Малка крачка за науката, скок за... Можем ли да се възпроизвеждаме в Космоса?

Ще направи ли човечеството голяма крачка към колонизацията на Вселената?
29 юни 2019 22:18, Нели Христова
Малка крачка за науката, скок за... Можем ли да се възпроизвеждаме в Космоса?
Снимки: Reuters

Една малка крачка за науката, но потенциален огромен скок за човечеството – това е новото откритие на испански учени, което предполага, че замразена сперма, изпратена в Космоса, все още е годна за употреба.

Проучването, което бе представено на форума European Society of Human Reproduction and Embryology във Виена, поставя малка проба в състояние на микрогравитация, където тя изглежда безтегловна, тъй като гравитационните сили й действат изключително слабо.

След това пробите се анализират за концентрация, подвижност, жизненост, морфология и ДНК фрагментация. Изследователите открили, че почти няма разлика между контролният сперматозоид на Земята и сперматозоидите, които са били изложени на микрогравитация.

Учените транспортират проби в малък тренировъчен самолет, като ги излагат на почти нулева гравитация само за няколко секунди. Те използват замразена сперма, защото радиацията може да промени състава на прясната.
Д-р Монсерат Боада от Dexeus Women's Health в Барселона, която представи резултатите, подчерта, че проучването е само предварително и ще изисква по-нататъшна работа. Учените тепърва ще излагат проби на микрогравитация за по-дълго време, а след време ще заменят замразената с прясна сперма, за да видят какъв е ефекта.

"Не е нелогично да започнем да си мислим за възпроизвеждане извън границите на Земята“, казва тя. Но има поредица от пречки, които стоят между човечеството и поколение, родено в Космоса. С течение на времето костите на астронавтите изтъняват, мускулите – атрофират, губят и кръвен обем. Космическите пътувания също могат да увеличат вероятността от рак.

По-стари изследвания показват, че радиацията от космически лъчи може да има дълготрайни ефекти върху мозъка, засягайки ученето, паметта и психичното здраве. Проучване по-рано тази година установи, че колкото по-дълго астронавтите са в Космоса, толкова по-вероятно е да заболеят от херпес и варицела.

Ала много частни компании вече все по-често говорят за бъдещи човешки колонии в Космоса, превръщайки  идеята от научна фантастика в реалност. Илон Мъск има желание да колонизира Марс до 2022 година, а през 2013 г. холандската компания Mars One започна да събира своята колония, която да изпрати на Червената планета, но банкрутира в началото на тази година.

Най-много да кацнат нейде на дедовия.

в радиация по страшна от Чернобил ще се възпроизвеждат само мутантите. Никой никъде няма да ходи това са глупости за баба.

Вървете и там. Не стига, че вече тук навсякъде е оцвъкано вече, ами и там.

Ха ха преди 4 години
Онани*сти в космоса. Безценно.п.с. : Моля за пояснение. MarsOne обяви банкрут за да може да не се налага да връща парите на бааалъците правили дарения и внасяли такси за да ги правят ""космонавти" . А сега основателите на тая Марсианска пирамида си живуркат охолно на някой тропически остров . ... че и българи имаше . Горди марсианци . Граждани на вселената.

Абе ей,аланкооловци.Най-напред направете Марс ,Райска градина та тогава мислете за преселение и размножаване там.То и без да се правят опити на Земята ако условията за живот там са добри никой не може да спре преселниците.

Жени,без работа,само за секс мислят.При тия учени стажантките им сигурно са по на 20-25 години а академичния състав на по 80-85.На първите им се иска,на вторите не им стиска.И за да има все пак нещо насреща са решили да пробват на земята но в космически условия,белким нещо се надигне -"Ела либе тая вечер,тая вечер съм сама.Ела либе да се любим,че е сладка любовта,ела либе да се любим,че е кратка младостта." Много мъдра народна песен.

шматка преди 4 години
Тези до големи заключения стигнали.Руснаците правиха такъв експеримент преди 60г с Валентина Терешкова.

Ме преди 4 години
Докато не направят море на Марс - не ме чакайте!

Присмехулник преди 4 години
пееразите не можете да се възпроизвеждате и на земята. Факт! което е добре!

Бай ти ганнята и космос...

Палав космонафт преди 4 години
В космоса е много хубаво, заради гравитацията трябва да се завързваме и много са възбуждам, ама не фърга както на земята.

Забравяш, че в БАН е пълно с разни дъртаци псевдонаучни работници, добрите учени ги няма вече, в чужбина, тука останаха само далавераджиите, на които си им харесва държавната хранилка.

преди 4 години
Не стига деее..Не ни ли стига 4е сме оцвъкали тука 4е трябва са разширяваме периметара....

"Има стара приказка,че евреите са били създадени за размножаване на марс.дали е истина незнам.но има логика!"Дефиницията ти за логика, е като моята, ам за дъмат "ненормално".... Откачалник с откачалника ти. ЧИБА! МАРШ ОТ ТУКА БА!

До От 11 преди 4 години
Да, частници!Откога хората припомнят, че през царско време БАН е била на издръжкатана 15 частни фонда. Държавата е осигурявала заплатите само на председателя на БАН и на секретаря, а също така е финансирала издаването на едно списание. И това са били всички бюджетни разходи.А сега? 69 института, които бяха сведени до 42, но без съкращения, просто сляха някои от тях. Там работят над 7000 човека и всеки институт издава по 1-2 списания. Всичко това с пари от бюджета. Файда? Почти никаква!

До Анонимен 12А пък относно едни други е изказано предположение, че трябва да идат на Сатурн. Сигурно и там ще могат да се размножават ударно. Що не ги изпратим?

Европейците не могат да се размножават на земята, какво да говорим за космоса.

ЧИТАТЕЛ преди 4 години
Не си правете експерименти с Н.В. Природата ! Тя е по-силна от всякакви самоз. нци !

... преди 4 години
*** Христова. Можем да се възпроизвеждаме в космоса, разбира се. Дай да ти се изпразня в зaдника и ще видиш дали можем.

леле како преди 4 години
Абе вие тука на земята не можете да се възпроизведете , че в космоса щели били да се таковат. Баси малоумието. Като онези .о.ти от Марс Едно.