Марсоходът "Кюриосити" е открил следи от вода на Марс

На снимките се виждат камъчета, загладени като от вода
Обновена: 28 сеп 2012 12:26 | 28 сеп 2012 12:26, Елка Василева
Марсоходът "Кюриосити" е открил следи от вода на Марс
"Кюриосити" е открил следи от воден поток на Марс. Снимка: Reuters

Марсоходът "Кюриосити" е открил следи от някогашен воден поток на повърхността на Марс, съобщиха учени от НАСА, съобщиха световните агенции.

По-рано също е имало признаци, че преди много време на Червената планета е имало вода, но снимките, направени от марсохода, предлагат най-убедителните доказателства досега за съществуването на древна река на Марс.

6 авг 2012 11:00

На тях се виждат камъчета, които са загладени като от вода. Според учените камъчетата са били носени от буен поток, в който водата е била дълбока колкото до глезена или до коляното, а скоростта й е била от порядъка на няколко метра в секунда.

Сега Марс е прашна и суха планета, но учените смятат, че някога тя е била по-топла и на нея е имало вода, отбелязва Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Още по темата: МарснасаКюриосити

александър тодоров99 преди 11 години
До Извратеняк

Извратеняк преди 11 години
Марсианки има ли,*** му стара,че нашите вече не ме привличат?

До 63: И един мармот завива шоколада в станиол, нали :)

Александър преди 11 години
Тези камъчета са просто камъчета и си остават такива. Живота е един и той е на Земята, благодарение на Бог. Друг е въпроса, че голяма част от хората с възможности си харчат парите за изцяло безсмислени каузи, вместо да направят нещо добро и полезно за вече съществуващите НАС, хората.Живи и здрави.

ф15 преди 11 години
аре слагйте още статиии от категория Наука !!!!

През... преди 11 години
..1976 сондата "Викинг" направи снимки на Марс, на които ясно се вижда лице на хуманоид. Ричард Хогланд от мисия Ентерпрайз дълго време защитава тезата, че това е творение на разумни същества. По-късно бяха направени нови снимки от "Марс Глобъл Сървейър", които опровергаха първата версия. Дори някога Луната и Марс да са били населени, не сме ние цивилизацията, която има каквато и възможност да докаже това. Ако има нещо, то е под повърхността, трябват разкопки. Или някой да помогне.Отвъд Земята.

Гошо от...Марс преди 11 години
Това са следи от...течност и това беше...бира.Това имаше на Марс в изобилие;чиста, пенлива бира.Но се изпи,преди хиляди години и всички марсианци се качиха по...звездолетите и кой на където види.Мои братовчеди заминаха на Земята и научиха древните египтяни да... варят бира и да правят пирамиди.На Марс останах само аз,защото открих дълбока пещера,дето капе малко и затова съм...жив.Ако земляните дойдат с кораб,да носят и...бира.Ако ме намерят мумифициран,да ме...напръскат;ще се съживя.

Марс- Родина богов преди 11 години
Потърсете в нета филма Марс- Родина богов. Също и клипове за Марс в Youtube. Curiosity или "любопитство" е един от малкото земни кораби допуснат да стигне до Марс. Останалите са САБОТИРАНИ по една или друга причина. Като видите филма ще разберете от кого.

наш *** НЕ ГО ИСКАТ австралийците. Какви роми кви 5 лева? Да те светна че Австралия е най затворена от към емиграция. Много малко могат да се преместят тук. Не е като Америка, Канада Европа. Тук *** няма да стъпи скоро. Но вий най си харесвате *** в който живеете и не ви трябва Австралия. Няма по добро от родния *** нали? Те и в европа не ви щат но *** не му пука щот никъде не се чуства уютно освен кенефa ХА ХА ХАП.С. дръжте си *** с здраве да ги ползвате

ВЯРНО Е ТВЪРДЕНИЕТО, ЧЕ ПОЗНАНИЕТО ВСЕ ОЩЕ НЕ Е ПЪЛНО И ЕДВА ЛИ ЩЕ СТАНЕ? НО ИМА КРАЙЪГЪЛНИ КАМЪНИ В НАУКАТА, КОИТО В НЯКАКВИ ФИЗИЧНИ УСЛОВИЯ, НАПРИМЕР КАТО НАШИТЕ, СА ВЕЧЕ ПОЗНАТИ И ОТНОСИТЕЛНО НЕПРОМЕНИМИ, ПОЗНАТИ НЕЩА. ТАКОВА Е ПОНЯТИЕТО - ПЛАНЕТА ЗА МАРС. И ПРЕДИ 500Г И НАДЯВАМ СЕ И СЛЕД 500Г ДА СИ ОСТАНЕ ПЛАНЕТА. А ХИПОТЕЗИТЕ, КОИТО ГРАДИМ, ПОРАДИ НЕДОСТИГ НА ЗНАНИЯ, СА ХИПОТЕЗИ ДО ДОКАЗВАНЕТО ИМ КАТО ИСТИНИ ИЛИ ОСТАВАТ ТАКИВА ПРИ ОТХВЪРЛЯНЕТО ИМ. МНОГО ОТ СТАРИТЕ ХИПОТЕЗИ, НЕ СЕ ПОТВЪРДИХА

Едни и същи клишета от поне 20 годиниКаква ли е истината?

.... преди 11 години
Да не се е напикал?

Chakul, chakul iskam преди 11 години
Nali s neshto trjabva da se opravdajat razhodite po Kuriositi. Kogato namerjat chakal , togava shte govorime za voda

ЗЛЕ ЗВУЧИ преди 11 години
КАМЪНАЦИТЕ НЯМАТ СХОДЕН СЪСТАВ, А СПОРЕД ТВОЕТО ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ ТРЯБВА!

КЕНГУРУТУ, преди 11 години
СКАЧАЙ СИ ТАМ НА ВОЛЯ! НЕ СЕ МЕШАЙ НА ХОРАТА В ПРИКАЗКИТЕ! НЕ СА ЗА ДВУОТРОБНИ ПЛЪХОВЕ, ХОРСКИТЕ ДЕЛА! НЕ ВИДИШ ЛИ ЧЕ ПО ДРУГИТЕ КОНТИНЕНТИ НЕ ВИРЕЕШ?

По-скоро това ми прилича на някога разтопена скална маса,при което също се получава заглаждане. Разбирам желанието на учените да докажат че е имало вода,за да представят това като сензация,но едно е да имаш желание,друга е в действителност истината.

Свойства на Н2О преди 11 години
водата (под формата на кислород и водород) ----------------- Ае, 23, каква е тая вода, смес от кислород и водород? И има ли вода под някаква друга форма, различна от водороден окис? :))

Да, някога беше континента за пандизчии. А България не беше ли парника на Османската империя за отглеждане на преклонени главички?

"Според учените камъчетата са били носени от буен поток, в който водата е била дълбока колкото до глезена или до коляното, а скоростта й е била от порядъка на няколко метра в секунда."Любопитен съм да разбера как учените са стигнали до този извод.

ТИЯ ОТ АВСТРАЛИЯТА преди 11 години