Излюпват се и веднага политат – уникалните бебета птеродактили

Тази способност няма аналогия в еволюцията до ден днешен
13 юни 2019 22:40, Павел Гълъбов
Излюпват се и веднага политат – уникалните бебета птеродактили
Снимка: Pixabay

Птеродактилите - летящи влечуги, които издавали пронизителни крясъци в небето през юрския период, преди милиони години, можели да полетят веднага след появата си на бял свят, съобщи ЮПИ. Става въпрос за характерни особености, които нямат аналог в историята на еволюцията, пише БТА.

Откритие! Дино пил вода от... Трънска река

Ново изследване показва, че птеродактилите били достигнали физиологична зрялост, когато разчупвали черупките на яйцата си, за да се излюпят. Учени по-рано смятаха, че новопоявилите се на бял свят птеродактили не били напълно развити и не можели да летят. Преценката им бе базирана върху откриването на фосилизирани ембриони на птеродактили в Китай. Малките влечуги били със слаборазвити криле.

За целите на новото изследване развитието на ембрионите било сравнено с нивата на пренаталния растеж при птиците и крокодилите. Анализът установил, че въпросните ембриони били далеч от момента на излюпване.

Учени наскоро попаднаха на по-развити ембриони от вида в Китай и Аржентина
. Птеродактилите загинали точно преди да се излюпят, а развитието им навежда на мисълта, че вече били готови да полетят.

"Теоретично погледнато, птерозаврите направили невъзможното, но не го знаели и затова по някакъв начин го сторили", заяви палеонтологът и експерт по птеродактилите Дейвид Ънуин от университета в Лестър, Англия.

Според учените, способността да се лети била от съществено значение за оцеляването на бебето птеродактил. Новоизлюпените птеродактили трябвало да се грижат за себе си и да уловят сами плячката си. Макар и от съществено значение, летенето било опасно.

Ненадзираваният от родителите полет се оказал фатален
за множество млади птеродактили.
Учените се надяват да проучат необичайната стратегия за развитие на птеродактилите в бъдещи сравнителни изследвания.

"Птеродактилите се различавали от птиците и прилепите, така че сравнителната анатомия може да разкрие нови начини на развитие при изчезнали видове", отбеляза зоологът Чарлз Дийминг от университета в Линкълн.

Резултатите от изследването са публикувани в Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.

Юрски преди 1 месец
Дали Дейвид Ънуин от университета в Лестър, Англия знае, че женските птерозаври са се наричали еламигозаври, хм?

......Теоретично погледнато, птерозаврите направили невъзможното, но не го знаели и затова по някакъв начин го сторили", заяви палеонтологът и експерт по птеродактилите Дейвид Ънуин...........

Това звучи като да го е казал един наш физкултурник.

ауууу преди 1 месец
А ма много бело бе.

И как го видеха това нещо ?

Малиииииййййййй ! А, стиййййй бе ! "навело ги на мисълта" ! То и аз мисля, че нещо май са се повредили главите им от хапчетата

шматка преди 1 месец
Намери ли са костите и по тяхната дължина(най вероятно)са направили тези изводи.
А дали са имали достатъчно развита мускулатура за летене.
Кой кой ще ни каже

анонимен преди 1 месец
Само баба Лили и Чък Норис могат да свидетелствуват дале рептилите с перки са летяли още с черупките.

Много са ми смешни съвременните учЕни. А още по-смешни са ми английските, американските и австралийските такива.
Абе, учЕни с учЕни, такива! Абе, ВСВ е била само преди 75 години, а вие още спорите дали е имало холокост или не.Само преди 75 години, пък вие нищо не знаете. Какво да говорим за праисторическо време?

До 4

"То и хората се раждат с два крака и могат да ритат, ама това не значи, че могат да ходят още с раждането си." - хората могат да ходят с раждането си. Това е остатъчен рефлекс от животните, който е наличен при бебетата веднага щом се родят но се губи много бързо. Има тонове заснети видеа по темата, ако те мързи да четеш

Птеродактилите са също като комунистите,още не проходили,и вече на държавен пост в Европейският Съюз.Толова милиони години еволюция,и все едно и също.Няма управия този свят,така да знаете.

"Птеродактилите - летящи влечуги, които издавали пронизителни крясъци в небето...."

Това като прочетете, няма нужда да продължавате със статията:) Със сигурност учЕните са записали аудиото с "пронизителни крясъци" от филма "Джурасик Парк", щото да получат звук скелети от разкопки - не става. Дори мека тъкан от ларинкса им , няма как да са намерили, за да гадаят.

СТАРО преди 1 месец
Тази новина е Стара и се базира на Филма Джурасик Парк преди 20 години , аз гледах тази сцена и явно Учените от Американската БАН също са гледали филма .

А Вие от къде знаете за птеродактилите? Да не би случайно да сте ги отглеждали ??

Тия са нещо като гербаджии значи - назначават ги някъде и веднага почват да крадат.

Ристу преди 1 месец
До 8 Патриота: А в кой момент точно отхвърли хипотезата, че си прекалено глyпaв, за да разбереш теорията за еволюцията?

Патриот преди 1 месец
Еволюцията е толкова истинска колкото оръжията за масояво унищожение на Садам!И приказките за "руската агресия"!!Опитват се да скрият Бог запдните шапшали,ама няма да стане !Бях биологичен профил с химия в гимназията и тогава не мислех критично за тези неща които четях в учебниците ,но като съзрях малко се убедих какви шменти капели са са !Ние сме продукт на създанието от висша сила !

аскет с каскет преди 1 месец
Свободни съчинения по свободно съчинена картинка - вервайте ми , не е просто пълнеж на страницата !

"Излюпват се и веднага политат"

Това е по-скоро скица, отколкото теория, а ни го предствяте като факт.

Сега щух че намерили тяло праисторически вълк с запазен мозък поради студа. Представяте ли си какво би станало ако на някой му хрумне да регенерира този вълк или динозавър от ДНК?
Не ми се мисли.

То и хората се раждат с два крака и могат да ритат, ама това не значи, че могат да ходят още с раждането си. Пак търкане на кристалното кълбо без солидни доказателства.