Телескопът "Джеймс Уеб" ще изследва "водни светове" в Слънчевата система

Той ще бъде много по-мощен от предшественика си "Хъбъл"
28 авг 2017 12:00, Елка Василева
Телескопът "Джеймс Уеб" ще изследва "водни светове" в Слънчевата система
Снимка: архив, Reuters

Учени от НАСА ще използват космическия телескоп "Джеймс Уеб", за да изследват океаните на луните Европа на Юпитер и Енцелад на Сатурн, като данните ще послужат за космически мисии, съобщи ЮПИ.

Една от целите на телескопа - наследник на ветерана "Хъбъл", ще бъде да изследва планети, които могат да помогнат да бъде открит произходът на живота.

"Джеймс Уеб" ще бъде много по-мощен от предшественика си.

Специалистите се интересуват особено от струите вода, които излизат от повърхността на Енцелад и Европа. В тях освен водна пара има прости органични химикали.

Мисиите "Касини-Хюйгенс", "Галилео" и космическият телескоп "Хъбъл" откриха доказателства, че тези струи се образуват в резултат на геоложки процеси, затоплящи големи океани под повърхността.

"Избрахме тези две луни заради потенциала им да покажат химически подписи от астробиологически интерес" - каза астрономът Хайди Хамъл от екипа на телескопа "Джеймс Уеб".

Стойчо Керевиза преди 3 години
Поредната статия, целяща дезинформация. При положение, че Земята е плоска, как тези телескопи снимат обекти, които се намират в небето над т.нар. "южно полукълбо"? Нали Земята е под тях и стои на пътя им? Ако пък телескопът е под Земята, как приемат сигнала, като живеем от горната й страна, а той не може да мине през нея? Не се заблуждавайте...отвличат ви вниманието с измислици, за да скрият истината - дължим нещата, които знаем за космоса, на напреднали същества от Сириус и Орион.

Тея отдолуи повечето са евах ти и бишанаците ;)))
България се разпадна, те още за и против руснаците, комунистите, американците, марсианците и т.н... Ако влагахте толкова усилия в дискусии за България, вече щяхме да сме покорили космоса за тея 30 години ;)))

До Шматка:
Събери си ти милиарди и си изследвах, каквото ти сърце иска с тях.

Ма кви океани има там ? Откде са ги видели ?

Спускане на кого? На камик или паламанде наивнико, аз също бих спуснал нещо, ако платиш "експедицията", за "резултата" ще платиш като се върнем И на тебе чао...

Пичове :) минлата или по миналата година имаше спускане в Марианската падина .... Хайде като се ограмотите малко по темата ще говорим пак :) лек ден.

5 до шматка преди 3 години
Приятелю, хората гледат фантастични филми от времето на Чаплин и си мислят,че извънземните ще ни ядат, бият, трепят, обичат, обучават и т.н. и т.н и най-вече изглеждат странно. Учените са от нашият вид и имат същите фантазии, а някой даже консултират Холивуд, а вече може и новото руско фантастично кино. Каквото и да се прави става дума за ЕДНИ ПАРИ. Всичко си има и "почвата", днес е така,след 200год друго......

шматка преди 3 години
До 5
Не пиши такива работи че ще те заклеймят като булгаристанец
Когато веднъж писах че е по добре тези млрд да бъдот вложени в изучаване на нашата планета а не в такива безсмислени проекти ме направиха крив.Имаме косм. технологии които реално стигат до околоземна орбита а търсим ма.ките си на места където няма да можем да стъпим и след 50 г.

Алоу..учените, ние още не знаем какво под Земята 13км на сушата и под 3-4км в моретата. Прочетете,че при единственото спускане под 11км през 60те,са видяли "риба", но не са имали фотоапарат.Тези теории за връзка на водата в космоса с органичен живот са доста кухи. Нали навсякъде има лъчение т.е. нищо подобно на нас-няма шанс.Ако има някой да живее в среда без магнитното поле, е по-вероятно да не е на водна основа, даже не знам за какво му е тяло изобщо?

До 1

Между друото в научния свят на никой общо взето не му пука кой каква националност е. Това тревожи само вас психично нестабилните които живеете в някакъв си ваш измислен свят.

шматка преди 3 години
Той живота не дойсе ли с "Прометей"

До 1

Така като гледам си типичен представител на РОДНОТО образование и нямаш никаква идея за какво става дума в статията. Почти всички сонди в Слънчевата система са изстреляни от НАСА без помоща на Руснаците, така, че съм сигурен ще намерят начин.

Така, че ако нямаш какво смислено да кажеш (което е крайно очевидно) по-добре си замълчи и не се излагай.

Хамериканското образование не е напълно наясно колко вода има на Земята та сега им трябва телескоп в космоса да проверят? А да видим дали въобще ще го изстрелят ако Руснаците се заинатят и не им дадат ракета носител. Току виж се оказало че става дума за шпионски сателит.