Част от водата, открита на Луната, произхожда от Слънцето

Слънчевите ветрове са донесли водородни атоми на повърхността й
Обновена: 15 окт 2012 12:59 | 15 окт 2012 12:58,
Част от водата, открита на Луната, произхожда от Слънцето
Снимка: архив, Reuters

Част от водата, открита на Луната, вероятно произхожда от Слънцето и по-специално от слънчевите ветрове, които са донесли водородни атоми на повърхността й. Това сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес и в. "Дейли телеграф".

Учените обикновено смятат, че водата е донесена в Слънчевата система, включително на Земята, от далечни астероиди и комети. Ако обаче се потвърди, че произходът на водата на Луната е свързан със Слънцето, подобен механизъм може да е допринесъл за поява на водни молекули и другаде в Слънчевата система, заявиха Ян Лю от университета на Тенеси в Ноксвил и колегите му.

Слънцето излъчва непрестанен поток от заредени частици, наречен слънчев вятър. Тези частици, които включват главно водородни йони, но също хелиеви йони и следи от кислород, не могат да достигнат до повърхността на Земята, която е защитена от плътната си атмосфера и магнитното си поле. Луната обаче е лишена от подобни бариери и непрестанно е бомбардирана от слънчевия вятър, който засипва нейния реголит с частиците си.

"Посятият" по този начин на лунната повърхност водород може да се превърне в молекула вода или в хидроксилна група, макар все още да не е известно какъв точно е механизмът. След като НАСА неотдавна откри значителни количества замръзнала вода близо до Южния полюс на Луната, Ян Лю и неговият екип изследвали проби лунен лед, донесени от мисиите "Аполо".

Получените резултати показват, че голяма част от пробите съдържат хидроксилни групи, чиито водородни атоми са сходни с тези в слънчевия вятър. Екипът на Лю открил също още най-малко два източника на водород - единият е сходен с водата, съдържаща се в повечето комети, а другият е свързан с ядрени реакции, извършени от частиците.

Авторите на изследването са на мнение, че на други тела в Слънчевата система, които са лишени от атмосфера и са изложени директно на слънчевия вятър като Луната, може също да има следи от хидроксилни групи. Такива "кандидати" са Меркурий - най-близката до Слънцето планета, и астероидът Веста. Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър  джиосайънс", пише БТА.

Още по темата: водаСлънцетолуната

Добро утро! Аз откога ви казвах, че няма откъде другаде да е дошла тая вода, а вие ми носите вода от девет астероида да ми доказвате обратното.

Може някой космонавт да се е изпишкал.

Повечето ***, които коментират в тоя сайт са всичко друго, ама не и умни. Един сериозен коментар няма. Само номер 7 е нормален и ви слага на място, ама на вас естествено и това не ви харесва. Някакви въшки и мекотели ми се правят на разбирачи тука....учените щели да го побъркат. Време е да разберете каква жалка картинка сте. Много сте ***. Вие сте ***. Влизате в тоя сайт само за да злобеете и да си изливате простотията. Жалки сте. *** сте. Разберете го!

водата на Луата е занесена от Александър Македонски , на водородните атоми е изобразено македонското знаме , което физиците мислят за слънцето

Поздрав с Лили Иванова - Ветрове :)

Грешка. Водата е от обратните води на Аполо 13 ..

pantudi преди 11 години
почти всичко в слънчевата система произхожда от слънцето ... това включва водата и дори ла*ната :)

az преди 11 години
като видях думичката "вероятно" още в първия ред, ми стана ясно ...

ЗибенЩайн преди 11 години
До 1:За плиткоумни като теб, естествено че ще звучи объркващо и влудяващо. Вместо да се пънеш излишно, оди си довърши работата по почистване на публичните ***. :)

Иван преди 11 години
Казва се "слънчев вятър" , а не "ветрове".

Кой е открил водата?Лентата кой е резнал?

Може би в/у молекулите пише "Маde in Sun" ?