Откриха екзопланета, подобна на Юпитер

Новооткритото небесно тяло е получило названието KPS-1b
17 апр 2018 20:10, Василия Пейчева
Откриха екзопланета, подобна на Юпитер
Снимка: Архив, Reuters

Участниците в международния проект на Коуровската астрономическа обсерватория към Уралския университет са открили нова екзопланета, която по своите характеристики прилича на Юпитер, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.

Новооткритото небесно тяло е получило названието KPS-1b. То се движи в орбитата на звезда, подобна на Слънцето. Масата и размерите на екзопланетата KPS-1b се доближават до характеристиките на Юпитер, но тя е разположена много по-близко до своята родна звезда.

Поради тази малка отдалеченост температурата на повърхността на екзопланетата е много по-висока, в сравнение с тази на Юпитер.

Откритието на руските астрономи е било направено съвместно с техните колеги от Белгия, САЩ, Англия, Франция, Холандия, Турция, Португалия, Литва, Италия и Канада.

Софтуерът за анализа на данните и за търсенето на екзопланети е бил изготвен в Уралския университет, а наблюденията на небесните тела са били осъществени в голям брой обсерватории. Спектралното наблюдение, извършено от обсерватория във Франция, е позволило да се установи масата на новата екзопланета.

балилео балилей преди 5 месеца
и все пак тя е плоска..

Пъзел преди 5 месеца
...а братя Галеви не могат да открият...

Burzum преди 5 месеца
Уралските учени -най учени !

Да можем да заселим там американци, англичани и французи, че да се кротне малко тоя свят!!!

Пак като не са открили "двойник на Земята, където е възможно да има живот", който е 2-3 пъти по-голям и няма атмосфера от кислородно-азотна смес...и няма вода в течно състояние... пак добре...че по едно време ги откриваха на тумби на тумби...