Революционно! Русия праща в космоса робот-космонавт

Новият обитател на МКС ще носи товари, ще снима, ще помага
11 ное 2016 18:42,
Революционно! Русия праща в космоса робот-космонавт
Снимка: Reuters, архив

Ракетно-космическата корпорация "Енергия", Централният начно-изследователски институт по роботехника и техническа кибернетика и Научно-производственото обединение "Андроидна техника" пристъпиха към създаване на робот-космонавт, предаде ТАСС. Това бе съобщено от пресслужбата на РКК "Енергия".

"Не става дума просто за проект, а за част от идеологията, която е в основата на развитието на роботехниката за космически изследвания - заяви генералният директор на РКК "Енергия" Владимир Солнцев. - Смятам, че в бъдеще роботи ще обслужват автоматични космически апарати, ще работят на лунната повърхност и в далечния космос."

Робототехническият комплекс, който се създава в рамките на опитно-техническите работи "Косморобот", включва мобилен робот, пултове за управление, наземен сегмент. Опитната експлоатация е планирана от 2020 г. до 2024 г. в Научно-енергетичния модул на руския сегмент на Международната космическа станция (МКС), се отбелязва в съобщението.

Роботът ще може да пренася товари и да извършва различни дейности, включително да инсталира и да заснеме оборудване, да съединява електрически кабели, да "изследва" с помощта на телекамера външната повърхност на модула. Роботът освен това ще помага на космонавти при излизанията им в открития космос.

По-рано бе оповестено, че РКК "Енергия", която строи космически кораби, ще построи по нареждане на Роскосмос робот, който ще помага на хората по време на работата им в открития космос.

Изстрелването на Научно-енергетичния модул на руския сегмент на МКС е планирано за 2019 г.

до Евгени - аз не се нервирам, ама ти май си с подобни индикации - не разбирам какво общо има самолетоносача с това че изтребител излетял от него не се е върнал. А това че има 30-40 излитания от него е добра новина - нали, явно не е имало причина да го правят.

ФАЩ АКБАР преди 7 години
Индианците кога ще пратят поне *** в космоса в близките 10 години?

евгени георгиев преди 7 години
така е, номер 46.Освен това, този самолетоносач е на около 30 години, а досега няма и 30 излитания от палубата му. Кацанията, съответно, за съжаление, са по-малко.Е, и вчера ли, днеска ли беше, излетя един, *** не се върна.Провери, преди се нервираш излишно.

Да пратим Бойко в космоса и без това подаде оставка вече не ни е нужен

До 33 калмук преди 7 години
Това не е автомобилостроене драги ми смеехурко. В оръжейното пройзводството.откраднеш ли технология от врага то ти си уязвим от всякъде, безсмислено е.

R2-D2 преди 7 години
А с колко водка на ден ще работи - държавна тайна ! !

Глупости! преди 7 години
Хорат пращат ...живи хора ,вече !ДО СЕГА-----ВСЕ РОБОТИ СА ПРАЩАНИ В КОСМОСА ....И ТО НАЙ-РАЗЛИЧНИ!КОЕ МУ Е РЕВОЛЮЦИОННОТО....??!!!

Роботофилников преди 7 години
Луноходите са първите космически роботи.После ги замениха роботизирани камери,"стъпили" на Луната.В совалките имаше роботизирана ръка."Новият обитател на МКС ще носи товари, ще снима, ще помага"-естествено,това трезвен човек не ще го прави."Наземния сегмент" ще се грижи с тия благородни качества РОБОТА да не стане командир на мисията, като го бъгне навреме.Най-опасно е "робота" успешно да се върне на Земята.Тогава големите нации ще искат той да им стане ПРЕЗИДЕНТ.Нооо,той обича Миглена!

Пиер Задорян преди 7 години
Аве тоя Задвратян се мисли за много оригинален. *** *** че чак вдлъбнат! Ако знаеш колко си *** ще си направиш сепуко он лайн.

До Анонимен 37: Исках да кажа "скандинавски" в изказването си !

До Анонимен 35:"Пожалуйста" се пише! Доста години учихме руски език в комунизма! Имам с него вече пет езика в главата си - къде по желание изучени , къде по неволя/скандинавси също/! Дано не ги забравя - трябва да се упражняват! Иначе , успех в замяната на колите/ако не се шегуваш/!

Джедай Мастър преди 7 години
Роботът ще е Путин в доспехите на Иля Муромец.

Заменям Мерцедес ( 5 годишен) - за лада Самара ,да е запазена .Пажалуста !

Американците също са предвидили космически робот. По-точно роботка, надуваема кукла от сексшопа за 20$.

Пак са откраднали някоя западна технология те цялата им оръжейна промишленост е с крадени технологии

Лъжа, Русия е дива територия, мечки с балалайки се разхождат в Москва и народа яде таралежи.

На Илон Мъск ракетите се връщат на стартовата площадка, също като попадение на ракета Калибър! Разрушително! Тази идея, която се мъчи да приложи, руснаците са отхвърлили като безнадеждна, още преди 30 години. Също като совалките.

"В Америка вече има 2 частни компании които изстрелват ракети..."=============Така е. Че ги изстрелват - изстрелват ги. И една малка част от тях даже успяват да полетят към космоса, но колко от полетелите се връщат в СПЩ? По-голямата част от опитите за изстрелване пък, завършват с взрив на старта.

Реално само Русия изпраща ракети в Космоса. Дори и европейската агенция спря изтрелванията, защото заради санкциите, руснаците вече не им продават ракети. Някой да е чувал за ракетата Ариана? Няма и да чуе, защото това е руската Съюз, за френския оператор. Американците въобще не ги коментирам! Те са силни само в Холивуд!

тролгеносен преди 7 години
Ужас!! Заглавието е 1:1 със статиите на Близ.