Има ли девета планета в Слънчевата система? Учени се съмняват

За възможното откриване на голямо небесно тяло зад орбитата на Нептун бе съобщено през 2016 г.
7 юни 2018 11:37, Елка Василева
Има ли девета планета в Слънчевата система? Учени се съмняват
Снимка: архив, Reuters

Астрономи от университета на Колорадо в Боулдър заключиха, че траекториите на отдалечени транснептунови обекти могат да се обяснят със сблъсъци с астероиди, а не с гравитационното влияние на хипотетична девета планета в Слънчевата система, съобщи Лента.

Отдалечените транснептунови обекти са небесни тела, разположени зад орбитата на планетата Нептун. Смята се, че те не са повлияни от гравитацията й. Възможен отдалечен транснептунов обект е планетата джудже 90377 Седна, чийто перихелий е два пъти по-отдалечен от орбитата на осмата планета в Слънчевата система.

Някои учени смятат, че съществуването на тези небесни тела може би подкрепя хипотезата за наличие на девета планета в Слънчевата система. Според тях отдалечеността на транснептуновите обекти се дължи на гравитацията на тази планета.

С помощта на компютърен модел астрономите установили, че малки транснептунови астероиди се движат по свои орбити по-бързо в сравнение с по-големи обекти, като планетата джудже 90377 Седна. Сблъсквайки се с нея, те я отпращат към отдалечени райони на Слънчевата система. Този извод съвпада с данните от наблюдения, според които размерите на отдалечен транснептунов обект и отдалечеността му са взаимносвързани.

Учени оповестиха за възможното откриване на голямо небесно тяло зад орбитата на Нептун през януари 2016 г. Хипотетичният обект кръжи около Слънцето по издължена траектория, а по физико-химичните си свойства напомня Нептун.

Резултатите от изследването са качени на сайта ЮрикАлърт.

JJIvanov Geolog преди 4 месеца
Получени контактни информации за NIBIRU e ,че е транспортна звезда планета .Ползвали са я за между звездни пътешествия и транспорти до Алфа Центавр,Сириус и други близки обитаеми светове.

Info ot BG преди 4 месеца
Появиха с е данни, че NIBIRU след пристигане на външна орбита е закарана на ДОК за ремонт.Ремонта е проверяван лично от ГОСПОД.
ДОйде информация и за NEMEZIDA..Също на близка до Слънцето орбита..
Духове на изгорени живи полякини/ след наркотизиране/ подадоха че NEMEZIDA не е годна за обиталище на хора и животни..

Резултати жалко за Плутон. Бях купил земи там, с екадяваш, че до 3-4 поколения ия, ще го колонизиране и шемима за унуките, ама ....

Юпитер има луни които са по-големи от Плутон... това не ги прави планети нали ?

До 2

Преди няколко години група учени категоризираха обектите по различни параметри и Плутин не отговаря на критериите за планета.

Димитър преди 4 месеца
Плутон е планета джудже

Македон преди 4 месеца
Деветната планета е списувана в нашата историята

И да има ..и да няма девета планета това с какво ще подобри живота на човека в българистан и на човечеството изобщо?

Ако вселената е на няколко милиарда години би трябало вече всички астероиди да са се сбъскали някъде обаче те все си летят и дори изместват цели планети. Ако кометите изгарят за няколко хиляди години за няколко милиарда години би трябвало всички комети да са изгорели и вече от тях да нямa дори следа.

Защо Плутон не е планета, да каже някой астроном????

zeus преди 4 месеца