НАТО загуби руски доставчик, остава без Антонов-124

Самолетът е разработен по съветско време, превозва и хеликоптери
136
НАТО загуби руски доставчик, остава без Антонов-124
Снимка: Reuters, архив

Руската транспортна авиокомпания "Волга-Днепър" се е отказала да продължи договора си с НАТО за транспорт на военни товари със своите самолети Антонов-124, съобщи централата на алианса в изявление, цитирано от ТАСС и Франс прес.

"Бяхме информирани от "Волга-Днепър", че няма да продължат услугата си след изтичането на настоящия договор в края на 2018 г.", съобщи НАТО.

"Волга-Днепър" заяви вчера, че иска да се съсредоточи върху гражданския търговски сектор, но запазва готовност за сътрудничество с всички организации за превоз на хуманитарни товари и участие в програми за премахване на последствията от природни бедствия и извънредни ситуации.

Съществуващият проект SALIS (Strategic Airlift Interim Solution - Временно решение за стратегически въздушен транспорт) е за временно ползване на търговски компании с цел компенсиране на недостигащата на НАТО военнотранспортна авиация, която е необходима за операции в отдалечени военни зони. Проектът е задвижен през януари 2006 г., когато алиансът се нуждаеше от постоянни превози за операцията си в Афганистан.

НАТО уточни, че работи със страните от проекта SALIS за проучване на варианти за нуждите им от военен транспорт от януари 2019 г.

Десетте страни от НАТО, които използват този проект, са Белгия, Чехия, Франция, Германия, Унгария, Люксембург, Норвегия, Полша, Словакия и Словения.

В света съществуват само двадесетина самолета Антонов-124, които се притежават от три компании: руската държавна фирма "Флайт Юнит ФЮ-224", украинската частна фирма "Антонов еърлайнс", която също е доставчик на НАТО, и "Волга-Днепър", която е собственик на повечето съществуващи самолети от този модел.

Самолетът Антонов-124 е разработен по съветско време. Той има по-голям капацитет от Еърбъса А400М и може да превозва хеликоптери или бронирана техника.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


136
Още по темата: НАТОсамолетАнтов
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
2
 
4
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Руско безумие.Ехх умнико Военно транспортни самолети на СССР/РФАн-12 - 20т 1957гАн-22 - 60т 1967гАн-70 - 47т 1994г - ПРОТОТИП С ПО-ГОЛЯМА ТОВАРНА КАБИНА Остава само ПрототипИл-76 - 40т 1971гИл-76МД - 50т 1982гИл-76МД-90А - 60т 2011г(известен като Ил-476)Произведени са над 1000 Ил-76 от всички модификации(не се включват Ил-78 танкер, и самолетите с индекс А - АУАКС, Командни самолети, Летящи лаб, Лазерни установки и пр)Ан-124 150т 1982гАн-225 275т 1988г - Предаден на Китай за дълг
82
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До До Анонимен 78За какво става дума? В Русия има десетки авиокомпании, не е само "Аэрофлот". И ползват много неруски самолети, заради погрома, който устроиха Горби и особено пияндурата Елцин в/у руската авиация. Използват Боинг, Еърбус, Ембраер, ВАЕ, ATR-72.Сега навлизат новите МС-21, Суперджет-100, а след 3 години - далекомагистралният руско-китайски CR-929. Последният силно ще притесни Боинг и Еърбус.
81
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
тоя дето го избраха 80% , айде да не казвам какви, да не ме трият, сещате се за Иво христов, сиреже сам белите пазари и сега му остава 3- ия свят. те това му викам умен държавник))): А рУСИЯ ЗАТЪВА ВСЕ ПОВЕЧЕ В ИКОН. КРИЗА. зА ТВА СА ТИЯ ВЪНШНОПОЛИТИЧЕСКИ ИЗХВЪРГАНИЦИ И Т.Н - РУСИТЕ СА СТРАННО ПЛЕМЕ - ДРУГИТЕ КАТО ИМ СПРАТ ХЛЯБА, СКАЧАТ, А ТЕ ГО КАРАТ САМО НА : ВЕЛИКИ СМЕ , НПОБЕДИМИ СМЕ...
80
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 80угас, угас!Ти спомняш ли си преди години как един разузнавателен "Орион" едно китайче го тарани, отряза му част от опашката и геройски загина. Янките се видяха принудени да кацнат аварийно на о-в Хайнан. Китайците разглобиха и изучиха цялата им апаратура. Когато най-накрая пуснаха пилотите, разрешиха да си вземат самолета. Ами сега? Наложи им се да молят за Ан-124. Набутаха самолета си, крилата отделно и си го прибраха. Е, платиха! Коментари?
79
8
 
