Откриха взривяващи се златни звезди в космоса

Човечеството обаче няма технология за събиране на златото
18 окт 2018 10:37, Елка Василева
Откриха взривяващи се златни звезди в космоса
Снимка: архив, Reuters

С помощта на свръхчувствителни телескопи учени от НАСА откриха в космоса обемни взривове с радиоактивно излъчване, които изглежда стават причина за формиране на редки скъпоценни метали като злато и платина, съобщи Лайф.

По мнението на астрофизиците такива взривове има редовно във Вселената, а обемите на най-малките от тях са съпоставими с размерите на някои звездни системи.

Учени от Центъра за космически полети "Годард" поясниха, че първите подобни взривове са регистрирани през 2017 г.

Смята се, че до въпросните феномени се стига при сблъсък между две или повече неутронни звезди с висока плътност. Създадената от учените симулация дала възможност да се установи, че до мига на сблъсъка и натрупването на "критична маса" двете звезди се въртят като пумпали с огромна скорост.

Рязкото прегряване на двете небесни тела и последвалата експлозия са свързани с производство на огромно количество енергия. Същевременно не само се отделят множество радиоактивни вещества, но и се формират атоми редки метали - злато, платина, паладий.

Още по темата: насазвездизлато

firebg преди 5 години
много интересно!

Сега българките ще зарежат стремежа си да забият мутра и ще започнат да издирват астрономи и космофизици под дърво и камък :))))

Иманияр Корп преди 5 години
Дайте един такъв телеускоп, да гледаме и ние по-детайлно, ама да гледа в пръстта, не в Космоса..

Преминаващ преди 5 години
Елементарни понятия по физика на телата дават подробна яснота върху това какво е "ЕКСплозия" и какво е "ИМплозия" ! Скъпоценните метали в природата се създават под огромно налягане, специфични химични процеси и ... милиони години ! Атомното тегло на златото е 196.96 , което няма шанс да остане стабилно при такъв взрив ! Освен, ако не е взрив на свръх нова, което би довело черна дупка ! Желателно е преписващите подобни "новини" да се поограмотят преди да ги публикуват !А между другото най--старото археологическо находище в света от обработено злато се намира в България, недалеч от Варна. Дати

Цецо Крадецо преди 5 години
Де са тия звезди да ходя да ги събирам? Малко ми са апартаментите

герб преди 5 години
Спокойно , Баце е по-богат от всички звезди събрани на куп ! И сме стабилни !

Малееееее ! Тия от НАСА тотално изкукаха !

степан преди 5 години
Освен скрап от старите спътници друго няма да себере докато го свалят ще изгори така, че нищо няма да сваллят само бюджета ще им истънее ,а данъка надебелее.

АСАН от НАСА преди 5 години
НАСА ЛЪЖЕ И КРАДЕ ОТ БЮДЖЕТА НА ЩАТИТЕ.

Малък ром преди 5 години
Има технология ама не ни дават да отидем да си наберемС чичовата куручка

Ex, мечти преди 5 години
-Wi Някаква цензора има, затова естественият 7n интелект използва гатанка, която ИИ,ZV не може да филтрира.Ns сглобете линка, за да се насладите на sk мъдростта в Апокалипто

Абе те не могат по далече от Луната да литнат открили нещо си накрая на света!Глупави теории измис,ени за оправдаване на заплатите!Я като знаят толкова да кажат какво има отвъд Вселената!В какво се намира Вселената..и То в какво се намира..и т.н.?

Ex, мечти преди 5 години
Но технология, която позволява да бъде събрано златото в района на експлозията, човечеството все още не е разработило.....Ако човечеството оцелее дотогава, не мисля, че ще търси злато, а човещина.

Маке преди 5 години