Учени откриха ахилесовата пета на вируса Ебола

Откритието може да осигури пълна защита срещу заболяването
27 май 2015 18:17,
Учени откриха ахилесовата пета на вируса Ебола
Снимка: Архив Reuters

Вирусолози откриха протеин, окачествен като ахилесова пета на вируса Ебола, предаде Франс прес. Откритието би могло да осигури пълна защита срещу заболяването, сочат резултатите от изследването им, извършено с мишки.

Резултатите позволиха да се идентифицира нещо като молекулярен катинар, който пречи на вируса да проникне в
клетките, уточниха авторите на изследването. Според тях вирусът не може да зарази организма, без да се захване за протеин, кръстен NPC1, който се намира във вътрешността на имунните клетки. Без протеина вирусът Ебола не може да се реплицира.

"Изследването ни разкрива, че NPC1 може да бъде смятан за ахилесова пета на вируса Ебола, що се отнася до заразяването на гостоприемниците му - заяви един от ръководителите на екипа Картик Чандран, експерт по микробиология и имунология от университета Йешива в Ню Йорк. - Въз основа на получените резултати с мишки бъдещи изследвания с хора вероятно ще доведат до разработване на антивируси, които вземат за мишена NPC1. Това ще попречи на заразяването с вируса Ебола, както и с вируса на марбургската хеморагична треска, който се нуждае от същия протеин, за да се мултиплицира."

Мишките, които били генномодифицирани, за да се блокира производството на NPC1, се оказали напълно резистентни срещу вируса Ебола, докато другите гризачи били заразени. Култури от тъкани в лабораторна среда дадоха възможност да се установи, че вирусът Ебола си служи с протеина, за да проникне в цитоплазмата на клетката.

Изследването с животни целеше да потвърди, че NPC1 играе ключова роля за заразяването с вируса Ебола. Учените констатираха също, че протеинът има важна роля за пренасянето на холестерола в клетките.

Резултатите от изследването са публикувани в mBio.

Е кяк преди 8 години
Как да не действат антибиотиците - аз си докарах хемороиди от тях.

Не лъжат преди 8 години