2
 
! Отговори
майорски преди 5 години
До Руско безумие.ами да ..в общи линии си прав ....сега ще име по скъпо на НАТО.....пък и в няклои случаи ще трябва и да разглабят техника за да я превозят, сголобяването на техника изисква специялисти..които трябва да се превозят също ...тоест ...усложняват се нещата доста !Но пък Украинците имат все още летящи машини, пък и нали сега са Американско протеже(разбирай роб) !
78
13
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И кой губи? Джуджето върви срещу интересите на собствената си държава.
77
8
 
8
 
! Отговори
До Анонимен 78 преди 5 години
Нека да погледнем флиита на Аерофлот и да помълчим.
76
6
 
7
 
! Отговори
Руско безумие. преди 5 години
До АнонименНе казвам, че имат еквивалент в товароносимостта, Антонов 124 максимално носи 150 тона, Боинг Ц 17 носи 77 тона. Антонов 124 са 55 бройки на планетата в момента, САЩ имат 279 Боинг Ц 17 отделно имат близо 1000 други товарни самолети дето носят между 12 и 50 тона, имай и предвид, че всичките товарни самолети на САЩ развиват скорост 2-3 и повече пъти от Антонов 124. Разликата, е че на САЩ превозите им струват 2-3 пъти по-скъпо от Руските, но сега като нямат избор НАТО ще ги ползват.
75
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До крим не е руски!!!Много грешиш, Крим е руски и ще бъде руски! Запомни това!Ти се оказа голям специалист по гю-бре-то! Е, не си единствен - и врабците знаят за хранителната му стойност.
74
9
 
10
 
! Отговори
До Анонимен 78 преди 5 години
Руснаците вече здраво работят по ПАК ТА - един суперсамолет за транспортната авиация. Готов е новият голям двигател ПД-35. Така че повече знай, по-малко лай!Руската авиация вече е на качествено ново ниво. Ами като имат най-добрата аеродинамическа школа в света, новите материали, новите технологии. Правят най-големите отливки от поликарбонати, стъклопластици и т.н.в света. От Боинг ги аплодират.Бюрото "Антонов" вече умните порошенковци го разтуриха. Специалистите от там вече са в Русия и Китай
73
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
РУСКИТЕ САМОЛЕТИ СА ЕДИНСТВЕНИТЕ В ГАЛАКТИКАТА, КАТО РУСКИЯ НЕФТ, ГАЗ И АЕЦ... ТЕ НЯМАТ АЛТЕРНАТИВА! ПУТИН СЪЩО НЯМА АЛТЕРНАТИВА - НАЙ -ГОЛЕМИЯ ПОЛИТИК, РАЖДАН НЯКОГА! КАТО УМРЕ, КО ША ПРАИМ - ЗАКРИВАМЕ РУСИЯ ))))))))))))));
72
15
 
7
 
! Отговори
мука преди 5 години
кво ша прави нато сега, останаха си без самолети))): мекерета руски. аве ша ви спрат уиндоуса и ще прееревете ве, аве не им клатете топките, ша ви таковат пак като предният път бе!
71
14
 
9
 
! Отговори
крим не е руски!!! преди 5 години
Антонов ще кара г ю б р е..ха.ха
70
16
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Жужии Уткин предаваме се нява как да издържим на страшния факт че вместо 10 полета с Украинския самалет Ан 124 ще трябва да правим цели 11 с С 5 за да закараме същия товар угас ужас
69
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Волга днепър не са единствената фирма за таксита с Антонов 124 нито на нато му трябва самолета нито ще остане без него .
68
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Руснаците се дялат по нови проекти и се със простотий от ссср го карат понеже и дялането им е едно такова руско
67
18
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Въъъй какво ще правим без РУСКИЯ ШОФОР волга днепър на УКРАИНСКИЯ самолет Антонов .
66
24
 
14
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 5 години
Брех да му се невиди ... НАТО е пред разпад, щото Антонов няма да му бъде доставчик ... да плаче ли човек или да се смее на рушките частушки ... ?!
65
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами сега?Кой прекарваше Американските танкове досега?Намериха му цаката на Пентагона!Ай завалъ!
64
6
 
3
 
! Отговори
+++ преди 5 години
na4i imame pogrebenie! самолети Антонов-124 po4inaha!