Кога Слънцето ще "погълне" Земята?

Още интересни факти за централната звезда на Слънчевата система
3 яну 2018 14:15,
Кога Слънцето ще "погълне" Земята?
Снимка: Pixabay

2018-та започна със Суперлуна, а днес Земята се намира в перихелий - точката от орбитата си, която е най-близо до Слънцето. По този повод в. "Дейли експрес", цитиран от БТА, предлага няколко любопитни факта за централната звезда на Слънчевата система:

Перихелий - афелий
Земята се движи около Слънцето в елипсовидна орбита. В най-близката точка от нея - перихелий, планетата се намира на около 147,1 милиона километра от централната звезда. В най-отдалечената й точка - афелий в началото на юли, разстоянието е около 152,1 милиона километра.

Размери
Слънцето съставлява около 99,86 процента от общата маса на Слънчевата система, а диаметърът на тази планета е над сто пъти по-голям от земния.

Път
Слънцето орбитира около центъра на галактиката Млечен път. За едно негово завъртане около галактичния център са необходими около 250 милиона години. Орбиталната скорост на Слънцето е около 225 километра в секунда.

Температура

Смята се, че температурата на слънчевата повърхност е между 5000 и 6000 градуса Целзий, докато тази във вътрешността му достига до 15 000 градуса Целзий.
Топлината на Слънцето се дължи на превръщането водородни атоми в хелий в процес, известен като термоядрен синтез.

Прогноза
Слънцето е класифицирано като звезда от тип жълто джудже. В края на жизнения си път то ще стане по-голямо и по-ярко, превръщайки се първо в червен гигант, а след това в бяло джудже. Когато стане червен гигант, Слънцето ще "погълне" Меркурий, Венера и Земята. Очаква се Слънцето да изчерпа запасите си от водород след около пет милиарда години.

Даниел Йовчев преди 2 години
То пък ще превърне червен гигант ще Унищози 3 скални вкчително земята венера и меркурий

Г. Тихолов преди 6 години
Очевидно пък моята програма за правопис изобщо не работи :).

Г. Тихолов преди 6 години
Госпожо Йосифова, вие не сте жърналист а по скоео поредния драскач!!! Такава елемвнтарна грешка (15 000 К и 15 000 000 К) е най-малкото обидна за вашето сесловие. За ваше съжаление програмата ви за правопис не лови лофически грешки!!!

Утре

И за това ли да плащаме такса?

Теорията за еволюцията на звездите в сегашния й вид е само един недоказан модел, така че не се впрягайте много на такива новини.

Слънцето няма да погълне земята никога.Днешмата теория за еволюцията на звездите е грешна.

Metoda e svruhnova преди 6 години
Nqmam patent- svruhnova 4astica se naso4va sled uskorenie....

Predlagam преди 6 години
Da my smaknem temperaturata predi da e haknalo ozona na zemqta primerno kato shte go delnem na tri purvo.

Добре е журналистите подготвящи статийте, да се интересуват какво пишат преди това. Текста е пълен с фактически грешки... Първо Слънцето не е планета, второ във вътрешността му температурата, според съвременната астрофизика е около 15 000 000 К , а не 15 000 К!

Тъпанар преди 6 години
Кога Слънцето ще "погълне" Земята?Отговор: Няма да я погълне! С тия бурни темпове, с които се развиват технологиите, човечеството далеч преди началото на разширението на Слънцето, ще е взривило себе си и планетата си...

пепи преди 6 години
Май не е точно така.Оказа се че слънцето не изгаря запасите си.А прави нещо като перпетум мобиле.

радостна вест преди 6 години
Вие питате: Кога Слънцето ще погълне Земята?Ние отговаряме: Утре, между 10 и 10.30 часа.

vlady преди 6 години
До АнонименАко Слънцето изгуби достатъчно маса като червен гигант, то е възможно радиусът на орбитата на Земята да се увеличи достатъчно за да не бъде погълната, а само напълно лишена от вода и атмосфера с разтопена повърхност. Вероятно загубата на маса няма да е достатъчна за този сценарии.

вземайте заеми без да му мислите.

Краткия отговор на въпроса от заглавието е: "Тея дни". Трябва да се страхувате много от всичко. Трябва да сте нервни и отчаяни. Защото така ни харесва.

A преди 6 години
И аз искам да бъда журналист.Като чета статията е много лесно.Пишеш до дупка пълни глупости ,като променяш цели звезди в планети и продължаваш надолу да допускаш грешки.Голям кеф ще е и ще ми плащат дори.

Засега мисля да не предприемам нищо. Като останат един милиард години до събитието ще му мисля.

До Анонимен 27Верно "гори масата му", макар и това да не е точното описание на процеса. При сливането на две водородни ядра в едно хелиево, изходният материал (двете водородни ядра) тежи повече от полученото хелиево ядро. Разликата в масата се нарича "дефект на масата" и се превръща в енергия по известната формула на Айнщайн Е=мс2. Отделяната енергия е огромна и част от нея се излъчва в пространството, но загубата на маса е толкова малка, че не може да се отрази на орбитата на земята.

"-" преди 6 години
Кога Слънцето ще "погълне" Земята?------Когато Онзи или онези, които са създали нашата слънчева система решат да закрият "проекта"!