Гражданин на Луната! Животът в Космоса е все по-близо

Учените вярват, че първите лунни колонии ще са факт до 4 г.
18 юли 2018 20:25, Джесика Вълчева
Гражданин на Луната! Животът в Космоса е все по-близо
Снимка: Pixabay

Космическата надпревара между големите технологични компании набира все по-голяма скорост, а целта е ясна – Марс.

Червената планета е сочена като новата съдба на човечеството, но, може би, учените гледат твърде надалеч... Шансът ни за живот, извън орбитата на Земята, е много по-близо, отколкото си мислим.

НАСА вярва, че хората ще могат да живеят на Луната до четири години

Според учените колонизирането на земния спътник ще осигури модел за по-нататъшни космически експедиции. Хората, които ще създадат тези лунни селища, по всяка вероятност ще бъдат наети не от технологични гиганти, а от частни компании, много от които свързани с Люксембург – една малка страна, която е на път да направи голям скок за човечеството.

Такеши Хакамада е един от учените, които упорито се опитват да се завърнат на Луната. Този път, обаче, мечтата е много по-голяма от това просто да положим крак на земния спътник, а именно – откриването на полезни минерали, газови залежи, както и вода, съдържаща микроорганизми.

Хакамада е изпълнителен директор на ispace – частна космическа компания със седалище в Токио, която обаче присъства и в Европа и то не къде да е, а именно в Люксембург. Компанията планира да направи пълно пътешествие около Луната през 2020 г., а през 2021 г. да опита успешно приземяване на повърхността на земния спътник.

"Първите ни две мисии ще бъдат просто демонстрация за технологичните ни възможности. След това ще започнем да осъществяваме по-чести транспортни услуги, с помощта на които да се изнесат ценни товари на Луната. Ако открием водни ресурси, бихме могли да създадем цяла нова индустрия в Космоса!", заявява ученият пред BBC. Освен това, подобно грандиозно откритие ще позволи на човешкия вид да пребивава в Космоса за по-дълги периоди.

Още 10 други компании в космическата менна индустрия подкрепят Хакамада в амбициозното му начинание. Всички те са легално регистрирани в Люксембург, а така малката държава се установява като поле за осъществяване на революция в областта на науката.

През февруари 2016 г. Люксембург приема Закон за космическите ресурси, с което се превръща във втората страна след САЩ, която да предостави подробна правна рамка за експлоатация на неземните богатства.

Законът е доста по-либерален от този в САЩ и успява да привлече някои от най-големите американски космически компании като Deep Space и Planetary Resources. Близо 200 компании са се свързали с министъра на икономиката на Люксембург, който отговаря и за изпълнението на Закона за космическите ресурси, и са потърсили партньорство.

Закон широко отваря вратите и за големи инвестиции, като към момента космическите компании носят 1.8% от брутния вътрешен продукт на страната и поставят Люксембург начело в ЕС.

Въпреки големите инвестиции, обаче, космическата минна индустрия крие едновременно и много правни капани

Според юристи все още е твърде неясно дали международната космическа правна рамка реално позволява на отделни държави да предоставят права за собственост над природни ресурси, придобити в Космоса, а ожесточеният дебат тепърва ще се разгръща.

Въпреки своя малък размер, обаче, Люксембург всъщност започва да играе много водеща роля в търсенето на "златни мини" в необятното космическо пространство. А ако един ден човешки крак стъпи отново на Луната, то по всяка вероятност малката европейска страна ще е намесена.

Ха ха преди 2 месеца
Когато и АКО човешки крак стъпи след години на Луната както е тръгнало тя ще е вече парцелирана и разпродадена на търговци, частни лица , фирми и организации. Всъщност , човекът притежаващ този крак ще трябва да има пълен комплект дорументи и разрешителни от собственика на лунния парцел с позволението му да стъпи точно там .

Тоест, алчността и ненаситния стремеж за забогатяване ОТНОВО ще е движещата сила на световния прогрес. Амин.

Цецо преди 2 месеца
До Гoшу № 47

Само ще те допълня, космическата радиация също е много сериозен проблем!!!

ПАзете Земята НИ преди 2 месеца
Пазете нашия резерват за хора и приятели тн Земя .

