"Кюриосити" откри древно езеро на Марс

Нови опити може да докажат следи от живот на планетата
9 дек 2014 14:41,
"Кюриосити" откри древно езеро на Марс
Снимка: Reuters, архив

Американският марсоход "Кюриосити" откри нови доказателства за съществуването на древно езеро на Червената планета, съобщиха световните агенции, позовавайки се на Лабораторията за ракетни двигатели в Пасадена, щата Калифорния.

Апаратът, който кацна на Марс през август 2012 година, осъществява изследвания на кратера Гейл. Събраните образци свидетелстват за това, че на повърхността на Марс са съществували обширни езера. Тази теория отрича представите за подземните водоеми или че са съществували само за кратко време в някои региони на Марс. Освен това учените предполагат, че атмосферата на планетата е могла да поддържа температура над нула градуса.

Новата теория се гради на събраните образци от планината Шарп. Учените откриха, че тя не е еднообразна, а се състои от различни слоеве. Някои от тях са били образувани под въздействието на водата и вятъра в продължение на милиони години. Учените предполагат, че преди 3,8 милиарда години планината Шарп не е съществувала, а на нейно място се е намирало голямо езеро или мрежа от водоеми. То е било с дължина около 155 километра.

Колкото по нависоко се издига "Кюриосити", толкова повече експерименти можем да проведем, за да разберем какви изменения са протичали в тези езера, заявиха от Лабораторията за ракетни двигатели. Възможно е новите опити да ни позволят да открием следи от живот на Марс.

Космическият апарат на няколко пъти използва установката си за пробиване при добиването на образци от почвата. Те съдържаха доказателства за съществуването на вода на Марс, припомнят агенциите.

Висококачествена фалшификация. Американците ги бива в тези работи, вижте разветия байрак от "лунния вятър" при " кацането на луната".

ако се вгледате горе вляво се вижда рибарска лодка.

Снимката е направена от марсиански жител , който работи за НАСА и отговаря за подръжката на робота.

Шоп преди 9 години
Сидни бъзика читателите на "Строго секретно", споко...

за #9 преди 9 години
Руската лисица като не може да доближи гроздето на по-малко от 50 милиона километра веднага го обявява за кисело, в случая за фалшиво.

laja sled laja преди 9 години
samo se zamislete kolko razhod na energia trqbva za da se ide do mars sus vsichki tezi aparaturi i dali tova ne e snimka ot arizonskata pustinq

КурИосити преди 9 години
Има си селфий камера :D

Пешко преди 9 години
До сидни ав$$тралияилюминатите, как кой

как кой преди 9 години
Ройтерс. Да не си сляп?

сидни ав$$тралия преди 9 години
САМО 1 въпрос!!!!КОЙ подяволите държи камерата на горната снимка???Повтарям!Кой прави снимката на робота???

древно -значи македонско