Откриха гените, пораждащи моногамията

Хората са моногамни или полигамни по своята природа, питат се учени?
9 яну 2019 12:23,
Откриха гените, пораждащи моногамията
Снимка: Reuters

Учени откриха 24 гена, които превръщат животни от повърхностни любовчии във верни партньори за цял живот, съобщиха в. "Дейли мейл" и в. "Индипендънт".

Подобен генетичен профил може да играе роля и за продължителните връзки на хората.

Много животни, като албатросите, образуват двойки, за да отглеждат заедно потомството си. Други имат по няколко любовни партньори през един развъден сезон, пише БТА.

За да разберат защо някои животни са моногамни, а други сродни на тях живеят в промискуитет, учени от университета на Тексас изследваха гените, които са активни в мозъците им. Те установиха, че сред десет вида животни, разделени от милиони години еволюция, при моногамните мъжкари се повтаря еднакъв модел от 24 гена.

На практика моногамното поведение може да е много сложно. Резултатите от изследването обаче показват, че в основата му е прост механизъм в мозъка, който го задейства.

Учените са работили с мишки, полевки, пойни птици, жаби и риби цихлиди. Те не са имали общ предшественик повече от 450 милиона години. Специалистите са се заинтригували от това как еднакъв "комплект с инструменти" се появява отново и отново в дървото на живота.

"Има запазени комплекти гени, които се използват за определени неща" - обясни д-р Ребека Йънг. Това е характерно не само за механизмите, контролиращи физически процеси като растеж на крайници, но и лежи в основата на поведения, например птичите песни или агресията.

дедо Ташунко преди 5 години
Аз лично, нямам такива гени, признавам си.

Българин преди 5 години
А може ли тези гени да ги инжектирате на жена ми? Спешно е!

пита за един приател преди 5 години
А при хомо връзките как стои въпросЪ с моногамията?

Пълни глупости. При различните животни условията на живот са различни. Има елени, които могат да създават потомство само от 12 -та до 14- година от живота си и ако в това време не се окажат най-силният в съответния ареал и единствено имащ възможност да опложда, цял живот нямат полов контакт. На практика много малко на брой мъжки елени имат потомство. А всъщност са полигамни.

Цецо преди 5 години