На Марс: Откриха ледници, покрити с прах

Как планетата се превръща от гореща и влажна в студена и пустинна?
Обновена: 14 апр 2015 14:04 | 9 апр 2015 12:50,
На Марс: Откриха ледници, покрити с прах
Снимка: Reuters, архив

На Марс има хиляди ледници, под чиято прашна повърхност е складирано достатъчно количество замръзнала вода, за да покрие планетата със слой лед с дебелина 1,1 метра, заявиха учени, цитирани от Ройтерс.

Ледниците са открити в две ивици на средна южна ширина и средна северна ширина. Радарни данни, събрани от орбитиращи около Марс спътници и компютърни модели разкриват, че на Червената планета има около 150 милиарда куб. м лед, сочат резултатите от изследване.

"Ледът на тези средни ширини е важна част от водния резервоар на Марс", поясни Нана Бьорнхолт Карлсон от института "Нилс Бор" към университета на Копенхаген.

Учените се опитват да разберат как Марс се е превърнал от гореща, влажна и вероятно подобна на Земята планета в днешната студена и пустинна планета.

На Марс липсва защитно глобално магнитно поле. Преди милиарди години планетата е загубила голяма част от атмосферата си. Редица изследвания се опитват да установят как голяма част от водата на планетата е изчезнала, а друга част е останала под формата на лед в подпочвени резервоари.

Атмосферното налягане на Марс е толкова ниско, че водният лед се изпарява и се превръща във водни пари, се казва в комюнике на института.

Учените подозират, че ледниците остават непокътнати, защото са защитени под тънкия слой прах. Резултатите от изследването са публикувани в Geophysical Research Letters.

Луди ли сте? преди 8 години
Ама това не е воден лед бе деца, а замръзнал въглероден двуокис. Нарича се сух лед.

Марсианец : Последният ни президент беше *** ...

Ако продължаваме да експлоатираме планетата си по същия начин, учените ще се запознаят от първо лице как една плодородна планета става пустиня.

Шаман преди 9 години
Как ви се вижда идеята, че мн близо до марс е прелетял масивен астероид, който е "отвлякъл" атмосферата му? А иначе е забавно как човека си търси друга планета за да се пресели на нея, докато уверено разрушава сегашната, научете се как да живеете в синхрон и симбиоза с космоса и природата, вие сте неконтролируема цивилизация, водена от страхове, алчност и егоизъм, работете над този елемент от характеристиката на съзнанието ви, след това може и да получите достъп до други слънчеви системи :D

Имах предвид 2 трети

Е хайде сега тия цифри за нищо ги нямате, Марс е три пъти по-малък от земята. На земята водата, която е завзела 3 трети от цялата повърхност е милиард и 600 милиона кубически километра. А на марс, където не се вижда и една капка била 150 милиона кубически километра!! То Само Тихия океан е с площа на Марс. Ако на Марс има толкова вода колкото сте написали, тя трябваше да е навсякъде а то локва не се вижда никъде.

Скоро ще си пия питието с ледчета от марс

чуденка преди 9 години
Орбитите на планетите се променят!След време Земята ще стане същата,а Венера ще заеме нейното място!

Aнон преди 9 години
Имаше една такава стара шега:"Как планетата се превръща от гореща и влажна в студена и суха?"-Ами омъжила се е сигурно...

До ХА ХА ХАNe, otkrili sa bulgari

Жоро преди 9 години
До сибирскаТова, което ни е дадено, може да изчезне след време, затова е добре да се знае какво е причинило подобно бедствие на Марс преди години.