НА луната НЕМАТЕ ОБИТАЛИЩА>>

Първо КЕ ви избиеме всичките па тогава ке мислиме подават тежко увреждани от камери и автомобилни халогенни и лед фарове в София ..

"Половин свят гладува"

Тъй ... И ? Аз ли им взимам храната ? Те с анеадеквятни, аз съм им виновен. Какво ? Да си спра развитието, заради некви, дето с тях, без тях, все тая. ?

И.Б. преди 2 месеца
Може да заучи като фантастика, но за посветените е ясно, че след смъртта си човек попада с духовното си тяло първо на луната и от там се "разхожда" из слънчевата система до планетата Сатурн, където душата му узнава за следващото си въплъщение. Тогава тя се движи надолу към земята и проплаква като бебе някъде по света. На луната не се живее по земному. Оставете я на мъртвите души, които не се нуждаят повече от визи за където и да било. Подобрете живота на земните хора на земята.

русия=джудже преди 2 месеца
До Баничката

Стъпвали са и е потвърдено от СССР ,от Китай преди 5 години ,когато изпратиха роувъри на Луната и от Япония преди година.Това да не са ти руските джуджета ,че да немогат да излезнат по-надалеч от МКС ?

2023 преди 2 месеца
Лунатици

Гoшу преди 2 месеца
Всичко много хубаво звучи, ама аз без да съм учен, веднага мога да посоча няколко контра-аргумента: на нашата планета Земя почти не падат метеорити, защото изгарят в атмосферата. Вижте само лунната повърхност и ще разберете за какво говоря. Там няма атмосфера, която да ги пази. Значи там всичко си пада на 100% и ще има доста ядове. Другото което - слабата гравитация. Само няколко години живот и после никога няма да можете да се върнете на Земята, но дори и вечно да сте там, пак дава отражение

Баничката преди 2 месеца
Най-накрая! Че никога не са стъпвали. 😂

бг преди 2 месеца
Сега е вемето Народното събрание най-после да свърши нещо полезно за България , като приеме подобен закон на Люксембургския , но малко по-либерален ,за да привлече инвеститори. Иначе македонците ще го приемат веднага ,защото луната е исконна македонска територия!

Лунатик преди 2 месеца
"Такеши Хакамада е един от учените, които упорито се опитват да се завърнат на Луната" Някой ще ми разтълкува ли тази загуба в превода?

Шопо преди 2 месеца
До Флет Ъртър

Бате,запри се,бе !!! Разбрахме те...

Тато из Правец преди 2 месеца
Абе на Земята нема живот,вие-на Луната...

Това, защо "печати" по три пъти, въпреки, че един път го поствам!?

Флет Ъртър преди 2 месеца
Каква Луна, какъв космос!!! НАСА гълта милиарди от бюджета на задръстените американци за да държи света в заблуждение, че Земята е топковидна, и "фърчи" в Космоса с космическа скорост. В нета има предостатъчна информация на английски, руски и български по въпроса, че Земята е неподвижна, живеем в затворена система с Небесен Купол/ Твърд над нас, Луната и Антарктида не са това за което ни ги представят!

Solar Power преди 3 месеца
"А през това време половината свят гладува." - Гладуват защото ги управляват диктатори ей като този на Венецуела, Северна Кореа и други. И ние така гладувахме при бай Тошо. Храна имаше само в София. В провинцията хляб, сирене и някой път кучешка радост. Това имаше по магазините. Плодове на опашка и то по празници. Яйца също нямаше. За хляб вместо да ритам топка се редях на опашка в събота. Е ... в София може и друго да е но в провинцията си беше беднотия и мизерия.

муспи преди 3 месеца
Споделям всички коментарии които споменават Бойко Борисоф независимо защо, защото неговото име е достатъчно само да се споменава за да го изхрачи Природата!

Бойко какво чакаш? преди 3 месеца
Бойко, нали обедини вече Западните Балкани? Сега е време да обединиш и галактиките.Стягай се.

Ако един ден човешки крак стъпи отново на Луната, то по всяка вероятност ще е този на Бойко Борисов който бг народа ще прати там с билет без завръщане.

муспи преди 3 месеца
Мошета, земете бугарско чак до Вардаро, само Луната, землята Македонска не пипате!