Учените с нова версия за произхода на Марс

Тя вероятно се е формирала в по-отдалечен астероиден пояс
Обновена: 20 дек 2017 14:34 | 20 дек 2017 13:55, Елка Василева
Учените с нова версия за произхода на Марс
Снимка: архив, Reuters

Учени от САЩ, Япония и Великобритания установиха, че планетата Марс вероятно се е формирала в астероиден пояс, който е 1,5 пъти по-отдалечен от Слънцето в сравнение със сегашната й орбита, съобщи Лента.

Предполагаше се, че планетите Земя и Марс са се формирали относително близо една до друга. Минералният им състав обаче се различава значително - скалите на Червената планета съдържат по-леки силикати в сравнение със скалите на нашата планета. Това караше специалистите да смятат, че Марс напомна повече астероид.

Компютърна симулация показа, че Юпитер е имал важна роля за формирането на орбитите на вътрешните планети. Газовият гигант е допринесъл за формирането на Венера и Земята, като е откъсвал вещество от Червената планета. Затова Марс е с относително малка маса.

Симулацията разкрива, че съществува 3-процентна вероятност Червената планета да е била по-близо до Юпитер, отколкото е днес, но гравитацията на газовия гигант я тласнала към сегашното й местоположение.

Учените са на мнение, че за затоплянето на марсианската атмосфера и за появата на вода на повърхността на Червената планета е допринесло бомбардирането й от астероиди.

Резултатите от изследването са публикувани в Earth and Planetary Science Letters.

Още по темата: Марспроизход

Питам преди 6 години
"гравитацията на газовия гигант я тласнала към сегашното й местоположение."При какви условия гравитацията изтласква?Не става дума за центробежни сили, а именно за гравитация?

Я, па Я преди 6 години
Както и кражбата на никове, също се износва. Но като има такива *** дето нямат мозък за пет пари и не могат да си измислят един *** ник, така ще е, тъпо, скучно и изтъркано.

Az преди 6 години
Смешката с македонската територия започна да се изтърква вече...

Не само Марс - всички планети от слънчевата система са исконна македонска територия на древните маденоски галактически стопаджии...

Мисля вече изяснихме, че е от македонски произход!

Я па я преди 6 години