Съвети за добра продуктова фотография

Спонсорирано съдържание | 28 окт 2021 12:23, Александър Попов
Съвети за добра продуктова фотография
Снимка: Pixabay

В днешно време продуктовите снимки са изискване за всеки търговец в интернет. Необходимо е да си изградим забележимо онлайн присъствие, което да поддържа интереса на нашата клиентска база и да ни помага да я разширяваме все повече и повече.

Конкуренцията също не е малка. Все повече сайтове залагат на професионални фотосесии и концептуална визия, с които доста вдигат летвата. Как да изпъкнем на фона на изобилието от предлагане в мрежата?

Храна

Може би едно от най-големите предизвикателства в продуктовата фотография е заснемането на храни и напитки.

Да вземем например всеобщите любимци - бургерите. Всички знаем колко съблазнително изглеждат те на постери и други рекламни материали. Защо когато се опитваме да заснемем бургера в чинията си, поднесена ни в ресторанта, никога не успяваме да постигнем толкова изумителен ефект?

Много трудно е да запечатаме във фотографски образ всичко онова, което виждаме на живо. Снимката трябва буквално да мирише на ястието още от пръв поглед. Как е възможно да се постигне това?

Професионалните фотографи на храна са наблюдавали внимателно как изглежда един бургер от първа ръка и са забелязали основните разлики със съответните заснети илюстрации. На първо място, лъскавината на храната, която се получава благодарение на мазнината, на снимката не е толкова апетитна.

Оказва се, че човешкото око намира повече прилики между мазничкия бургер на живо и снимки на същото изделие, напръскано с изкуствени вещества, които просто наподобяват този блясък, отколкото фотографии на истински, натурално омазнен продукт.

Продуктовата фотография прилага редица подобни трикове, не с цел да заблуди публиката, а по-скоро да приближи рекламните образи до истинския вид на прясната, изкусителна порция храна.

Наред със стандартното фотографско оборудване, тук се налага да се използва цял арсенал от допълнителни средства, като например фиксиращи спрейове, лакове, вода, пяна за бръснене и т.н.

Друга изключително трудна за снимане храна несъмнено е шоколадът. При дневна или обикновена прожекторна светлина той се разтапя мигновено, което изключително пречи на работния процес.

Разбира се, има и лампи, които не загряват, но почти винаги се налага някои части от шоколадовите десерти, обект на фотосесията, да се заменят с дървени или пластмасови елементи, с цел по-голямо удобство при снимане.

Фотография за социалните мрежи

В днешно време социалните мрежи са основен двигател на цялата рекламна индустрия. Много от нас дори и без професионални компетенции в областта на маркетинга вече са забелязали, че илюстрираните публикации доста по-лесно набират интерес в мрежата, отколкото състоящите се само от текст.

Визуалната стимулация е много по-директна, отколкото написаните думи, в които все пак трябва да вникнем, а за това се изисква култура на четене много над елементарното умение да се чете грамотно. Мигновено и без усилие мозъкът приема визуалните образи много по-бързо, отколкото ако му се налага да чете.

Използвайте подходящите техники

Днес може да избирате от голямо разнообразие от техники, за да направите продуктовите снимки на своя сайт наистина неповторими. Възползвайте се от тях и подберете онези, които са най-подходящи спрямо вашата продуктова гама.

За детайлни образи заложете на макро фотографии. Ако пък искате да представите продукта от всички страни, направете и 360-градусови снимки.  Благодарение на тях можете да предложите картина, която клиентите да могат да огледат подробно, контролирайки перспективата с мишката или тъчпада.

Ако продавате дрехи или аксесоари, помислете дали ще отделите бюджет за модели, които да ги представят. Това, естествено, ще допринесе с още разходи, но със сигурност ще подобри ефективността на вашата рекламна кампания.

Винаги бъдете подготвени

Когато снимате с безжична техника, винаги поддържайте добре заредени батерии и допълнителни запаси от зарядни. Със сигурност не бихте искали да се правят аварийни почивки, тъй като често процесът ангажира времето на много различни участници.

Още експертни съвети и професионални фото услуги за вашия бизнес ще намерите на PhotoPro.bg.


Още по темата: продуктова фотография
Още от

Спонсорирани публикации