Научното откритие на годината: Сливането на две неутронни звезди

Феноменът доказа отново принципите на теорията на относителността Айнщайн
22 дек 2017 12:50, Елка Василева
Научното откритие на годината: Сливането на две неутронни звезди
Снимка: Reuters

Проследяването на процеса на сливане на две неутронни звезди, при който за пръв път бяха регистрирани едновременно гравитационни и електромагнитни вълни, беше обявено за научното откритие на 2017, съобщава Франс прес.

Агенцията се позовава на публикация на научното списание "Сайънс".

Явлението беше наблюдавано през месец август. То позволи да бъдат потвърдени няколко модела на астрофизиката и разкри произхода на множество тежки елементи на материята. Феноменът за пореден път доказа принципите на общата теория на относителността, формулирана от Алберт Айнщайн.

Сблъсъкът на двете неутронни звезди се е състоял на разстояние от 130 милиона светлинни години от Земята. Той е генерирал едва забележими трептения във време-пространството, наречени гравитационни вълни. Те бяха уловени от три гигантски инструмента на Земята - два в САЩ и един в Европа.

Тези вълни, предсказани от Айнщайн, бяха регистрирани за пръв път при сливането на две черни дупки през 2015 година и донесоха Нобелова награда за физика за 2017 на своите откриватели.

Гравитационните вълни откриха нови хоризонти за наблюдение на Вселената, тъй като ще могат да бъдат проследявани обекти, които не излъчват светлина.

"Регистрирането на всички катаклизми в космоса обещава да предизвика революция в астрофизиката",изтъква сп. "Сайънс".

Сред другите важни научни открития за 2017-а изданието посочва идентифицирането на нов вид орангутан в Индонезия и новата датировка на череп отпреди 300 хиляди години.Тя връща със 100 хиляди години назад във времето появата на първия Хомо сапиенс.

До Бай Джони Леш 28Няма вечни двигатели, научи законите на термодинамиката!!!

Бай Джони Леш преди 6 години
Човечеството все още използва фосилни горива .Колите се движат на принципа на вековен двигател.Над 50% от Българите се топлят на дърва и въглища.Тука ми се правят на велики.Шменти капели.Дървени философи (над 99% от световните учени във физиката и Астрономията) занимаващи се с безполезни неща....

До 26.А бе така е ама за първи път чета някакви щогоде свесни коментари.

Мале мале... 25 коментара - 25 гения в днес.бгБоже, какво ли правят учените без вашата мъдрост? Как може само днес.бг да оцени вашия гений и никой друг? Да се чуди човек.

анонимен преди 6 години
Тия американски учени по-добре да си научат ядрената физика и физиката на елементарните частици.............вместо да слагат навсякъде теориите на Айнщайн.Особено ОТО-там има много спорни въпроси.

анонимен преди 6 години
Стабилната частица е протон.............живее 2.1Е+29 години.

anonymous преди 6 години
Сливането на две неутронни звезди не доказва ОТО на Айнщайн.Неутронът си е нестабилна частица , живее само 881 секунди.Тия физици да научат ядрената физика и физика на елементарните частици.ОТО може да се окаже грешна теория.Колко пъти да ви го казвам?

Тук като чета коментарите, излиза че, физиката и математиката са философски науки. Не знам все пак - наблюдението ли се превръща в правило, или правилото се знае отпреди и е очаквано.

анонимен преди 6 години
Физиката не е математика.Във физиката всичко трябва да се докаже ЕКСПЕРИМЕНТАЛНО.

Другата голяма глупост и манипулация е "теорията" на струните.Колко физици станаха доктори с тия глупости за струните............нямам думи.

Вселената се раширявала като балон.................хаха.....................измислици на един католически поп.Кой ли вярва на тая глупост?Направили го професор йезуитите тоя Льометър!!!

анонимен преди 6 години
Константата на Хъбъл не може да се пресметне точно (за разлика от константата на Планк).Затова астрономите да си оправят науката.Аз вярвам само на квантовата механика.

анонимен преди 6 години
Джордж Льометър се е казвал католическит поп, който предлага "теорията" на големия взрив.Абсолютна глупост е тая уж теория.После други учени му се връзват на акъла и заблудата продължава и до сега.

anonymous преди 6 години
До Анонимен 3Няма открити гравитационни вълни, Хокинг малко да се спре да фантазира.Гравитацията е геометричен ефект.

анонимен преди 6 години
До Анонимен 5Много си прав-теорията за разширяващата се вселена и за големият взрив(Big Bang) е пълна глупост, измислена от един католически поп, дето се е праве на учен.

анонимен преди 6 години
От тримата учени най-великият е Макс Планк-един от основателите на квантовата механика.Константата на Планк е най-важната константа в цялата физика и квантова химия.Айнщайн също е голям учен, но Хокинг........................пише разни фантастики.

анонимен преди 6 години
Теориите на Хокинг не са доказани експериментално.Изобщо Хокинг не е на нивото на Планк и Айнщайн.

анонимен преди 6 години
ОТО на Айнщайн не е сигурна, напоследък тая теория търпи доста критики.Има и други алтернативни теории за гравитацията.Някоя от тях може да се окаже по добра от ОТО на Айнщайн.

анонимен преди 6 години
Физиците първо да си оправят науката, тогава да говорят за неутронни звезди.Да обединят квантовата механика с гравитационните теории (една от които е ОТО на Айнщайн).

Планк-манк и преди 6 години
Хокинг-мокинг са празни кратуни и тия, които вярват на разни измислени учени са много заблудени. Хахаха! Хохохо! Хихихи!