НАТО загуби руски доставчик, остава без Антонов-124

Самолетът е разработен по съветско време, превозва и хеликоптери
136
НАТО загуби руски доставчик, остава без Антонов-124
Снимка: Reuters, архив

Руската транспортна авиокомпания "Волга-Днепър" се е отказала да продължи договора си с НАТО за транспорт на военни товари със своите самолети Антонов-124, съобщи централата на алианса в изявление, цитирано от ТАСС и Франс прес.

"Бяхме информирани от "Волга-Днепър", че няма да продължат услугата си след изтичането на настоящия договор в края на 2018 г.", съобщи НАТО.

"Волга-Днепър" заяви вчера, че иска да се съсредоточи върху гражданския търговски сектор, но запазва готовност за сътрудничество с всички организации за превоз на хуманитарни товари и участие в програми за премахване на последствията от природни бедствия и извънредни ситуации.

Съществуващият проект SALIS (Strategic Airlift Interim Solution - Временно решение за стратегически въздушен транспорт) е за временно ползване на търговски компании с цел компенсиране на недостигащата на НАТО военнотранспортна авиация, която е необходима за операции в отдалечени военни зони. Проектът е задвижен през януари 2006 г., когато алиансът се нуждаеше от постоянни превози за операцията си в Афганистан.

НАТО уточни, че работи със страните от проекта SALIS за проучване на варианти за нуждите им от военен транспорт от януари 2019 г.

Десетте страни от НАТО, които използват този проект, са Белгия, Чехия, Франция, Германия, Унгария, Люксембург, Норвегия, Полша, Словакия и Словения.

В света съществуват само двадесетина самолета Антонов-124, които се притежават от три компании: руската държавна фирма "Флайт Юнит ФЮ-224", украинската частна фирма "Антонов еърлайнс", която също е доставчик на НАТО, и "Волга-Днепър", която е собственик на повечето съществуващи самолети от този модел.

Самолетът Антонов-124 е разработен по съветско време. Той има по-голям капацитет от Еърбъса А400М и може да превозва хеликоптери или бронирана техника.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


136
Още по темата: натосамолетАнтов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
103
9
 
4
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 106Бобжее ОЩЕ ЕДИН ПОРЕДЕН ЕКСПЕРТПД-14(Пермски Двигател 14т тяга) семейството лети вече няколко години на Ил-76МД-90А. Ил-78М-90А, Ту-204 и много добре му се знаят и надеждност и икономичностАко не щеш да летиш с този двигател МС-21 има опция и с двигатели Парт енд Уитни PW1000G семейство двигатели(ползва се на А320нео, Ембраер и Бомбардиер)Ако *** и Антонов не могат да бъдат конкуренти на Еърбъс и Боинг защо Фалираха Антонов? и правиха подобно опити и с руските фирми?
102
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ми те достатъчно качествено си умират и на западни самолети. Наскоро една пътничка беше засмукана от двигателя след катастрофа.
101
15
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
106 do 91Колкото и руски глупости да копираш фактите са си факти. Ако европейска компания си купи руски самолети автоматично е обречена на фалит-никой няма да се качи на тях защото на никой не му се умира.
100
7
 
10
 
! Отговори
гого преди 5 години
и кво се пънете толкоз, яхайте си Боинга и мълчете, тъпчете си клечки за зъби в тях и мирясайте.Само бързичко кажете ми до сега що ползвахте Ан 124. То и в градски транспорт може в час пик с дъмпери да си извозвате народа из софия, ама всеки реве що не пускат дълги автобуси. Как по нагледно да ви го обясня....кат за мамуни....
99
2
 
0
 
! Отговори
91 до 106 преди 5 години
Запалянко, това си ти! Айде, наш'те! И къде прочете колко по-лош е руският двигател?Двигатель подтверждает все заявленные параметры. Сегодня мы можем уверенно говорить, что по многим из них, в частности выбросам в атмосферу, шумам и т. д., он опережает многие западные аналоги", сообщил представитель ОДК.Тук става дума за ПД-14. За ПД-35 знам, че е готов в суров вид, но по автоматизацията му имат още работа и в масово производство ще го пуснат през 2022. Така, че споко,и в Шанхай ще са готови!
98
13
 
