Учени откриха следи от тъмна материя в галактиката Андромеда

Откритието е направено с помощта на телескопа "Ферми"
24 фев 2017 11:37, Елка Василева
Учени откриха следи от тъмна материя в галактиката Андромеда
Снимка: архив, Reuters

Учени от НАСА откриха необичайно голямо гама излъчване в галактиката Андромеда, известна също с названието М31, съобщи Лента. Това може да са следи от тъмна материя, се съобщава на сайта на космическото ведомство.

"Предполагаме, че тъмна материя се натрупва във вътрешните райони на Млечния път и други галактики - заяви астрофизикът Пиерик Мартен. - Затова откриването на толкова ясно очертана следа ни заинтригува. Галактиката М31 ще се превърне в ключ за разгадаване на онова, което се случва не само във вътрешността й, но и в тази на Млечния път."

Откритието е направено с помощта на телескопа "Ферми", който през 2009 г. засне първите следи от тъмна материя под формата на гама излъчване в центъра на Млечния път. Тъй като яркостта на това излъчване превишаваше предсказаните от теорията стойности, учените предположиха, че то е предизвикано от разпадане на сблъскващи се вимпове - хипотетични слабовзаимодействащи масивни частици.

Тъмната материя представлява хипотетична форма на материята, която няма електромагнитно излъчване и не взаимодейства директно с него. Това свойство на въпросната форма на материята прави невъзможно директното й наблюдаване.

Изясняването на естеството на тъмната материя ще допринесе да се намери отговор на въпроса, свързан със скритата маса, която води до анормално висока скорост на ротация на вътрешните части на галактиката.

Абе каква НАСА,маса и.т.н.Това са го открили Руснаците/космическите им сили/ама НАСА,са им откраднали откритието..аха ха'ха

Изгърбич Задвратян преди 7 години
бъдете политически коректни, казва се "учени откриха Т.М. принадлежаща към етнически обособена малцинствена група". кви са тия нацизми

Пак се излагате.Съобщението е на НАСА, а цитирате някакъв долнопробен руски сайт.Научете английски и четете направо сайтовете на НАСА, за да черпите вода от източника.