Съседна галактика деформира диска на Млечния път

Трансформацията на Млечния път за пръв път бе открита през 1956 г.
1 авг 2016 11:07, Елка Василева
Съседна галактика деформира диска на Млечния път
Снимка: архив, Reuters

Астрофизици от Кембриджкия университет във Великобритания установиха, че елиптичната галактика джудже в съзвездието Стрелец деформира диска на Млечния път, съобщи Лента.

Учените изследвали движението на светилата в звездната система и стигнали до извода, че елиптичната галактика джудже в Стрелец първоначално е била 60 милиарда пъти по-масивна от Слънцето. Понастоящем е със 100 пъти по-малка маса от слънчевата.

По този начин в рамките на наблюденията си учените потвърдиха теоретичните изводи на свои колеги, които свързаха загубата на масата на елиптичната галактика джудже в Стрелец с деформация на диска на Млечния път.

Елиптичната галактика джудже в съзвездието Стрелец е открита през 1994 г. Намира се на разстояние 80 хиляди светлинни години от Земята. В резултат на приливното взаимодействие Млечният път я разделя на части, а елиптичната галактика деформира диска му.

Трансформацията на Млечния път за пръв път бе открита през 1956 г., по време на рентгенови наблюдения на външния му диск През 2011 г. колеги на авторите на изследването предположиха, че елиптичната галактика джудже в Стрелец влияе върху формирането на спиралната структура на Млечния път.

Резултатите от изследването са публикувани в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Още по темата: Млечният път

"... че елиптичната галактика джудже в Стрелец първоначално е била 60 милиарда пъти по-масивна от Слънцето. Понастоящем е със 100 пъти по-малка маса от слънчевата..."Някой може ли да ми дешифрира тази глупост?! Излиза че ГАЛАКТИКАТА е 100 по-малка маса от слънчевата... какво? изобщо цялото изречение е сбъркано или преведено от човек не правещ разлика м/у галактика и звезда.

Нахалхна галактика, общо взето. Да се обложи с по-висока винетка!

браво преди 7 години
голямо откритие. аз сега също ще направя откритие. земята също пътува по един път в формата на елипса.Има ли някой, който да знае това. всичко в космоса пътува по път в тази форма - елипса. Всичко! Като завърши цикъла и започне отначало... какво става тогава? Който отговори на този въпрос ще направи истинско откритие.