Кога Слънцето ще "погълне" Земята?

Още интересни факти за централната звезда на Слънчевата система
Снимка: Pixabay

2018-та започна със Суперлуна, а днес Земята се намира в перихелий - точката от орбитата си, която е най-близо до Слънцето. По този повод в. "Дейли експрес", цитиран от БТА, предлага няколко любопитни факта за централната звезда на Слънчевата система:

Перихелий - афелий
Земята се движи около Слънцето в елипсовидна орбита. В най-близката точка от нея - перихелий, планетата се намира на около 147,1 милиона километра от централната звезда. В най-отдалечената й точка - афелий в началото на юли, разстоянието е около 152,1 милиона километра.

Размери

Път
Слънцето орбитира около центъра на галактиката Млечен път. За едно негово завъртане около галактичния център са необходими около 250 милиона години. Орбиталната скорост на Слънцето е около 225 километра в секунда.

Температура

Смята се, че температурата на слънчевата повърхност е между 5000 и 6000 градуса Целзий, докато тази във вътрешността му достига до 15 000 градуса Целзий.

Прогноза
Слънцето е класифицирано като звезда от тип жълто джудже. В края на жизнения си път то ще стане по-голямо и по-ярко, превръщайки се първо в червен гигант, а след това в бяло джудже. Когато стане червен гигант, Слънцето ще "погълне" Меркурий, Венера и Земята. Очаква се Слънцето да изчерпа запасите си от водород след около пет милиарда години.

Г. Тихолов преди 2 седмици
Очевидно пък моята програма за правопис изобщо не работи :).

Г. Тихолов преди 2 седмици
Госпожо Йосифова, вие не сте жърналист а по скоео поредния драскач!!! Такава елемвнтарна грешка (15 000 К и 15 000 000 К) е най-малкото обидна за вашето сесловие. За ваше съжаление програмата ви за правопис не лови лофически грешки!!!

Утре

И за това ли да плащаме такса?

Теорията за еволюцията на звездите в сегашния й вид е само един недоказан модел, така че не се впрягайте много на такива новини.

Слънцето няма да погълне земята никога.
Днешмата теория за еволюцията на звездите е грешна.

Metoda e svruhnova преди 3 месеца
Nqmam patent- svruhnova 4astica se naso4va sled uskorenie....

Predlagam преди 3 месеца
Da my smaknem temperaturata predi da e haknalo ozona na zemqta primerno kato shte go delnem na tri purvo.

Добре е журналистите подготвящи статийте, да се интересуват какво пишат преди това. Текста е пълен с фактически грешки... Първо Слънцето не е планета, второ във вътрешността му температурата, според съвременната астрофизика е около 15 000 000 К , а не 15 000 К!

Тъпанар преди 3 месеца
Кога Слънцето ще "погълне" Земята?
Отговор: Няма да я погълне! С тия бурни темпове, с които се развиват технологиите, човечеството далеч преди началото на разширението на Слънцето, ще е взривило себе си и планетата си...

пепи преди 3 месеца
Май не е точно така.Оказа се че слънцето не изгаря запасите си.А прави нещо като перпетум мобиле.

радостна вест преди 3 месеца
Вие питате: Кога Слънцето ще погълне Земята?
Ние отговаряме: Утре, между 10 и 10.30 часа.

vlady преди 3 месеца
До Анонимен
Ако Слънцето изгуби достатъчно маса като червен гигант, то е възможно радиусът на орбитата на Земята да се увеличи достатъчно за да не бъде погълната, а само напълно лишена от вода и атмосфера с разтопена повърхност. Вероятно загубата на маса няма да е достатъчна за този сценарии.

вземайте заеми без да му мислите.

Краткия отговор на въпроса от заглавието е: "Тея дни". Трябва да се страхувате много от всичко. Трябва да сте нервни и отчаяни. Защото така ни харесва.

A преди 3 месеца
И аз искам да бъда журналист.Като чета статията е много лесно.Пишеш до дупка пълни глупости ,като променяш цели звезди в планети и продължаваш надолу да допускаш грешки.Голям кеф ще е и ще ми плащат дори.

Засега мисля да не предприемам нищо. Като останат един милиард години до събитието ще му мисля.

Верно "гори масата му", макар и това да не е точното описание на процеса. При сливането на две водородни ядра в едно хелиево, изходният материал (двете водородни ядра) тежи повече от полученото хелиево ядро. Разликата в масата се нарича "дефект на масата" и се превръща в енергия по известната формула на Айнщайн Е=мс2. Отделяната енергия е огромна и част от нея се излъчва в пространството, но загубата на маса е толкова малка, че не може да се отрази на орбитата на земята.

"-" преди 3 месеца
------

Когато Онзи или онези, които са създали нашата слънчева система решат да закрият "проекта"!

Shadow преди 3 месеца
Четете ли това, което пишете или само си драскате ей така за спорта?

...планетата се намира на около 147,1 милиона километра от централната звезда...
Има ли друга звезда в слънчевата система?

...Слънцето съставлява около 99,86 процента от общата маса на Слънчевата система, а диаметърът на тази планета е над сто пъти по-голям от земния...