Една намерена частица: Динозаври са тичали по нашите земи!

Артефактът е открит миналия век, но чак сега е бил проучен
19 юни 2017 17:00,
Една намерена частица: Динозаври са тичали по нашите земи!
Снимка: Reuters

Динозаври са тичали по българските земи преди милиони години. Доказва го частица от един от тях, открита в района на Чирпан.

За нея съобщи Евгени Коев, председател на Пещерен клуб "Делвент" във Велико Търново, цитиран от "Дарик".

Частицата от динозавър е намерена през 80-те години на миналия век. Тя е била проучвана и изследвана над 15 години, в процеса се включили български и чуждестранни учени.

В момента артефактът се намира в Природо-научния музей в София.

Миналата седмица бе оповестено друго откритие, което доказва, че човечеството се е зародило по нашите земи.

Досега повечето учени - археолози смятаха, че нашите праотци са дошли от Африка, но малък екип български изследователи намериха доказателства за произхода на Homo sapiens на територията на България.

Както Dnes.bg писа тогава, свидетелството бе открито в пресъхнало ръчно корито край село Рупките. А то е вкаменелост от зъб от маймуно – човек.

"Наскоро се приказваше за зъб от маймуно-човек, който е открит в южна България. Това е факт от 5-6 години, но доста дълго време международен екип работеше за доказване на откритието. Същото е и с новите биологични видове, открити преди 3-4 години в района на Велико Търново. Отне ни година, за да докажем, че такива не са изследвани преди", обясни Евгени Коев.

Той допълни, че всяка пещерна система, в каквито са направени проучванията, е отделна екологична система. В тях могат да се намерят биологични връзки, за които хората не са подозирали досега.

"Когато говорим за опазването на пещери то от една страна е добре за хората, но от друга е голям плюс и за науката, защото единственият, ако мога да кажа, неземен свят, който съществува на Земята е в Мексиканските пещери, където има биологичен вид, който живее в некислородна среда. Там има бактерии, които живеят в сярна киселина", каза още Евгени Коев.

Той обясни, че изследването на пещерите помага и за изследването на Космоса.

Юсеин Болт преди 6 години
Тичали, тичали ... колко да са тичали?

Лили Иванова преди 6 години
Виждала съм ги !

Ако не бяха тичали и по нашите земи, щеше да е много расистко от тяхна страна

Влади преди 6 години
Не,не, според руснаците тия човеци и динозаври са дошли от Македония или Византия. Вярвайте им на рашъните, щото всяко научно откритие, направено на Запад, задължително, по същото време(даже по-рано) е направено и в Русия(СССР).

То на Чирпан от там му идва името - чирепи/черепи.

peshternqci преди 6 години
A kogato otkriqt kusche mozuk ot nqkoi bulgaropitek da mi se obadqt

bulgaricus bacilicus преди 6 години
А все още е пълно с ***,хомо *** и хомо патриоти.

ХАДЖИ ГЕНЧО преди 6 години
Бялков има право в твърдението си да се търси по тези места и вкаменелости от хомениди, защото където са били животните(на водопой) там е бил и човека,който ги е преследвал за убиване и след това за храна.

ИВАН преди 6 години
До АнонименСигурно си прав,но искам да погледнем малко от комичната,но много тъжна страна,дааа,не казват колко милиони години ,но вие тези човеко -маймуни не ги ли виждате днес по стадионите,магистралите магазините,в парламента по морето или да записват децата си в първи клас?!?

oпетков преди 6 години
Динозаври няма как да са тичали по нашите земи, защото по времето на мезозоя те са били под водата. Затова и тук няма никакви находки от този период. Правилна е забележката на един коментатор, че могат да се намерят фосили само на морски динозаври.

Георги Бялков Първом преди 6 години
През 1963 година бях учител в с. Градина Пловдивско и с група ученици ходихме на излет до,,Халка бунар Чирпанско. Там багер беше копал на брега на извора,където в пръста намерихме два огромни кътни зъба .10 на 30 см. имаше и други вкаменелости,но аз взех само к тниците и после лично предадох на природо-наячниь музей Пловдив.От каменната кариера в село Градина,където попаднаха на цялостен вкаменен скелет взехмеябълка от огромна става(колкото футболна топка) Съхранена е в кабинета по биология в Гр

Наивен преди 6 години
И в Македония имат такъв зъб. Малко по стар и с пломба.

Окръг 10 е песен,щот цар Македон е чудесен.Ама той е динозавър кръвожаден,и може би за нибурани гладен

А в палеонтологическия музей в Асеновград какво има?

Докат пада нибурана,мисли си за мастер плана:Бихме толкоз път,в кораб койт се казва БЪГ,егати и късмета,ще сме динозавърски мезетаНатъжи се Нибуранчо,но успокои го Нибуганчо

До JJivanov Geolog И още нещо - динозаврите не са измрели за една нощ, та да можем да говорим за точен край на мезозоя и начало на неозоя. Измирането им е продължило вероятно хиляди години, много дълъг период за нас, хората, но един миг за геологията и палеонтологията, така че да говориш, че си стигнал до 50 години преди края на мезозоя е просто нелепо...

Бае ви Прое преди 6 години
Бай частица дека оди,що се нази не обажда?

Ани преди 6 години
Европа е била населена около 40 000 години пр н еДлечния исток около 35 000 г пр н еАмерика около 30 000 г пр не, а Австралия около 22 000г пр н е.Така че един зъб не е новост и в същото време доказателство.Просто един артефакт от еволюцията.Както и да е. Статията е подаване на динена *** от mwpзилките като отмъщение за въпроса с Българската Азбука наречена Кирилица.

До JJIvanov GeologИ как определихте датата на края на мезозоя, че и стигнахте до 50 години преди него? Начи сте определили, че сте стигнали до 01.01.64 997 933 преди Христа, така ли? *** много сте точни бре! Абе човече, когато една наука борави с милиони години, дали може да говорят неща с точност +/- 50. Такъв времеви отрязък едва ли може да се определи когато се говори за еони, продължили десетки и стотици милиони години. Даже за преходите от един в друг период се говори като за "около"...