Откриха причината за анормалното поведение на Уран

Преместването на магнитните полюси се дължи на наклона на оста на въртене
27 юни 2017 14:45, Елка Василева
Откриха причината за анормалното поведение на Уран
Снимка: архив, Reuters

Астрофизици от Технологичния университет на Джорджия установиха, че на необичайно големия наклон на оста на въртене на планетата Уран вероятно се дължи анормалното въртене на магнитното й поле, съобщи Лента.

Една от особеностите на Уран се състои в това, че екваторът на планетата е под ъгъл 97,86 градуса спрямо орбиталната й плоскост.

Тази аномалия се обяснява със сблъсък на газовия гигант с планетезимал - "зародиш" на неизвестна планета, с размерите на Земята в ранните стадии от формирането на Слънчевата система.

Магнитната ос на свой ред е под 60-градусов наклон спрямо оста на въртене и в резултат също се завърта.

Създадените от учените математически модели показаха, че преместването на магнитните полюси се дължи на наклона на оста на въртене. При това магнитосферата на планетата за денонощие (17 часа) става динамична и превключва между две състояния - "открито" и "закрито". При "откритото" състояние йонизирани частици в състава на слънчевия вятър проникват в атмосферата на планетата, докато при "закритото" се оказват блокирани.

Тъй като редица екзопланети напомнят Уран и Нептун, изследването на газови гиганти в Слънчевата система ще позволи да се опознаят по-добре физическите характеристики на далечни космически обекти, отбелязаха учените.

Резултатите от изследването са публикувани в Journal of Geophysical Research: Space Physics.

Още по темата: планетаУран

Анормален преди 7 месеца
Тцтц, аз пък си мислех, че е заради липсата на катализатори на автомобилите в Бг...

Абе на мен ми стига да открия причината за анормалното поведение на българина, който продължава да си избира доказано аморални управници....

До2. То е ясно - ***, за първи път "разумни" същества.

кръвожаден веган преди 7 месеца
Сега ако успеят да открият и причината за анормалното поведение на жителите на Земята...

Джонатан Асов преди 7 месеца
Сигурен съм, че 99,99999% от шестата космическа нация заради която изобретиха компутара няма да разбере и 0,00001% от изнесената информация в новината.