Черна дупка разкрива изненади от зората на Вселената

Тя е 800 пъти по-голяма по размери от Слънцето
7 дек 2017 19:21,
Черна дупка разкрива изненади от зората на Вселената
Снимка: Архив, Reuters

Най-старата и отдалечена черна дупка, наблюдавана някога, 800 пъти по-голяма по размери от Слънцето, разкрива на учените изненади от зората на Вселената, предадоха Ройтерс и Асошиейтед прес.

Астрономите откриха, че черната дупка, намираща се в центъра на силно осветен небесен обект, наречен квазар, е на около 13,1 милиарда светлинни години от Земята. Според учените, квазарът датира от около 690 милиона години след Големия взрив, който създал Вселената. Тогава космосът е бил само на 5% от настоящата си възраст.

"Така, ако Вселената беше 50-годишна личност, ние виждаме снимка на този човек, когато е бил на 2-2,5 години", каза астрономът Едуардо Банадос от института за наука "Карнеги" във Вашингтон.

Новооткритият квазар J1342+0928 съществувал по време на фундаментална промяна в ранните години на Вселената, когато тя е преминавала от "тъмните си години" към възникването на първите звезди.

Откриването на свръхмасивна черна дупка, съществувала толкова отдавна в историята на Вселената, изненадва учените. То подлага под въпрос настоящите схващания за формирането на тези обекти, пише БТА.

АВРАМ БАКАЛИНА преди 6 години
До Шоп-столичан ПРАВ СИ БРАТО, ЗЕМЯТА Е ПЛОСКА КАТО ТЕПСИЯТА С ПЪРЖОЛИТЕ ЗА КОЛЕДА, А НЕАЗДРАВЕ!

анонимен преди 6 години
Черните дупки са само теоретични обекти, въпреки статиите на Стъвън Хокинг.И тема за писателите-фантасти.

Шоп-столичан преди 6 години
Нема такова нещо! Земята е плоска.

И преди 6 години
На Светла от Харманли в черната й дупка ако знаете какви тайни се крият!...

Дядо Ви преди 6 години
Странно е защото са видели нещо което отдавна вече не съществува. Възможно е ако земята, с галактиката си, се е отдалечавала от точката на големия взрив със скорост над 0.9 скоростта на светлината. Това ми се струва невероятно. Другата възможност е тази картина която наблюдават да е била затворена в черна дупка милярди години и сега по някаква причина освободена.

и накрая ще излезе,че вселената е създадена от черна дупка,и всичко накрая отново ще потъне в такава и отново ще се взриви създавайки всичко отново и така пулсирайки ще съществува и изчезва

Аве навсякъде дупки - отгоре, отдолу и настрани. Дет погледнеш - все дупки. Следователно - дупките са абсолютни, а па инструментите относителни.

14 милиарда светлинни години е дълга Вселената, а до Луната се стига за 1 светлинна секунда.До Слънцето за 8 светлинни минути, както и до Марс.Човешкият мозък не може да го побере..впрочем може като съотношение да си го представи. Трябва малко изчисление, но ме мързи. Иначе във Вселената имало повече Слънца отколкото песъчинки на бреговете на Земята. Това вече ми идва в повече. За някакви октилиони се говореше.

Стига лъгали ве!

И какво всяка галактика се сдържа от огромна черна дупка.