Сексът при винарките обяснява ориентацията на хората

Учим за нас чрез ухажването между плодови мушици
22 фев 2016 22:45,
Сексът при винарките обяснява ориентацията на хората
Снимка: Reuters, архив

Връзката между ухажването и социализацията при плодовите мушици може да послужи като основа за анализиране на сексуалната ориентация при хората, увериха японски учени, цитирани от ЮПИ.

Те си поставили за цел да изследват ролята на зрението за сексуалността при плодовите мушици. Експериментите им позволили да се хвърли светлина върху връзката между околната среда и сексуалното поведение.

Плодовите мушици притежават специфичен ген, свързан с хомосексуалността. Когато генът у мъжки екземпляри е увреден, те пренебрегват женските и фокусират вниманието си върху ухажване на свои събратя.

"Свързаните с гена неврони на практика командват целия аспект на мъжкото сексуално поведение", заяви Дайсуке Ямамото от университета Тохоку.

За да тестват ролята на зрението при ухажването, Ямамото и колегата му от същия университет Сон Кохацу прибегнали до оптическо стимулиране на неврони, свързани с решението да се ухажва. След това на плодови мушици били показани движещи се точки бяла светлина върху платно, които напомняли движение на женски.

Плодовите мушици, у които въпросите гени не били увредени, ухажвали предполагаемите женски само след като са били подложени на ефекта от феромони. Мъжките екземпляри, у които тези гени са мутирали, ухажвали предполагаемите женски, без да са били под ефекта от феромони или да са били стимулирани мозъците им, но само ако са израсли в една група.

"Установихме, че свързаното с ухажване поведение при мъжките плодови мушици се блокира чрез изолирането им след стадия какавида", поясни Ямамото.

Двамата учени предположили, че хомосексуалното поведение на мъжките плодови мушици е повлияно единствено от генетиката. Следващите им експерименти обаче ги навели на мисълта, че екологични фактори вероятно също играят роля. Двамата учени все пак отбелязаха, че не се ангажират с категорични заключения за сексуалната ориентация при хората въз основа на получените резултати, които са публикувани в сп. "Нейчър".

Бай Трифон преди 8 години
Всеки знае че винарките са най-дашни на 14 февруари. А на 8 март всички мухички до една се клецкат. Много е пролетно затуй

"...увериха японски учени, цитирани от ЮПИ.""...Двамата учени все пак отбелязаха, че не се ангажират с категорични заключения"Ха сега де? Да ви имам журналистиката:)

Малиии представяте ли си да пиеме вино дето по джибрето са кацали мушици г..ейове. Айде сега нека некой каже че не сме толерантни, и сме си такива открай време.

Аз си помислих, че става въпрос за жини които правят вино...

упорит профан преди 8 години
като видя толкова тъпо заглавие и не чета по-нататък.

Жена преди 8 години