Марс някога е имал сложна система от реки

Европейската космическата агенция публикува нови кадри
27 фев 2019 22:40, Нели Христова
Марс някога е имал сложна система от реки
Снимка: Европейска космическа агенция

Някога на Марс е имало огромна система от реки, наподобяваща тази на Земята. Това показват нови снимки, направени от сателита на Европейската космическа агенция, изпратен на мисия около Червената планета.

Кадрите показват речни корита издълбани в скалите там, където някога е преминавала буйна вода. Не е ясно обаче откъде е идвала тя, тъй като учените знаят съвсем малко за климата на Червената планета.

Възможно е да са се образували от валежите, подземните извори, топенето на глетчерите или нещо непознато на човечеството.

Сега на Марс няма течна вода, въпреки че остатъци от нея непрестанно са откривани от марсоходите и сателитите, което показва, че някога климатът на Червената планета е бил доста по-мек, благоприятен и влажен. С всяко ново откритие учените все повече и повече се чудят, дали някога на планетата е имало условия за живот.

През 2020 година може би ще си отговорим на този въпрос, когато ESA и "Роскосмос“ изпратят своята обща мисия на Марс, която ще има за главна цел да разбере дали някога там е имало извънземни обитатели.

Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.