Откриха звезда, която не би трябвало да съществува

Предполагаемата възраст на небесното тяло е над 13 милиарда години
31 авг 2011 20:42,
Откриха звезда, която не би трябвало да съществува
Изображение: NASA

Астрономът Елизабета Кафау от Хайделбергския университет  откри звезда, която не би трябвало да съществува, съобщи научното списание "Нейчър". Небесното тяло е локализирано в съзвездие Лъв.

Звездата е по-малка от  Слънцето и е съставена изцяло от водород и хелий, с по-малко  количество от тежки химически елементи, които астрономите  наричат "метали".

"Според общоприетите теории звезди като тази, с толкова  малка маса и с толкова ниско съдържание на "метали", не би трябвало да съществуват, заяви Елизабета Кафау. За нас беше истинска изненада да открием светилото в тази "забранена зона". Което показва, че трябва сериозно да преразгледаме представите си за раждането на звездите!"

Според космолозите, само най-леките елементи, като хелия и водорода, са възникнали малко след Големия взрив, както и малки количества литий. Другите елементи, включително кислородът, въглеродът и желязото, са се образували по-късно, в ядрата на звездите. Те са се разпръснали във вселената, вследствие на експлозията на звездите, като всяко поколение нови звезди се е обогатявало от  елементите, произведени от предците. По този начин, според  съдържанието на метали, може с точност да се определи възрастта  на една звезда.

Предполагаемата възраст на новооткритото светило е над 13 милиарда години. Така небесното тяло може да се окаже най-старота, откривано някога, допълва БТА.

Още по темата: звезда

bahmaamu преди 12 години
uspeshno go premestih....

бат Миро преди 12 години
Vlady кви милиони години те гонят, какви червени джуджета?!!? Звездите имат активен живот милиарди години, само някои свръх масивни изгарят горивото си много бързо. И са червени гиганти - когато вече е изчерпан водорода и горят хелий-раздуват външните слоеве,пада им температурата и имат по-червен цвят, но са огормни по размер. Джуджетата първо са бели и после почват да изтиват до черни. Тази звезда е дават с 3/4 водород, т.е има много време да гори още.

Откриха звезда, която не би трябвало да съществува ?!? За азис ли става дума ?

$ преди 12 години
Според учените и майския бръмбар не трябва да лети, но той си фърка напук на техните изчисления.Затова трябва по-добре да изучават заобикалящия ни свят и тогава да си представят заключенията.

vlady преди 12 години
Звездата вероятно е субджудже с още по-ниска светимост от класическите червени джуджета.

vlady преди 12 години
Звездите с голяма маса имат кратък живот от порядъка на няколко милиони до десетки милиони години избухват като свръхнови и изхвърлят голямо количество тежки елементи. Не виждам защо да не е възможно примерно около 100 милиона години след образуване на първите масивни звезди да се образуват и малки. Известни са червени джуджета с възраст около 10-11 милиарда години. Червените джуджета изкарват на главната последователност десетки милиарди години.

на Моисей жезъла на колко години е

Аз тамън си правех сметките, че не съществува, пък сега ми се объркаха плановете.