Астероидът, убил динозаврите, пощадил дървениците

Учени смятат, че гадините съществуват от 115 млн. години
Обновена: 20 май 2019 19:09 | 20 май 2019 19:09,
Астероидът, убил динозаврите, пощадил дървениците
Снимка: Pixabay

Дървениците е трудно да бъдат изтребени, като дори падането на астероид, което е затрило динозаврите от лицето на нашата планета, не успяло да я отърве от дървениците, съобщи ЮПИ.

Дървеници налазиха влака от Мездра, БДЖ ги умори

ДНК анализ
на около 30 вида дървеници показа, че тези кръвосмучещи насекоми са се срещали на Земята преди най-малко 115 милиона години.

По-рано се смяташе, че дървениците са се появили преди 50-60 милиона години. Предполагаше се, че прилепи са били първите им гостоприемници. Новото изследване обаче разкрива, че появата на дървениците предхождала с около 50 милиона години тази на прилепите, предава БТА.

"Установяването, че дървениците са еволюирали повече от 100 милиона години и са съжителствали с динозаврите, е важно откритие",  заяви Майк Шива-Джоти от университета в Шефилд, Англия. "То свидетелства, че еволюцията на дървениците е по-сложна, отколкото се мислеше досега", допълни той.

Учените първоначално искали да опознаят по-добре т.нар. травмиращо оплождане сред тези насекоми - мъжките екземпляри поставят подобните си на ками пениси директно в кръвоносната система на женските.

Шива-Джоти и колегите му 15 години събирали дървеници от изолирани пещери. След като се снабдили с екземпляри от десетки видове, учените си дали сметка, че могат да проучат генетичния им произход. Изследването уточнява не само кога са се появили дървениците, но и родословието им. Някои видове са еволюирали към хранене от един-единствен вид гостоприемници, а други - от няколко. Появата на най-често срещаните в леглата на хората видове дървеници предхожда с няколко милиона години тази на човека.

Резултатите от изследването са публикувани в Current Biology.

Събирали насекоми 15 години, и изведнъж си дали сметка, че могат да им проучат ДНК-то...Яки сте, признавам, звучите като сериозна медия.

Waffen SS преди 4 години
Е, не само дървениците е пощадил.Пощадил е едно също гадно насекомо като ***,а те са 2500 по света , а в България 15 вида.Съществуват от 340 милиона години,делече преди динозаврите,изпратили са ги и нас ще изпратят.

Iordan Ivanov geolog преди 4 години
В България се намира един от огромните вулкани обезпечили оцеляване на живота на Земята в края на палеозойската ера.Вижте пермо триаски вулканични скали.Ако искате да си направите уникални снимки с древен базалтов вулкан.Посетете село Очин дол ./ ИНаче както доказахме с професор Синьовски от МГУ "Иван Рилски" София ударите срещу Земята довели до ликвидация на МЕзозойската флора и фауна са били поне три.

Iordan Ivanov geolog преди 4 години
Тестваме трайни увреждания на биосферата причинявани от нарочно развъждани домашни хора последните 9 000 години.В региона се чуват ясно комуникации на акули. Акулите са оцелели след няколко много жестоки войни вкл довели до ликвидация на палеозойската флора и фауна.В момента реват срещу масови убииства на ледници извършвани чрез обемно обсебване през американски сателити. дигитално холограмни снимащо сканиращи оръжия.

Учен Затоплист преди 4 години
Вече няколко големи корпорации изобретили АналКатализатора, ми спосорират нАучните трудове по въпроса за климатичните промени.Ще задължават всеки фермер да купува такива катализатори с вграден УайФай, за животните и да им ги хахаква. А правителсвото редовно да следи емисиите от всяко жовотно. Голем бизнес. Окасия Кортез дори предлага закон, такива да се монтират и на белите хетеросексулни мъже-....... за по сигурно. Щото на другите не-такива мъже, емисиите са по-благи! Аз го доказах туй

Учен Затоплист преди 4 години
Ако не искаме да ставаме вегетиранци и да живеем повече от още 12 години, трябва да нахкаме катализатор в *** на всяка крава. Окасия Кортез и Грета Шведска ако се бяха родили по рано щяха да спасят и динозаврите. Те знаят как да контролират климатичните процеси. Щот ми четат тъпотиите по нАучните издания.

Учен Затоплист преди 4 години
Никакъв астероид не е имало. А и да е имало не е той причината за измирането на динозаврите. Причината е в климатичните промени предизвикани от яките пръдни на динозаврите. Щот са им големи пърдялниците. Насищайки въздуха с СО2, което е предизвикало ледниковия период и динозаврите измрели за 12 години , както Окасията и Грета шведка казаха - ама не от затопляне а от застудяване. А всички знаем че Ледниковия Период е следсвие на Глобалното Затопляне. Затуй трябва да унищожим кравите- казват

Сандо преди 4 години
Астероид - теории само.Според мен Св. Георги ги е изпаткал всички влечуги

Пощадил е всички организми до 25 кг. телесно тегло.

И у нас стана така през прехода. Динозаврите загинаха, дървениците изпълзяха и завзеха властта.

zetor преди 4 години
Много моля, уточнявайте нещата, защото почнах да се притеснявам сега, кои са по-древни - дървениците или ***!?

Браво на БДЖ.