В Слънчевата система може да е имало пети газов гигант

Планетата вероятно е била с размера и строежа на Нептун и Уран
21 сеп 2011 16:02,
В Слънчевата система може да е имало пети газов гигант
Юпитер. Изображение: NASA

Американски учени изследваха с компютърни симулации как е изглеждала Слънчевата система преди 4 милиарда години и установиха, че тогава е имало пети газов гигант, който е бил изхвърлен, съобщи в. "Дейли мейл".

Симулациите показаха, че преди 4 милиарда години планетите не са били установени на сегашните си орбити. Те са мигрирали и са се движели наоколо. В днешния си вид Слънчевата система не е можела да се оформи, ако не е съществувал пети газов гигант. Учените от Югозападния институт в Колорадо стигнаха до този извод, тръгвайки от няколко стартови позиции с четирите газови гиганта - Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун.

Резултатите им показаха, че те са били твърде големи и с времето са щели да се унищожат взаимно. Възможно е било и да се запазят, но да изчезнат скалисти планети като Марс и Венера.

При въвеждането на пети газов гигант в симулациите обаче резултатите се доближават до сегашното състояние.
Тази теория се подкрепя от неотдавнашното откритие, че в междузвездното пространство съществуват много свободно движещи се планети. То показва, че изхвърлянето на планети от звездни системи е често срещано явление.

Петият газов гигант, който е бил изхвърлен от Слънчевата система, вероятно е бил с размера и строежа на Нептун и Уран. Той е бил изхвърлен в Млечния път, защото не е успял да се пребори с гравитационните сили на Юпитер.

"Да броим ли хипотетичната планета Нибиру"Не. Броим само планети които съществуват.

Да броим ли хипотетичната планета Нибиру, която навлиза веднъж на 3600 години в Слънчевата система, или онзи гигант, за който преди няколко месеца писаха, кръстили са го Тихи?Това че не сме открили такава планета със сигурност, не означава че няма такава!

бат Миро преди 12 години
Най-малкия брат са го натирили по галактиката да си търси късмета, щот не са останали свободни орбити за него, че да има къде да си обикаля :)

don преди 12 години
Газовия гигант още съществува.Казва се Митьо Пищова.Та той е порил Уран и Нептун с любовната писалка и е бил заточен у търновско от джедайте.

момчето явно е чело много шумерски легенди, такива има и при гърците и при маите, така да се каже в много култури. Но и ти грешиш Газовите гиганти според учените са с твърди скалисти ядра от тежки елементи. Нали знаеш че за да се събере въпросния хелий и водород около Юпитер трябва това да е станало гравитационно, тоест твърда маса в основата, която да придърпа газовете. Тоест при катастрофа ще има останки, Учените смятат че ядрото на Юпитер е с маса около 20 земни, което значи много останки.

ДО 2!!! преди 12 години
ДО 2!! ТИ НАЯСНО ЛИ СИ ТОЧНО КОГА СА ЖИВЕЛИ ШУМЕРИТЕ И ЧЕ НЕ Е ВЪЗМОЖНО ЗА ТОВА ВРЕМЕ ДА Е ИМАЛО ПЛАНЕТА, ПОСЛЕ ДА СЕ Е РАЗДРБОИЛА НЕЗНАЙНО КАК И НАКРАЯ ДАЖЕ ЗА ТОЗИ КРАТЪК ПЕРИОД ДА СЕ УСПЯЛА ДА ОБРАЗУВА И ПРЪСТЕН И МИ Е МНОГО ИНТЕРЕСНО КАК ГАЗОВИТЕ ГИНАТИ ОБРАЗУВАТ КАМЪНИ А???????????????? ВИЕ ПСЕВДОНАУЧНО *** ТРЯБВА ДА БЪДЕТЕ ИЗПРАТЕН ИЛИ ОБРАТНО В УЧИЛИЩЕ ИЛИ В КЛИНИКИ !! ТЕОРИЯТА ЗА ШУМЕРИТЕ ЧЕ ПИСАЛИ И СПОМЕНАВАЛИ РАЗЛИЧНИ ОТ ПОЗНАТИТЕ НИ И ВИДИМИ ЗА ТЯХ ПЛАНЕТИ!

Да, имало е планета на име Тиамат по средата между орбитите на Марс и Юпитер, където сега има само останки от планетата. Шумерите са писали за нея доста...

Сигурно е имало причина да го изхвърлят, в преданията на македонците има подробности за това.