Астрономи откриха следи от космически катаклизъм

Защо звезди в Големия Магеланов облак се движат в противоположни посоки?
20 сеп 2018 10:37, Елка Василева
Астрономи откриха следи от космически катаклизъм
Снимка: архив, Reuters

Астрономи от университета на Западна Австралия установиха защо някои звезди в Големия Магеланов облак се движат в посока, която е обратна на часовниковата стрелка, а други - в противоположната посока, съобщава Monthly Notices of the Royal Astronomical Society: Letters. Причината за това е, че въпросната галактика джудже е погълнала друга галактика джудже преди 3-5 милиарда години.

Големият Магеланов облак принадлежи към магелановите спирални галактики, които имат един-единствен спирален ръкав. Отдалечена е от Млечния път на разстояние 163 000 светлинни години и е негов спътник заедно с Малкия Магеланов облак, елиптична галактика джудже в съзвездието Стрелец и галактиката джудже Голямото куче.

В Големия Магеланов облак има 30 милиарда звезди, а в Малкия Магеланов облак - 1,5 милиарда звезди. Между тях има мост от газ, в който се наблюдават процеси на звездообразуване.

Учените прибегнали до хидродинамичен модел на сливане на галактики и констатирали, че наблюдаваното от тях съответства на сценарий за сблъсък. По-рано се смяташе, че причината за анормалното движение на звездите е, че Големият Магеланов облак погълнал част от Малкия Магеланов облак.

Получените резултати освен това обясняват защо в Големия Магеланов облак се наблюдава възрастов разрив между звездите, т.е. има само два типа звездни купове - много стари и млади. До взрив на формирането на нови звезди обикновено се стига при междугалактичен сблъсък.

По-тъпанар преди 1 година
До ***
Поне си си написал името правилно :) Човека правилно си е написал, вселената е на около 14 млрд. години.

Тъпанар преди 1 година
До Учен.
"...светът е създаден преди 4.5 милиарда години..."
Слънчевата система колега я водят тоя набор. Светът го смятат на 14 млрд.

Сега вече всичко ми се изясни!

До 10 Нагултсй се с бели на и марш към облака ;)

Ааре стига с тиа фалшиви новини , че ми писна . Глътнал един облак друг па оня са завъртел на друга стръна аабе ааресектеррр

Ех тоз българин ве компетентен по всички въпроси :)

Там отиват душите на преселилите се от земята. Затова е този хаос. Може ли да кажат тези учени колко души са се пресели ли там от както съществува народ на земята. Няма как да кажат защото са много дребни душици имащи се за много знаещи а всъщност са едни кръгли нули. БОГ е наи ученият и Всеможещ. На човека не му е дадено да разбира вселената която БОГ е сътворил.

"Учен" преди 1 година
Много станаха "колегите" работещи в същата област. Но не са съгласували твърдението си с тезата на други ,че светът е създаден преди 4.5 милиарда години. Кога е създаден ,кога се разлетяха галактиките , че се и погълнаха преди 3.5 милиарда години. То като твърдението на други, че са наблюдавали преди година сливането на галактики /протичащо милиарди години/ миналата година. Моето обяснение е ,че много пият.

Учен от Васа преди 1 година
Винаги съм се чудил млечния път от прясно мляко ли направен или от кисело? Никой не ми дава отговор.

До 6 преди 1 година
Имаш предвид съществото "мистър150"?

Явно жената джудже е минала на жени. И се слага на жената негова приятелка близка роднина и я притеснявана. Стрелеца и той я търси да и скрие галактиката и да я накара да му преброи звездите. Той си пази неговото. Щом е погълнала цяла галактика негова. Иска му вземе всичко негово. И за това са на нож.

Я преди 1 година
Нищо ново.Сега е модерно звезди да обръщат резбата.Вселенска истанбулска конвенция.

"Причината за това е, че въпросната галактика джудже е погълнала друга галактика джудже преди 3-5 милиарда години."
Жената джудже е направила апокалипсис на него преди години. Дошло е време за разплата.

Жената джудже му пречи на Стрелеца в млечния път и му създава апоклиптични изменения в галактическия път.

Стрелеца ще я утрепа жената джудже. Ще и смени галактиката и ще и "свали звездите" Което ще доведе до апокалипсис в отношенията им, ако и двамата оцелеят в сблъсъка. Ще има междузвени войни.

Змия погълна индийка това разбраха читателите. Зодия стрелец ще се трепа с жената джудже.