11
 
! Отговори
мухахах преди 5 години
С Боинг летя поне 3 пъти в месеца. На руски самолет никога няма да се кача.
97
13
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
96 до 91Оле, оле, оле.........:)) Руския двигател НЕ СТАВА!! Ненадежден, неикономичен и шумен. И пак ще, ще, ще............Впрочем статистиката която ти дадох за Боинг е само за модела 737. На всеки 4.6 секунди излита или каца нейде:)) А що се отнася до двигателите Pratt&Whitney едва ли има по-добри от тях. *** никога не могат да бъдат конкуренти на Аербъс и Боинг!! НИКОГА!
96
4
 
2
 
! Отговори
123 преди 5 години
А сега де. Леле мале горките какво ли ще правят сега. Тая фирма явно няма да я бъде.
95
9
 
7
 
! Отговори
91 до 96 преди 5 години
Та не знам как неродената руско-китайска пръчка ще притесни Боинг и Еарбъс:))))))))...Стига да не се удавиш в злобата си, ще доживееш до 2022 г. и ще видиш. Руснаците са готови с двигателя и той е равностоен на аналога си на Pratt&Whitney, даже има някои предимства. Поне от него няма да излитат лопатки от турбините и да убиват пасажери! Способността на китайците да се развихрят е пословична! Та нямало да ги притесни с няколкостотин продажби?
94
5
 
1
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 100Самолет с товароносимост 50 т трябва да качите 250 човека по 200кг за да достигнете товароносимостта муДо колкото се знае веднага след излитане е възникнал пожар на лявото крило. Пилотът е опитал да кацне, но при ударът в земята Самолета се завърта и разцепва
93
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 98Олег Антонов е руснак от Подмосковието! Прочети, преди да се закачаш, ***! Но това няма никаква значение, защото малоросите и великоросите са един и същ народ!
92
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Един от СеверозападаУкрите няма да произведат нито един самолет от този тип. Най-много да се опитат дапродадат някой Ан-178, когато го произведат. Един добър самолет, но да не забравяме, че всичко зависи от Русия, която доставя повече от 1/3 от частите. И ако някой реши да си връща за преставането на доставките на хеликоптерни двигатели от "Мотор Сiч",укропът ще увехне.Когато братският украински народ се справи със собствените си фашаги, всичко ще е отново наред!
91
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Един сякаш същата марка с 257 военни на борда падна в Алжир при излитане,той чий беше,че толкоз са го пренатоварили,като по договор ли са го преексплоатирали до милиметри линеини или за площ.
90
3
 
5
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 96Всеки 1 от 4 Боинг или Аеробъс отиват за Китай или неговите пъпети.Отговорих ли ти на Въпроса?
89
13
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Олег Антонов е украинец.
88
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тва е нечовешко.
87
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 91Докато си писал поста си /слагам го една/ минута 12/дванадесет/ Боинг-а са кацнали или излетели по световните летища. Та не знам как неродената руско-китайска пръчка ще притесни Боинг и Еарбъс:))))))))
86
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
НАТО започва да произвежда Натонов 421.
85
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Някои много се развълнуваха - уж русофоби, а те преливат от любов към нещастния руски народ.Не се вълнувайте толкоз - "ке се сдобиете с инфаркт!".Населението на Русия бавно, но сигурно се увеличава.Населението на България всяка година намалява с един окръжен град.Продължителността на живота в Русия бавно, но сигурно се увеличава.По този показател ние показваме трайно намаляване.Ние - страната на столетниците! Предлагам ви, любезни човеколюбиви и умни русофоби и "патриоти", да помислитеза БГ!
84
2
 
3
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
Споко, сега украинците като почнат едно масово производство, на тия самолети, и като почнат да ги продават на Нато.....Идилия!