Магнитното поле на Слънцето може да се "преобърне"

То действа като спирачка за ротацията на звездата
6 яну 2016 13:44,
Магнитното поле на Слънцето може да се "преобърне"
Снимка: Reuters, архив

Със стареенето на звездите ротацията им се забавя. Като създават модели на този процес, учените могат да преценят възрастта на звезди. Този метод на датиране е наречен жирохронология, съобщиха ЮПИ и БТА.

Ново изследване показва, че свързаните с жирохронологията модели трябва да се преразгледат, тъй като темповете на ротация на стареещи звезди не са толкова бавни, колкото се смяташе досега.

Звездите се освобождават от част от масата си под формата на звезден вятър. Той реагира с магнитното поле на звездата, действайки като спирачка за ротацията й.

Учени от института "Карнеги" за наука обаче заявиха, че ротацията на старите звезди не се забавя толкова много, колкото се смяташе досега. Учените са на мнение, че това забавяне е предизвикано от промени в магнитното поле на стареещата звезда.

Освен че подтикват към преразглеждане на моделите, получените резултати разкриват, че магнитното поле на Слънцето може скоро да се "преобърне".

Всяка промяна ще е постепенна, но учените се опитват да установят какво време ще е нужно за промени в електромагнитните тенденции, свързани със Слънцето. Преразглеждането на моделите е важно за опознаване не само на Слънцето, но и на звездната еволюция в по-широк план.

"Възможността да се определи възрастта на звезда е важна, за да се увеличат познанията ни за това как тя и заобикалящите я обекти са еволюирали с годините и да се предскаже как ще се променят в бъдеще - отбелязаха учените. - Жирохронологията има потенциала да е прецизен метод за определяне възрастта на звезди, подобни на Слънцето."

Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Нейчър".

другар преди 8 години
Севернокорейците ще го завъртят пак, спокойно!

moni преди 8 години
Теория на еволюцията е 1-теория,2- не е научна, тъй като няма визия за бъдещето. Господ в миналото е наказал едно племе превръщайки го в прасета и маймуни, за това някой оцелели потомци поддържат тази теория, ген.

Петър преди 8 години
Няма еволюция има Божие Творение. Ако има някакво движение то не е еволюционно а обратното нещата се влошават. Учените нищо не знаят мислят си че са открили някакви теории почиващи на елементарни закономерности а след няколко години целите им фалшиви конструкции рухват и са заменени от нови които на свой ред рухват и така.

До ХъбълАбсолютно си прав човече

Хъбъл преди 8 години
Полярността на магнитното поле на Слънцето се обръща на всеки 11 години. Последното обръщане беше Декември 2013. Това за успокояване на четящите, вярващи на щяло и нещяло, хора за които всичко е мистерия и наука за тях не съществува. Няма катаклизми, няма да свърши светът.

Това трябваше да стане още преди една година.

Карл Сейгън преди 8 години
Когато и да стане, Пеевски няма да успее да си изхарчи парите дотогава!PS Ако не се ожени, разбира се.

аз преди 8 години
"...темповете на ротация на стареещи звезди не са толкова бавни, колкото се смяташе досега....'"...заявиха, че ротацията на старите звезди не се забавя толкова много, колкото се смяташе досега....'Последно, какво става все-пак: темповете не са толкова бавни, или ротацията не се забавя толкова много?

По добре да кажат кога ще се обърнат магнитните полюси на земята

zeus преди 8 години
И след колко милиарда години ще стане това?