и вашето мобилно устройство – телефон или таблет, да поддържа 4G. Всеки наш потребител може напълно безплатно да смени сим картата си с 4G такава в магазинната ни мрежа, а при корпоративните клиенти това се осъществява бързо и удобно от акаунт мениджърите. В последните няколко месеца се наблюдава ръст в смяната на картите с 4G, като около 50% от всички сим карти, притежавани от наши корпоративни клиенти, са вече сменени. В началото на 2017-та само около 20% бяха пристъпили към смяна, очакваме в края на годината сменените карти да достигнат до 70%. Що се отнася до устройствата – компанията ни предлага 4G модели във всички ценови категории, така че използването на бърз мобилен интернет вече не е преимущество само на собствениците на флагмани.

Защо потребителите трябва да се насочат към 4G технологията? Каква им дава повече спрямо 3G?

 
Ако трябва да използвам една дума, то тя е свобода. 4G технологията дава по-лесно и достъпно ползване на мобилен интернет, и съответно – осигурява още повече възможности за работа и забавление "в движение". Това е особено важно за корпоративните клиенти. Бизнесът зависи пряко от добрата комуникация, която не се изразява само в гласови повиквания. Качествената връзка и надеждният достъп до интернет е от ключово значение за тях, а бързината на връзката се постига с 4G. Съвсем наскоро излезе проучване на OOKLA, според което мобилната мрежа на Виваком е най-бързата в България за 2017 г. Наред с това отличие, което се основава изцяло на тестове на потребители с приложението Speedtest на OOKLA, ние постигаме и най-високата средна скорост за сваляне (download) за 4G мрежата си. Потребителите усещат най-добре бързината на своята интернет връзка при гледане на видеа, предаване на live streaming или видео разговори. При 4G няма накъсване на говора или картината, защото преносът на данни се осъществява в пъти по-бързо, отколкото е било преди.

Какви са тенденциите в потребителското търсене и как се е променило то в последните години?
 
Сред последните тенденции са 4G рутерите, които предоставят безжично ползване на мобилната ни 4G мрежа в домашни условия. В устройството се слага 4G карта и към него могат да се свържат до 10 потребителя. Устройството може да се ползва не само в дома или на вилата, но и в автомобил, и в автобус, което улеснява значително комуникацията на път. А съвсем наскоро пуснахме и нова подобрена услуга – MOBIX LTE, която дава възможност дори на потребителите и компаниите, развиващи бизнес в малки населени места, да имат бърза и стабилна интернет връзка.
 
Вие отговаряте за големи клиенти, съсредоточени в столицата. Кои са факторите, които влияят на фирмите, когато избират доставчик на телеком услуги?

Три са основните критерия, които определят избора: качество на услугата, цена и финансови параметри, и не на последно място - ниво на обслужване. Залагаме на човешкия фактор в условията на силна конкуренция. Иновативните услуги и решения, които предлагаме на бизнеса, също са решаващи за избора на доставчик. Нашата компания разработва индивидуални решения според нуждите на всяка една компания или община. Често предлагаме решения, които не изискват голяма първоначална инвестиция, което е в полза на партньорите ни. Има разработени предложения за видео наблюдение, за управление на трафика с определена община или за управление на автомобилния парк в дадена компания. С нашите услуги бизнесът може да реши оптимално много свои проблеми.


Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации